Hvordan kan man ligge et spil ind på sin pc.

Om siden d.  09. november. 2004, skrevet af Christian.R.
Vist: 619 gange.

Christian.R.

Overclocker
Tilføjet:
09-11-2004 20:27:52
Svar/Indlæg:
1/3
hvordan kan man ligge et spil ind på sin pc så man ikke behøver at bruge en cd?

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2004 21:05:18
Svar/Indlæg:
2540/228
Har sgu stadig ikke helt styr på om det er lovligt er snakke om, men du skal bruge en crack, søg på google efter spillets navn+crack eller sådan noget. Eller tjek megagames.com

Anton

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2004 21:05:31
Svar/Indlæg:
444/97
installer spillet, gå ind på gamecopyworld.com
og find spillet, hen t en "no-cd" crack og går som de siger i "readme" filen.
8)

Anton

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2004 21:08:08
Svar/Indlæg:
444/97
1#
ved jeg heler ik, men jeg tror at når man har orgnial versionen af et spil, så er det lovligt at bruge en crack, og kopire til eget formål, og ikke sælge eller vidre give spille :l ?:(

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2004 21:14:14
Svar/Indlæg:
1713/31
Jeg ville anbefale at du laver en ISO af CD'en (brug f.eks. WinISO - programmet er IKKE gratis) så du har CD'en liggende som en fil på din harddisk. Så installerer du Daemon-Tools - det er et program som simulerer op til 4 DVD/CD-rom drev som gør du kan køre disse "ISO-filer" så de bliver set som at du har CD'en i dit drev. Programmet kan simulerer diverse CD beskyttelser så man kan bruge det uden problemmer, men kan være du får brug for en patch i nogen tilfælde, men så begynder vi nok at bevæge os hen hvor det ikke er helt lovligt...

Hvis du sidder klar med en original CD og en kvittering på spillet sker der nok ikke noget.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2004 21:29:57
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg er selv tilhænger af at bruge NoCd cracks fordi jeg ikke gider høre på mit DVD-Drev og fordi at mine spil skiver gerne må holde evigt med de priser de koster.

Desværre er det sådan at man ikke må bryde copy-protection (Kopi-.sikring) hviket man netop gør med en NO-CD crack.

Det er meget sjovt egentligt...
Man må godt lave backup af sine spil, men man må ikke bryde en kopi sikring hvis der er sådan en. Så er det ulovligt.

Angående Daemon tools og andre emulerings-programmer, så er det sådan at de også konflikter med en del spil efterhånden.

Jeg ville lave min kærestes Sims 2 til en NO-CD udgave, og det koksede fuldstændigt da jeg installerede Daemon tools.

Så det var bare at gen-installere og så bruge den forbandede originale skive hver gang. I hendes drev som NEMT overdøver en større flyvemaskine :x

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2004 21:52:42
Svar/Indlæg:
1713/31
De burde gøre så at hvis man registrede sit produkt online kunne man forespørge en no-CD patch specifikt til et eller andet uniquet ID man har/får så folk der køber spillet får muligheden. Må være en måde så de kan tilfredsstille en stor del af deres kunder... er jo stadig nogen uden internet.

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2004 22:15:32
Svar/Indlæg:
3162/78

mit sims 2 duede fint med deamon tool og en ISO fil :)

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 14:28:17
Svar/Indlæg:
2602/173
hent dem på www.megagames.com (hvis gamecopyworld ikke har dem du skal bruge)

Om det er lovligt eller ej - Så er det lovligt ja, HVIS du selv er ejer af spillet og har den originale cd.

MVH sh0k

Ollegaard

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2004 14:50:07
Svar/Indlæg:
97/6
#5 "Desværre er det sådan at man ikke må bryde copy-protection (Kopi-.sikring) hviket man netop gør med en NO-CD crack. "

Nej, det gør man ikke. copy-protection skal forhindre én i at kopiere en cd-rom, og det er jo ikke lige det man gør med NO-CD crack. Med NO-CD crack ændrer man en exe-fil der ligger på ens harddisk, og så lægger man ellers cd-rom'en i skuffen.

Comp

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2004 15:04:20
Svar/Indlæg:
191/6
#5: Som #9 vist siger, så er det ikke ulovligt at omgå effektive tekniske foranstaltninger (som det så smukt hedder) på edb-programmer, så nocd-cracks er lovlige (i Danmark).

Ovenstående giver selvfølgelig ikke en ret til fx. at hente en kopi af programmet, men så længe man lovligt ejer en original, så er det tilladt at gøre stort set hvad man vil, for at få det til at køre på sin spand.