Afbrændt GFX?

Diverse d.  08. november. 2004, skrevet af The Almighty
Vist: 182 gange.

The
 
Superbruger
Tilføjet:
08-11-2004 11:45:33
Svar/Indlæg:
54/14
Tidligere i dag da jeg slukkede min PC gjorde jeg som jeg altid gør, lukker for den og forlader den uden at tænke mere over det.
Da jeg senere kommer tilbage til den ser jeg at skærmen er slukket på normal vis men computeren står stadig og kører.
Jeg undrer mig og slukker på kontakten på PSUen og prøver derefter at starte skidtet op igen. Skærmen tænder ikke og efter kort tid lyder der en alarm.
Jeg prøver at sætte et andet grafikkort i og der kører det som det skal, så nu er det jo så at jeg at jeg kan konstatere, at der er noget i vejen med mit Tyan 9800 pro, men HVAD.
Er der noget jeg kan gøre eller er der noget jeg har overset.
Hvis det er brændt af, hvor lang tid efter køb kan jeg køre en RMA (kortet er fra marts måned). Skal der køres en RMA, skal jeg så sætte den originale køler på igen (har siden monteret en Arctic Cooler på kortet).

På forhånd tak
The Almighty


Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2004 12:08:51
Svar/Indlæg:
6052/189
mit ti4400 har netop gjort det samme.

Grunden har været måske 10mhz for meget oc på coren. Det gjorde at maskinen har lavet lockups og reboots osv. Dog havde jeg ikke clocket coren til det den plejer at køre stabil med ( ja, måske har køleren rykket sig lidt ).

Så da jeg kom hjem lørdag aften var skærmen også slukket. Jeg slukker maskinen manuelt, og tænder igen. Og BAM grønne streger og pletter over det hele :(



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2004 12:09:03
Svar/Indlæg:
1950/230
Der er 2 års garanti, så vidt jeg ved, og denne regel indtraf ved årsskiftet.!



NPI
 
Superbruger
Tilføjet:
08-11-2004 12:25:51
Svar/Indlæg:
406/1
tja der skal sandsynligvis en rma til.. og hvis du skal have abre den mindste chance for at de vil have noget at gøre med dit kort, skal din original køler sættes på. -der er jo også bare en lille chance for at det er din AC køler som er gået fløjten :l.
Prøv dig gfx med AC køleren i en anden maskine, afmonter den og monter original køleren (hivs du kan) og test det så i den oprindelige maskine og derefter en anden (hvis det stadig er dødt) herefter kan du være pænt sikker på der ikke er andet at gøre end at sende det til RMA i så umoddet en form som muligt.



The
 
Superbruger
Tilføjet:
08-11-2004 20:01:10
Svar/Indlæg:
54/14
AC køleren kører fint, den starter op sammen med resten af maskineriet.
Nu er det desværre sådan at jeg ødelagde de små plasticpropper den originale køler var monteret med.
Kan man få nogle nye??