Er humor død her på oc.dk ?

Om siden d.  12. november. 2004, skrevet af Klitgaard
Vist: 582 gange.

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:05:36
Svar/Indlæg:
109/18
Nu så jeg netop en tråd blive deaktiveret / slettet. Tråden var i køb og manden lavede en joke, dette er ved at blive et savn her inde.
Siden laksedagene er tråde som denne blevet slette og derfor er alt humor blevet banlyst....
Ville bare høre hvorfor denne tråd netop blev slettet / dearktiveret da jeg efterhånden mener at dette site er blevet forladt af al form for humor. Lighten up man, humoren er ved at uddø så det kan ikke passe at vi ikke må have lidt sjov hist og her.

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:07:56
Svar/Indlæg:
597/39
Lige netop den tråd havde ikke meget med humor at gøre. Den var bare plat og barnlig. x(

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:09:25
Svar/Indlæg:
4263/107
Der findes forskellige stadier af humor, og nogle gange kan det altså synke til at ufatteligt lavt niveau herinde... :o :l

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:09:57
Svar/Indlæg:
109/18
Gælder ikke kun den tråd men mere i almindelighed... Syntes efterhånden at humor er ved at forlade os her inde...

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:11:36
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 det havde intet med Computer hardware at gøre.

Havde det været Computer sjov så havde det været 100% ok med mig men tråde om vaskepulver, Sex legetøj og asfalt typer hører ikke hjemme her.

Håber det var svar nok.

Tak til Admin for den hurtige action

The

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:11:54
Svar/Indlæg:
2651/179
Den tråd handlede jo meget om hardware :00.
Helt ærligt, grunden til at indlæg, som dette bliver slettet, er fordi oc.dk ikke skal komme til at ligne hol.dk

Mvh.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:12:55
Svar/Indlæg:
3329/182
Hvis det var den med at købe dildoer var det mig der lukkede den. Den slags ting høre ikke hjemme på oc.dk da vi ikke ønsker det skal forvandles til et sexsite - desuden er her mindreårige.

På den anden side, hvis jeg lader en være her - så vil den næste også have lov.

Men venner - hallo!

I kan boltre jer lige så meget I har lyst til i Off Topic og Soap-box som I vil.

Jeg ved godt de har været lidt stillestående på det sidste, men det er sgu da bare tage et smut forbi og se at få gang i dem igen. ;)

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:12:57
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 Der er da tråde med humor F.eks tråde med OC brølere o.s.v

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:13:32
Svar/Indlæg:
109/18
#4 jeg kan bare ikke se hvorfor alle tager alt så alvorligt... Vi har weekend og masser af tid til at være seriøse i vores ellers tidskrævet hverdage. Det jeg bare vil fremhæve er ikke kun den tråd men mere humoren på oc.dk er ved at aftage og folk bliver nærtagende.

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:17:07
Svar/Indlæg:
109/18
Kan sagtens se jeres pointe med hensyn til det ikke skal være som oc.dk. Men jeg syntes det er ærgeligt at soapbox ikke er på forsiden... ikke alle der har overskud til at sidde og kigge alle sektioner igennem for humor... ser på forsiden og hvis tråden er humor nok skal der nok blive holdt liv i den...

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:18:00
Svar/Indlæg:
3329/182
#8 Humoren behøver da ikke være død bare fordi at det ikke kommer på forsiden.

For min skyld behøver det heller ikke være hardware relateret - jeg kan sagtens grine af så meget andet. Men forestil dig kædereaktionen ved at lade en få lov - så vil de andre også og vi ender ret hurtigt på det stadie som betegnes hol.dk, hvilket jeg personligt ikke ønsker og heller ikke tror I andre vil synes om.

Min opfordring er stadig off topic og soap-box ;)

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:18:17
Svar/Indlæg:
109/18
#9 mente at der skulle stå hol.dk min brøler der. :l

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:20:41
Svar/Indlæg:
109/18
#10 men vil gerne at folk stadig kommer med deres input på hvordan de syntes at humoren har været her inde på det sidste...

Tror næppe jeg er den eneste der syntes humoren er død. Hvis jeg tager fejl så ryger alle mine udsagn i vasken og værre er det ikke for mig.
Og for noget helt andet syntes jeg ikke at dette skal ligne hol.dk men engang imellem skal der være plads til lidt lorte-humor.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:21:11
Svar/Indlæg:
2126/135
Humor: hvad med lakse - bytteren :e
god humor...

ps. jeg er en helikopter og kan godt lide hamster-massage!

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:22:02
Svar/Indlæg:
3329/182
#12 Det er skam helt i orden - tråden ligger også i den rette sektion til dette ;)

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:26:16
Svar/Indlæg:
109/18
Håber folk de lige vil tage en tænker over denne tråd og holde den i live... er først hjemme i morgen aften til at se på den, da jeg jo bliver nød til at holde liv i kærlighedslivet (og det er ikke venstre eller højre hånd der er tale om).

Fortsat god weekend alle sammen... Husk nu humor skal være en frihed ligesom ydringsfriheden, dog skal det self også være med måde..

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:29:48
Svar/Indlæg:
2602/173
så nu sidder min kat og kigger på mig som en heks der råber efter sex! HOLDER DET MON ALDRIG OP!?

humor? :i

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:36:43
Svar/Indlæg:
1304/117
Så langt man viner premier for at tage den største Laks til et messe, så er humor IKKE død, langt fra det :e

Dave

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:45:14
Svar/Indlæg:
4263/107
Jeg har da haft det meget sjovt de sidste dage...

Soap-Box er måske lidt død, men der sgu meget morsomt der der står der i :e

Ikke mindst pga. de nye laksetråde der kom.... ;)

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:46:54
Svar/Indlæg:
1881/217
Synes nu at der er massere af humor her på siden, og at det kommer til syne hvert eneste dag.

Og humor har da altid været her og vil altid være her, så længe at det er under rette topic.

Total griner tråd, den med OC brølere :e

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:49:04
Svar/Indlæg:
722/35
Helt enig med Klitgaard. Der er for mange der tager siden her alt for alvorligt, og burde lære at indse at en computer bare et stykke latterligt masseproduceret forbrugerelektronik. :00
Og ret beset så er det at overclocke sin computer vel en form for leg.

Ikke et sexsite siger du - jeg er nu ikke i tvivl om at der er personer herinde der får jern på, når de åbner en pakke med et nyt stykke hardware - ha ha ha :e :e :e

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:50:36
Svar/Indlæg:
4263/107

LOL :f

Du har sgu en pointe der ! :e

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:53:29
Svar/Indlæg:
3162/78
Grunder til at det aldrig er folk ind i off topic og soapbox er fordi de er for "svære" at kommer ind i....

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:56:10
Svar/Indlæg:
3329/182
#9 Med alt det skidt der bliver skrevet i soap-box tror jeg det er en meget god ide at man netop ikke tillader det at komme på forsiden - tror det kunne få et ret trist udfald da nogle af overskrifterne godt kan være stødende og uheldige samt indholdet af disse tråde. Men selv om det er soap-box bliver der af og til lukket for en tråd hvis den er over grænsen til det meget slemme.

#20 LOL :e

Selvfølgelig skal der være plads til andet end grå kasser med print, ledninger, komponenter og lysende dimser på oc.dk.

Men kunne man tænkes at folk ikke gad eller? For mig bekendt er soap-box og off topic også en del af oc.dk selv om de ikke kommer på forsiden og jeg er da også dagligt omkring dem selv om de står helt stille :l

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 19:57:30
Svar/Indlæg:
3329/182
#22 Mangler du en finger eller?

Det er da ikke svære end at højreklikke og så flytte musen lidt og så venstreklikke.

Hvis I ikke kan det - så er det sgu et fitnesscenter der skal hjælpe på den manglende humor :00

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2004 20:14:14
Svar/Indlæg:
2353/24
#0 +#20

Kan i ikke huske hvordan oc.dk var for 3 måneder siden? der var utroligt meget OT alle steder, hvilket gjorde så folk ikke fik svar på det de spurgte om, fordi trådene gik alt for hurtigt over i OT. På det tidspunkt var der flere - eller rettere: mange - som syntes at det var på tide at "vende skuden" inden det var for sent, hvilket også er blev gjort :) takket være nogle meget gode (og lange) debatter som kørte her på oc.dk bla. Tomgun`s "Takt og Tone på Overclocking.dk Ver. I+II".

Nu nævner jeg netop "Takt og Tone på Overclocking.dk", da jeg føler at det var den der satte prikken over I´et, ved at ændre den måde som folk gebærdede sig og talte til hinanden på. Når du ændre tonen på en måde så det ikke længere er "naturligt" er poste et OT-indlæg, ved at få folk til at tænke sig om inden de trykker 'Ok'.

Der er stadigt noget OT på oc.dk - det skal der også være, men nu kommenteres der så bare ikke så meget hinandens OT, desuden så skriver de fleste også kun OT`en i en ½ linie nederest i indlægget, som en lille sidebemærking og ikke øverst oppe, og det betyder meget.

HVis du ikke følger at der er nok OT, så kig godt i Soap-boksen, og gå evt. nogle måneder tilbage, for man kan godt grine af det samme 2 gange ;)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 00:36:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hvis du vil ha' humor, så kom bare an. Jeg skal rive dig rundt så selv Anders "Anden" Mathøsen må se sig fortabt! :p

Humoren på oc.dk er på et højt plan, det samme er det saglige niveau.

Det eneste "problem" der til tider kan opstå er, når folk ikke kan skille de to ting helt fra hinanden.

Men tro mig, vi er et helt crew der står parat til at smide en frisk kommentar eller mange. Og hvis I begynder at lyde klogere eller sjovere end os, deaktiverer vi jeres indlæg og ændrer jeres 3Dmarks og laver en offentlig gabestok...

:00

LilleIndianer

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 00:46:15
Svar/Indlæg:
1404/19
--> #26

Så! Nu fik jeg det jeg kan bruge i retten! Muhahaha! :00 :P <-- Det var så et "lille" sidespring.. :)

--> #0

Jeg kan ikke se hvad du mener med at humoren er væk.. Der er da monster meget humor herinde.. og som en del siger, for et par måneder siden var dette site altså for meget OT, og for meget "humor".. ;)

SqueeZe

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 01:01:06
Svar/Indlæg:
243/11
Ja der mangler sgu noget humor...også af den platte slags, der er da ikke noget bedre end provokerende indlæg som virkeligt kan sætte gang i en diskution og der er sgu så meget moral bla bla på den her side i forvejen så hvorfor ikke lidt af den anden grøft for at opveje det.... :00

PimpF

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 01:08:25
Svar/Indlæg:
211/19
#20, jeg syntes det var et forrygende indlæg der 😉 Ganske som mange andre håber jeg heller ikke oc.dk ender som hol.dk. Jeg er vist på nippet til at blive bannet fra hol.dk hvilket ikke genere mig det store, da jeg er møgtræt af alle de snotforkælede møgrollinger. Det er kun på hol.dk jeg skriver i mine salgstråde at jeg ikke gider se på lamme, uvedkommende indlæg som " aahh mmmeenn du kan sq da ikke tage 1300 kr for et gamle lort, så hellere give 200 kr mere og købe et bla...bla..bla.."

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 02:41:45
Svar/Indlæg:
4338/142
Hmmmmm......

Humoren på oc.dk er ikke død, men den er blevet kastet lidt ud i periferien.

Hvad jeg mener er: At der efterhånden er så mange forskellige mennesker på oc.dk at det er svært at "ramme" rigtigt....

Dette er forøvrigt også grunden til at undertegnede's skitzofrene over-jeg (den lille doktor på hakkebrættet) har været på skiferie et godt stykke tid. For selvom jeg ved at nogle finder Doktoren morsom (so they say) er der også nogle som finder det næsten blasfemisk, at tage pis på hardware er som at tømme stomi-posen på visse personers hertilhørende frisksmurte sukkermad...

Doktoren vender tilbage når stemningen på oc.dk er mindre "tense" - indtil da lader jeg ham ligge i dvale.

Summa Summarum: Humoren på oc.dk er IKKE død, den er bare for voldsom for nogle og tam for andre.

MVH C.C.

P.S. Jeg har aldrig rigtigt fundet laksene som voldsomt morsomme - men laksebytteriet på messen, DET ER FANDME HUMOR :D :D

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 04:46:46
Svar/Indlæg:
2175/21
må indrømme at hvis det kun skal handle om hardware, så er det bestemt ikke oc.dk jeg bruger som 1. prioritet.......mht responstid, erfaring og mange andre ting er tw**k.dk meget bedre.......men for at få lidt underholdning sammen med lidt hardware råd, så er denne side fortræffelig....og ja...der går indimellem OT i den, men er tråden oprettet som useriøs, eller har vedkommende fået svar på spørgsmål, kan jeg altså ikke se at det gør noget......

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 06:15:04
Svar/Indlæg:
3346/81
#0 - og så lige et par kommentarer, fra en der lige er blevet medlem af NPK*, selvom det nærmest er "Gajol" visdom:

Altså man kan sagtens være seriøs, uden at være alvorlig, et godt eksempel er vor ferierende Docteur Hr. Chris Cornell, at kunne videregive et tørt budskab på en morsom facon.

Den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt** - altså det er ikke sort/hvidt - men for at læne mig op af #30 så er det nok et spørgsmål om at amplituden skal reduceres og frekvensen intensiveres ->

Jeg synes, om nogen, at der SKAL være plads til humor, men når vi spænder fra 12 til 50 i alder, og har over 200.000 hit pr. måned, og sitet ønsker at håndhæve reglerne, så bliver der perioder hvor man strammer mere op end der egentlig er tilsigtet, for at kunne løsne op lidt senere.

Jeg var lige en smut i "Køb" - og #0 - det der er da ikke humor, der var ingen ide, punch line, nada - ellers så må du fandme forklare mig hvori morskaben består!

Tomgun

P.S.
Og hvis det ikke er nok, så påberåber jeg mig bare retten til at gøre som NoNig skriver - he he for så onde er vi nemlig :e
P.P.S.
Og inden der nu er nogen der tager P.S. alvorligt, så slå ironi op i "Den store danske encycklopædi"

*NatPissernesKlub
** Piet Hein

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2004 08:51:26
Svar/Indlæg:
14079/622
Synes at humoren er ret god herinde :e

[OT] <- Tror at jeg tager hen på messen og siger "wow en sild! Eller jeg mener LAKS" til pigen på OC-standen. ;)

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 10:44:24
Svar/Indlæg:
830/15
Jeg mener ikke at humoren er død herinde, langt fra - der er næsten altid en eller anden plat/sjov kommentar i de fleste tråde, folks signaturer osv.
Mht. soap-box og off-topic så er det med at de er svære at komme ind på en lodret løgn i mine øjne :) bare brug højrekliksmenuen, så kan det ikke være meget nemmere.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 10:55:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #32

Næmli' ja! :e

-eXo-

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2004 11:34:16
Svar/Indlæg:
172/48
Jeg vil nok sige jeg fik mig ne god griner da jeg læste i oc brølere om en der hvade været ude for hans kat havde pisset i hans com så den døde.

tænker bare på hva der skete med katten ? toast?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 11:41:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #36

Nok det samme som i "fight for justice"-tråden :00

;) :p

PK

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2004 12:05:48
Svar/Indlæg:
931/181
*** ik læst hele tråden ***

hmm... syns da ik siden er død for humor, se nu med messen, ægte lakse humor :D

jeg syns ik soap/off topic skal repræsenteres som alt andet på forsiden, men ku man ik lave en funktion så man så den tråd i soap/off topic der sidst var skrevet i? det ville da være et efter min mening godt kompromis.

//PK der ik syns oc.dk er humor forladt.