bedste trådløst acces point.....

Diverse d.  13. november. 2004, skrevet af Moze15
Vist: 242 gange.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2004 17:37:16
Svar/Indlæg:
1235/80
som over skriften fortæller vil jeg garne finde ud af hvad der er det bedste Acces Point inden for trådløst netværk..............
har trådløst netkort på begge blærbar og begge er IEEE 802.11g.
har kigget lidt på disse:

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

og

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

kom med jeres megning, og evt. andre foreslag. prisen skal helst ligge under 700kr. uden fragt :r

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
14-11-2004 13:01:08
Svar/Indlæg:
4033/364
øh

1) jeg ville nok ikke ofre det "ekstra" på et accesspoint, da de fleste routere allerede har indbygget accesspoint (de trådløse) - så medmindre du skal bruge bridging (se undertegnets test af belkin Wifi om emnet) så er der stort set frit slag i Wifi router segmentet.

Et allround bud ville være Belkins Nye "high-speed" wifi router - omvendt VED jeg ikke om den har bridging (den "gamle" havde)

2) kommer også an på dit eksisterende udstyr (går udfra at der er nogen der skal forbinde til det AP?) og om det f.eks. er SuperG eller ej (formodentlig ikke da det sjældent er i bærbare som standard, men kan jo være du har et PCMCIA kort i?)

3) hvad skal du helt præcist bruge det til? Skal der f.eks. være printserver indbygget (så du kan dele en printer via det trådløse netværk) SMC 2804WBRP-G (koster over dog over ) eller IOGear Wireless-G Broadband Gateway GWA501 .. kender dog ikke dem

ellers laver netGear, linksys, Dlink og 3com gode routere.. og f.eks. belkin laver også nogle gode routere der er rimelige nemme at gå til.. omvendt er mange producenters baseret på referencedesign så dybest set er de mere eller mindre ens..

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2004 14:10:24
Svar/Indlæg:
1235/80
1#

1) det skal bruges til bridging og det skal helst ikke være router da jeg har en(ikke trådløst) som skal gøres trådløst ved hjælp af en AP. grunden til at jeg ikke har trådløst router er at jeg har nogle Desktop pc'er der samtidigt skal være i netværket.(vi taler om 5 Desktop pc'er + server)

2) har to bærbare, den ene har Super G indbygget og den anden en Super G PCMCIA kort. derpå har jeg også en PDA som har "almen" G(802.11G), de skal alle sammen kobles til nettet. har ikke valgt at købe trådløst netværk tidligere da det ikke var hurtigt nok.

3) det skal bruges til gå på nettet med det er sådan set det hele, men det skal have en god rækkevide. har allerede en Belkin Bluetooth printer server, så det bliver der ikke brug for.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
16-11-2004 10:56:16
Svar/Indlæg:
4033/364
kender ikke lige nogle AP's der kan bridge med SuperG (well omvendt når ikke alle har det er det lige meget , men de SuperG produkter jeg har testet har især senderadius'en været ret god).

well du kan godt bruge en trådløs router som accesspoint (jeg har selv en Dlink 624+ sat til den router jeg fik med ADSL'en (Zyxel 650R ) -> ergo du får flere porte (RJ45) ved en router.. det eneste der er specielt ved en router/router opsætning er at den "anden" router ikke kan bruge sine specielle features som firewall etc.