Hvilken bærbar

Diverse d.  13. november. 2004, skrevet af System
Vist: 216 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2004 23:28:09
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg skal til at købe en ny bærbar, og ville høre om der var nogen der havde nogle forslag, eller noget klogt at sig. bl.a. om hvilken type og hvor jeg skal købe den.
jeg har kigget lid på den her Mybook fra laptop4u

http://www.laptop4u.dk/varer.p...

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 01:04:54
Svar/Indlæg:
3214/18
I mine øjne ser det rigtig fornuftigt ud det du har kig på der. Du skal i hvert fald holde dig til Centrino-teknologi. Samtidig ser den jo også fornuftig ud mht. grafikkort. Med et Mobility Radeon 9700 kører den nok også spil rimelig fornuftigt, hvis den da skal bruges til det...

Daedra

Overclocker
Tilføjet:
14-11-2004 01:07:48
Svar/Indlæg:
94/5
Hvad skal du bruge den til??? til studie, noter, spil, ??? det er vigtigt at vide for at kunne vejlede dig

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 09:32:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

To vigtige ting:
1: Find ud af præcis hvad du skal bruge (d)en computer til.
2: - og lad derefter være med at "smide penge væk" på noget du alligevel ikke får brug for.

Det er selvfølgelig dit valg, men det er bedre at have en maskine der passer til dit behov end en der udhulder din økonomi.

Se f.eks. på mit eget skrammel af en bærbar. Den ser elendig ud og larmer som bare fanden, men der sidder en kraftig CPU i, en passende mængde RAM (ville gerne have det dobbelte = 512Mb) og en særdeles fin harddisk. Skærmen er baseret på et LG-panel og i en rigtig god kvalitet. Tastaturet er lækkert at sidde med i længere tid.

Generelt, så er det en rigtig fin maskine. Jeg gav kr. 1.000,- for den i sin tid, og den kører stadig. Jeg kan surfe på den, se dvd-film, høre musik på farten osv. Det er ikke en desktop-replacement, langt fra, men den supplerer godt. Og det er det vigtigste for mig.

Jeg sidder selv i lidt af et dilemma for tiden, for den har en stor hæmsko. Den larmer som ind i Helvede. Det er møgirriterende og en smule pinligt når man er til forelæsning (spørg selv Woodgnome (former known as |Dante ), SimTex eller nogle af de andre skøre kanaljer ude fra uni), så en erstatning har været i kiggerten.

Som sagt, så har jeg ikke de vildeste krav. Men en af dem jeg har haft i søgeren er en lille 12,1" ASUS. Den er lille og fin, ingen dikkedarer. Men et af mine krav har så været, at jeg skulle kunne minimum spille lidt grafikkrævende spil. Så nogle andre alternativer har været forbi og vende, men jeg bryder mig bare ikke om kæmpe klapper der fylder i min taske (min stationære fylder sgu nok i forvejen).

Næh du, en fræk lille sag er lige noget for mig.

Hvis du bare skal have en "supplements-maskine" så vælg noget til under kr. 7-8.000,- Alt andet kan simpelthen ikke betale sig. Så må man lige finde sig i, at den ikke lige kører en SuperPi på 25 sekunder eller kører de bedste og største spil i 1600x1200 osv.

Ro på og sæt pulsen ned. Jeg ved kun alt for godt hvordan det er og man bliver lidt gejlet op.

Men som sagt: Find ud af hvad du vil med den computer, hvad den skal bruges til.

Jeg har selv haft kig på den her: ASUS S5626NBP

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Der er også en der hedder "M5622NBP" Specifikationerne er stort set de samme. Forskellen er blot, at S5'eren kommer med "Dothan" (2Mb Cache) og M5'eren kommer med en "Banias" (1Mb cache)

Hvis jeg beslutter mig for at købe en ny, så bliver det højest sandsynligt S5'eren :)

Men held og lykke med det. Det er en jungle, men man er tilfreds når man sidder med maskinen på skødet ;)

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 10:10:41
Svar/Indlæg:
3972/242
hvis det er ikke det stor behove du har så kigge her.
http://www.prcdata.dk/ProduktL... .ved ikke hvorfor link skifter til ram,men det er den bærbar til under 6000

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 10:20:17
Svar/Indlæg:
3972/242
Acer Travelmate 2201LC, 15" XGA, Celeron 2,6GHz, 256MB, 40GB Tilbage

Beskrivelse
Med Acer Travelmate 2200 serien får du en billig bærbar incl. Windows XP. Der sidder en desktop Celeron processor for at holde prisen i bund. Serien er baseret på ATI Radeon 9000 IGP Chipsettet.

Specifikationer
15" XGA Skærm (1024x768), Intel Celeron 2,6GHz CPU, ATI Mobility Radeon 9000 IGP Chipset, 256MB DDR, 40GB HDD, Combo Drev (CD-RW + DVD-ROM), Lyd, 10/100 Netkort, Microsoft Windows XP Home Edition DK og Norton AntiVirus.

Tip en ven om dette produkt

kr. 5925,00 (4740,00)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 10:20:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4 + #5

http://www.prcdata.dk/ny/showH... ;)

- Og den ser rigtig fin ud :)

Daedra

Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 12:49:37
Svar/Indlæg:
94/5
Hold fingrene væk fra Acer - deres kvalitet er i bund. Desuden bruger de stationære CPUer som kræver en bunke strøm og samtidigt bliver mere varme end en mobile. Dermed larmer den også mere pga blæserne.

Vi mangler lidt indput fra dig the_moun...........

Hvis man skal bruge den til studiebrug og fragte den frem og tilbage hver dag i studiet og bruge den til noter, så er det ibm du skal have - enten x-serien eller t-serien - alt efter behov. De er "state of the art".

Hvis du bare skal have en replacement computer til din stationær, så bare find en billig bærbar.