Spørgeskema i ASP/Frontpage til access databa

Diverse d.  11. november. 2004, skrevet af stegger
Vist: 214 gange.

stegger

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2004 15:41:16
Svar/Indlæg:
206/36
Hvordan opretter man et spørgeskema på en hjemmeside, hvor folk kan udfylde det, hvorefter de skal trykke på en knap, og alle svarene bliver gemt i en Access database????

foo

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 17:23:03
Svar/Indlæg:
1685/240
med ASP, er ikke sikker på at du kan gøre det nemt i frontpage, du skal nok hen og kode det... burde ikke være det store problem.

\\foo`

stegger

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2004 19:08:42
Svar/Indlæg:
206/36
jep, men har du nogen hints til kodningen.....?? her ikke helt på bar bund asb eller vb/vba syntax....

foo

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 20:45:14
Svar/Indlæg:
1685/240
jamen så er det bare almindelig SQL opbygning...

hvad mener du med hints?

opbyg din SQL statement, hvor du henviser til db og tabel derefter:

strSQL = Insert into (kolonne1, kolonne2, kolonne3)values(value1, value2, value3) er din sql sætning

rs.Execute("strSQL")

stegger

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:38:44
Svar/Indlæg:
206/36
jeg har alt teksten til spørgeskemaet og ved hvordan det skal sættes op(rent layout mæssigt), desuden har jeg også hjemmesiden og server pladsen til lagre af værdierne fra hvert enkelt udfyldt spørgeskema.... Anders hvor svært vil det være at opbygge resten?
har tænkt at man kunne sende folk en mail som indeholder linket til spørgeskemaet og når folk så har svaret på spørgsmålene skal de bare kunne trykke "gem" eller lign. hvor svært vil det være de skal bare kunne afkrydse hvilket svare de mener ikke noget med tomme felter hvor de selv kan formulere svare(de skal bare krydse af om de er enige eller uenige i udsagnet)

iøvrigt godt at se en lokal🙂 har gået på BG(og er opvokset i Thorsø🙂

foo

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:48:54
Svar/Indlæg:
1685/240
lokal og lokal ved jeg ikke om man kan sige... ha boet her i ca 4 mdr :)

Du opbygger din asp side på følgende måde:

i et std tomt html dok indsættes følgende i body:
<%
Select Case Request.Querystring("pageID")
Case "opdater"
Denne case bruges til at skrive i DB. Denne del bliver der linket til fra din form i skemet.
Case Else
Her skal dit skema være, det opbygges med en

Herinde skal alle dine inputbokse og lignende være.

End Select

Den mail du har i din profil, er det også din msn?

Jeg har tilføjet dig til min MSN så kan vi snakke der, det er lidt nemmere.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 16:18:09
Svar/Indlæg:
1685/240
nemmere hvis vi kan snakkes over MSN...

Deaktiverede lige den forrige tråd af din egne personlige freds skyld... hvem ved hvad folk kan finde på, til andres info stod der tak for svaret :)

stegger

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 16:47:04
Svar/Indlæg:
206/36
ahh det tænkte jeg ikke lige over.... tak for det.... vi(mig og min gruppe) er kommet lidt videre med projektet. har fundet af at den server plads vi har på skolen er begrænset. dvs vi kan ikke anvende sql osv.. så alle besvarede spørgeskemaer skal sendes til bare til os som mails(indeholdende besvarelserne fra skemaet) som så bliver gemt på vores server. dvs alt kan ordnes i html/frontpage, men hvis vi render ind i flere problemer så skriver jeg lige... evt hvis du kunne sende din emal adresse til den adresse som står i min profil... ved er nemlig ikke på msn så tit.. og slet når jeg sidder på handelshøjskolen, så hvis vi kunne klare det pr mail vil det være super....

foo

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 19:04:11
Svar/Indlæg:
1685/240
en db fylder jo ikke særlig meget... alt efter hvor mange kolonner i har, så kan det klares på under ½ Mb for de første 50 svar.