S-ATA virker ikke når scsi tilsluttes

Diverse d.  09. november. 2004, skrevet af System
Vist: 218 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
09-11-2004 01:02:47
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa :)
har et lille problem, jeg kører mit windows på min scsi system, men når jeg tilslutter min SATA disk, så kommer den med en fejlkommando der hedder N(nogle bogstaver jeg ikke lige kan huske) altså lige som når man ikke har installeret noget styresystem på en harddisk.
Den er sat til at boote op på scsi disken, og virker fint nok med diske tilsluttet på P-ATA vis, dog ikke via P-ATA pci controller
Den siger det samme, hvis jeg tilslutter en S-ATA pci controller.

Nogen der har nogen bud på hvorfor dette sker? og endnu bedre, hvordan jeg for tilsluttet min S-ATA disk (er tale om 200gb s-ata disk :( )

Mit bundkort er et Chaintech VNF-250
og min scsi controller er en AMI- Express500 Mega Raid.

Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2004 06:34:10
Svar/Indlæg:
4657/53
har du prøvet og sætte første og anden boot til scsi.
så kunne det være den hopper over sata .
dit bundkort er med NF3 chipset ik.
på min epox er der noget der hedder smart boot. esc knappen skal holdes nede under boot så kan man vælge hvilken disk den skal boot på.



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2004 16:38:37
Svar/Indlæg:
1349/11
Nogle gang er man bare uheldig at ens bundkortproducent ikke laver en ordentlig bios så man undgår problemer som dit. Jeg havde et epox for et par år siden, og der kunne jeg ikke bruge den indbyggede RAID-contoller samtidig med min scsi-controller, kontaktede epox-support som var flinke og hurtige at sige at de var godt klar over problemet og ventede på en biosopdatering fra Taiwans side. Det er ikke blevet lavet endnu skal lige siges, så derfor køber jeg ikke boards fra Epox mere.

Har du tjekket om der skulle være kommet en biosopdatering til dit board evt.
Kan du vælge i bios hvilke diske du kan boote fra, lidt ligesom i retning af det som #1 forslår, det kan man på nogle boards.

Ellers har du ingen anden mulighed end at kontakte chaintech support, glemt lige har du mulighed for at låne en anden controller for at tjekke om der evt. er en inkompatibilitet mellem dit board og din AMI-controller.
Mange producenter laver nemlig deres boards så de passer meget godt sammen med Adaptec-controllere, og så "glemmer" andre mærker.




nerd-alert.dk
 
Superbruger
Tilføjet:
09-11-2004 16:41:44
Svar/Indlæg:
37/2
det dit windows den er gal med.... Reinstall