OT:on
Læs de nederste 2 linier i #5 :e hvad sagde jeg?? OT:off
#12, 17 Mfl.
Tjaa vi har alle diskuteret dette emne til hudløshed her på OC.dk
Og stadigvæk er der ingen der er kommet med en forklaring på deres postulat, andet end "sådan er det bare"
men faktum er altså at løfter du i et lukket system en vandsøjle på 20m VIL du også have et fald på 20m dvs at vandet har et tryk lige før pumpen (forudsat den står på 0m) på 20m vandsøjle.
Og lige bag ved pumpen ligeledes et tryk på 20m vandsøjle.
Disse to tryk udligner, hvor meget i så end ikke vil være ved det, hinanden. da der på vendepunktet i 20m højde, vil være et vacuum (det modsatte af tryk) på 20 vandsøjle
jeg har prøvet med min hydror L20, at sætte en vandslange på 7m på og fylde den med vand, starte pumpen og løfte den op, ved hjælp af snoren i en flagstang til ca 3,5m og pumpen kørte vandet rundt med STØRSTE fornøjelse.
Til evighedsmaskinisterne..... :00
i teorien vil vandet flyde når først det er sat i gang. MEN!
Der blev allerede i de første spæde dage af evighedsmaskinens
udtænkelse, fastslået at man ikke kunne bruge vand, alene på den baggrund at vand slider afsindigt meget på sine omgivelser.
Se blot klipper, de bliver slidt ned på "ingen tid" (relativt) af vand
Derfor bliver alle ansøgninger om patent på evighedsmaskiner der indeholder vand, eller andre flydende ting som olie etc.
afvist på det grundlag alene!!!
Trods det, står der ved en privat virksomhed i spanien det hvad der må betegnes som det tætteste man er kommet på en evigheds maskine, nemlig en tank med vand der bliver varmet op af solenergi, som forddamper og fortættes i toppen af tanken ,som så løber ned igennem et rør og driver en propel/turbine der driver et ur. med rubin/keramik lejer det har kørt over 40 år nu, uden nogen indblanding af nogen art. andet end at stille uret i ny og næ.
Vand/noget flydende, er det eneste element der ikke kan godkendes i en evigheds maskine, men samtidigt det eneste der har potentiale til at blive en evighedsmaskine. et paradoks der er velkendt!
DISCLAIMER:
Indlæg der ikke indeholder fornuftige forklaringer/spørgsmål/teorier
ang. vand, løftehøjde,evighedsmaskiner vil blive ignoreret af undertegnede (as if u´d give a flying rat´s ass)
:e
/TorQue