jeps har kontakt til hollandske importør..og han lader en mail falde asap det kommer ud ....... der kommer 3 versioner af DFI nforce4 ...alm , ultra og sli.......og nøøj det ser godt ud....kun 1 ting der er lidt skidt..ikke mulighed for at montere aktiv køler på bridge da gfx nok kommer til at sidde lige over den....men plads til zalman 7000, og nvsilencer på et gf6800GTo kort eller 2....
Hvordan har DFI lige fået plads til både SLI og 2 stk 1x PCIe porte???
nForce4 understøtter da kun 16 PCIe baner, og ved SLI kører de to grafikporte ved 8x PCIe hver - IMO kan de to 1x PCIe porte altså ikke virke ved SLI, med mindre DFI har fundet på et eller andet smart. Det vil jeg da håbe, at de har, for netop den manglende mulighed for at have PCIe udvidelses porte ved SLI bundkort har været min store anke imod dem.
Moderator
Tilføjet: 12-11-2004 08:15:47
Svar/Indlæg:
7881/1165
Der er understøttelse for 20baner. Undre mig faktisk lidt, at de ikke har sat det sidste som et 4x. Så havde der også været lidt til fremtidens lyd/net/controller-kort :00
#20 Du har ret, der er faktisk 20baner i alt til PCI-X Men der ryger 16stk til en GFX port, eller hvis det er SLI så ryger der 2*8stk, de sidste kan så bruges til "alm" PCI-X enheder så som lydkort, controllere osv, vi har jo ikke set dem endnu....