-> #63
Cool nok! 8)
-> #69
Det tager jeg som en kompliment, for jeg har blot opnået det jeg satte mig for.
"Folk" læser tydeligvis ikke hvad der står i denne tråd, men hvad de <b>tror</b> der står.
Jeg vil råde alle der "hagler mig ned" til at læse hvad jeg skrev grundigt igennem, og tænke sig om en ekstra gang før de skriver igen ;)
Jeg har på intet tidspunkt benægtet at "Eks-otte-hundrede" er forkert, men at det skal læses som "Ti-otte-hundrede" hvilket der er flere af jer der tilkendegiver.
En anden side af sagen er også, at jeg ikke skriver at mit er mere korrekt end jeres. Og til jer der benægter det, så læs lige igen.
Og det er korrekt, at udtale er lige så forskelligt som der er folk. Men jeg er ked af at sige det, jeg er typen der krummer tæer over "moderne sms/skrift-sprog", og det samme med engelsk.
Jeg er en god gammeldags ordkløver som gerne vil have at der er orden i tingene.
Og før at nogle af jer smider den første svada af eder i hovedet på mig, så læs nøje hvad jeg nu skriver:
Tråden var ikke ment som en diskussion vedr. "korrekt og u-korrekt"-engelsk. At det blev bragt på bane er faktisk jeres egen skyld.
Jeg benægter ikke at jeg lægger ud i #0, men det skal blot ses som en understregning af, at det engelske (og danske) sprog er ved at nærme sig skriftsprogsgenren.
Til jer der ikke kan skelne imellem banaliteter og hvad jeg i realiteten spørger jer om, er jeg næsten ligeglad.
Jeg spørger jer - pænt - hvordan I udtaler "X800" og forlanger ikke en længere redegørelse ;)
Grunden til at jeg oprettede denne tråd var i grunden, at jeg havde undret mig over det. Over hvad der er/var det "korrekte", og I har mere end bevist at "Eks-otte-hundrede" er kotumen. Det kan jeg uden problemer tilslutte mig ;)
Så fra nu af, skal jeg nok lade være med at forvirre mine medmenneskeder med volapyk som: "ti-otte-hundrede" ;) :00
- og inden der kommer nedfald, læs lige hvad jeg har skrevet, godt og grundigt igennem ;)
PS.: Husk at lægge mærke til ;)'ene, og husk, at jeg ikke er sur, gnaven, knotten eller noget i den (hen)retning ;) :p