Overclocker
Tilføjet:
10-11-2004 20:25:14
Svar/Indlæg:
4/1
Historie fra det virkelige liv:
Jeg anskaffede mig et nye bundkort, ville investere i noget ordentligt, men det skulle samtidig være en opgraduering fra et Nforce 2 (AMD processor).
Jeg indkøbte et stk. Bundkort Asus P5P800, og en dertil hørende processor P4 550 processor, samt ny harddisk. Ram, grafikkort, Strøm forsyningen (Chieftech 360 W) og kabinet skulle genbruges.
Der monteres bundkort med CPU køler hele moletjavsen. Stadset er fuldstændigt dødt selv uden kabler til enheder som harddiske drev m.m. er udstyret fuldstændig dødt. Nu er det panikken breder sig.
Totalt dødt okay ny strømforsyning, ingen ændring. jeg investerer så i et Asrock bundkort , kølepasta på intel køleren var blevet noget slidt af alle de forsøg der var omkring montering afmontering m.m.
Monterer komponenterne i Asrock bundkortet og staset starter op.
Jeg afleverer selvfølgelig det 5 dage gamle ASUS P5P800 bundkort, der ifølge firmaet sendes til Asus. Det koster en uge.
Jeg får et nye bundkort Det ser såån ud, men ingen ved hvad fejlen var på det gamle.
Nu har jeg prøvet at montere komponenterne der virker i Asrock bundkortet til Asus og lortet er totalt dødt, denne gang orker jeg ikke at bytte staset, men vil nu dedikere mine oplevelse omkring
Asus bla. for at høre om andre har lignende oplevelser med manglende kvalitet fra Asus side hvad angår bundkort.
Jeg har flyttet staset tilbage i Asrock, og der virker det fint.
Min oplevelse skal tjene til advarsel mod Asus bundkort P5P800, da de tilsyneladende ikke virker overhovedet. Efter 2 forskellig bundkort (fremgår af serienummeret) er jeg noget hidsig.