Dårlig messe. Gamle ting i nye kasser! Ris %

Om siden d.  14. november. 2004, skrevet af Anti-Pjerrot
Vist: 899 gange.

Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 16:09:03
Svar/Indlæg:
2126/135
Blev slemt skuffet over messen. Jeg havde godt nok forventet at se noget hardware der var forholdsvis ukendt, og ikke gamle bundkort og kabinetter.
Der var så lidt nyt på den messe, at jeg tror en tur ned af Falkoner Allé ville have givet mig langt mere at se på.
Og med hensyn til OC's og hardwaretest stand... så ville det være rart hvis I havde sat tingene så man kunne se hvad I lavede, f.eks med et kamera og en projector.
Ud af alle standene var der 2 ting jeg syntes var fedt: Det var ved termaltakes stand, hvor der var et sammenfoldeligt tastatur, med udskiftelige taster... Det var en fed ting.
Og så var der en kopvarmer til USB...
Det var skuffende at finde så få nye produkter på en messe hvor mange de store var representerede...
Mere irreterende var det at se at NorthQ havde plagieret alle Zalmans produkter, helt ned til mindste detalje... Hvis jeg havde været fra Zalman, havde jeg givet dem en ordentlig røvfuld!
Hvis Dansk Computer Messe skulle vise strandarden for hvor vi står rent hardware messigt, er det dybt frustrerende at se.
De ting der plager mig var:
Hvorfor var størstedelen af det man kunne se, tomme papkasser.
Hvor var den nye generation af bundkort hos producenternes stande.
Hvad lavede AMD med en tom stand...
Jeg kommer ikke for at glo på papkasser og sidste generations hardware.
Vi har et stort problem i DK, hvis dette er vores bud på en computer messe...
Hvis jeg vil se gammelt hardware kigger jeg på edbpriser...

(Dette indlæg findes også i en anden tråd, men jeg syntes at den skulle have en ny tråd)


Ghidora^DK
 
Superbruger
Tilføjet:
14-11-2004 17:12:55
Svar/Indlæg:
207/5
Du har ikke overvejet at rent faktisk åbne munden og tale med de representanter der stod ved de forskellige stande? de kunne sikkert fortælle dig noget interesant og nyt...
og så syntes jeg sådan set der var fin plads på OC's stand...




Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 17:39:11
Svar/Indlæg:
3712/44
Var også skuffet i fredags, hardware mæssigt havde messen ikke det vilde at byde på.

Men idag havde jeg bedre tid, og brugte faktisk et par timer ved oc.dk's stand. Vældig hyggeligt at møde nogen af de folk man har snakket med i flere år efterhånden :)

Jeg ærgrede mig f.eks. helt over at jeg ikke havde taget min PC Power & Cooling psu med så Deep Thought kunne smide den på testbænken.

Lockheed's vandkøling var dælme pænt skruet sammen, både lednings-mod og slangeføring, og så var jeg vild med de reservoirs der, respekt herfra. Personligt ville jeg aldrig have tålmodighed til at blive færdig med et så omfattende projekt.... :e

At Vapo'en så ikke kom op på 5 Ghz må jeg vel så leve med, eller prøve at gøre det selv på et tidspunkt.... :e



Brille
 
Superbruger
Tilføjet:
14-11-2004 18:00:07
Svar/Indlæg:
28/14
Nogen der ved om all4one tabte nogle kampe?



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 18:04:27
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg var også meget imponeret over Lockheeds vandkøling.

Ja det havde været sjovt hvis du havde haft den med så Deep Thought kunne teste den. Sjov lille mand. :p



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 18:06:30
Svar/Indlæg:
2453/80
findes der nogle billeder af Lockheeds vandkøling ??



Ironfox
 
Superbruger
Tilføjet:
14-11-2004 18:20:28
Svar/Indlæg:
382/37
Ja det vandkøling var ok lavet og der var en god historie bag.

Messen som sådan jo måske nok lidt lille hvis man kan sige det sådan.
Men lad nu lige ting komme op at køre. Hold en pause på 2 år også lad dem komme igen så tror jeg efter en 3 - 4 gang at det kan gå hen og blive et godt event som vi alle bare må se.

Men ja der er lang vej til CeBit.



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 18:29:57
Svar/Indlæg:
2192/67
6# øhm har du kigget rigtigt på Lockheeds vandkøling det var ikke bare "ok", det var skide flot lavet. Når du selv kører med waterchill som nok er noget af det mest intet sigende vandkøling der findes syns jeg da godt at du kan finde nogle lidt flottere ord frem.

Men du har ret i at man nok lige skal give messen lidt tid.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 18:35:19
Svar/Indlæg:
2664/97
Kunne også godt tænke mig at se nogle closeup billeder af Lockheeds vandkøling, var jo ikk selv der inde og se det :r



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:21:53
Svar/Indlæg:
4338/142
Synes alt i alt at messen var ok, det eneste skuffende - var AMD's stand, som reelt bare var 2 plakater og et bladstativ.

NorthQ, OC/HT, Sony og CoolerMaster havde klart mest at byde på, T.T.-standen lignede en FisherPrice udstilling :00



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:23:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

*host* *ROFLMAO* :e *host*

:00



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:24:14
Svar/Indlæg:
4338/142
#10

Har du fået noget galt i halsen NoNig ?:( :00



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:44:00
Svar/Indlæg:
3346/81
Det var en dårlig messe - ChrisCornell var gået hjem da jeg endelig ankom ☹

Men eller hyggede jeg mig fino - ikke mindst ros til HT/OC standen - det var virkelig konverteret til "Troldmandens værksted"

Tomgun



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:47:05
Svar/Indlæg:
4338/142
#12

Ja undskyld mig....men jeg var der faktisk fra 10:50 til 12:15 - synes jeg havde hørt en fugl synge om at du kom kl. 11 :00 :p :)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:50:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Du skal ikke tage dig af Tomgun, han er blevet lidt "denil sement" :00

;)



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 20:53:14
Svar/Indlæg:
4338/142
NoNig <---

Forklar lige hvad du mener med #10....jeg er ikke helt med ?:(





Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 21:06:54
Svar/Indlæg:
3346/81
Det kan jeg godt - til trods for at jeg er "denil sement"

NoNig latrer over din sammenligning mellem TT og FisherPrice!

Jeg var fremme kl. 11:45 på gerningsstedet - og læg så lige mærke til at jeg skrev "endelig ankom" - ikk'! - Det var ikke en kritik af at du var gået, det var erkendelsen af et savn! Nå!

Tomgun



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
14-11-2004 21:07:46
Svar/Indlæg:
7881/1165
jammen så smidder jeg da gerne min kommentar også:

Jeg synes det var pænt flot derinde. Jeg var meget imponeret over NorthQ's stand. Den var mega-flot, og deres 120mm-køler med krøllede kobberplader glæder jeg mig til at se i en test mod Zalman's 120mm flower-power!! De havde også en ny strømforsyning med 140mm-blæser
SHG var nok de først i verdenen der offentligt viste et Geforce6600GT-AGP
På morgen.dk's stand så man Arctic Coolings nye serie af lydløse CPU-blæsere med heatpipes.
Asrock viste deres upgrade-kit. Jeg har ikke set dem før i virkeligheden.
Jeg kan ikke huske alle standene. Men der var mange, og en del af dem, havde faktisk nye produkter med, der lige er kommet på markedet!
Selfølgelig har falkonér allé en del af de nye produkter også. Det er da klart. Men det er ikke alle der kan gå en tur i falkonér allé hver eftermiddag!

#1:
Og helt ærligt....det vare nok nogle år endnu, før det har samme status som cebit og computex :p
Jeg er faktisk meget imponeret over, at de kan få så meget nyt med til lille Danmark. Og yes! AMD's stand var lad!! :D
Og så var det jo gratis... jeg ved bare ikke helt hvad du forlanger af en bunke frivillige forhandlere, og de få hardwareproducenter som har gjort en masse besvær ved at få en lillebitte stand på en nystartet PC-messe i kbh. :l
I stedet for at lægge på den ladde side. Så vær du glad for at du har støttet en nystartet messe, så der er en større chance for flere stande og flere produkter næste år ;)



Jacob
 
Superbruger
Tilføjet:
14-11-2004 21:47:38
Svar/Indlæg:
95/4
Jeg var derinde og vende lørdag, og var der hele søndagen. Og fik snakket med Lockhead og andre fra OC. Det var ellers meget hyggeligt.

Lockheads vandkøling var imponerende, ja.

Synes dog at det var for dårligt at de på kompletnet.dk ikke kunne svare på mine spørgsmål x(



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 21:55:24
Svar/Indlæg:
4338/142
#16

I Know :f i lige måde btw



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 22:36:04
Svar/Indlæg:
2353/24
#0
Sorry for at jeg lige bruger din tråd, men vil lige spørge for alle os som ikke var på messen skyld.:r:)

#alle messe-deltagere
Nu da jeg ikke var på messen, er der så nogle som kan fortælle mig lidt om hvor højt clock de fik lavet? og hvilken cpu der blev brugt? osv.



#21
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2004 22:36:54
Svar/Indlæg:
2602/173
Ville gerne have været der mand :( :e



Barkou
 
Superbruger
Tilføjet:
14-11-2004 22:44:14
Svar/Indlæg:
229/18
#21

En 3.6EE , men er jeg.
De fik den op på 4.6 GHz



so/7ic
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 07:33:49
Svar/Indlæg:
289/79
23#

næsten rigtigt.. borset fra at det var en ES og ikke en EE..
og det blev til 4,6 Ghz stabilt..



Ironfox
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 07:45:08
Svar/Indlæg:
382/37
#7 Jo jeg har da kigget på det rigtigt godt. Men siger jo også at det så OK ud.

Jeg kunne da nemt bruge en masse flotte ord for at udtrykke min begejtring men nu er jeg en lidt mådenholden type.

Er nok lidt bedre til at skrive når noget er skidt.

Sådan er jeg.

Men jeg så da også nogle af de andres ting på OC og må da sige at det så ud som at der var brugt en masse gode timer på at opnå det optimale i form af design og plads udnyttelse.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2004 13:53:15
Svar/Indlæg:
2126/135
#17, Den undskyldning med at danmark er et lille land er ikke god nok. Vi er fremtredene i stort set al teknologi, og alle os nørder har eller kender det nyeste gear... Jeg sagde intet om at folk på standene ikke kendte til de nye ting. Men jeg blev bare skuffet over at de så ikke havde slæbt det med...
Jeg snakkede også med dem fra hardware og OC og svedte over det dejlige zalman tn500a kabinet der stod i baggrunden...mmm mig godt ha :e
Men det der irreterede mig mest, var faktisk at alting var så rodet... Det var en helt masse stande, også en masse der sad og spillede. Med den plads der var kunne man havde lavet et mega Lan-træf... Og jeg mener stadig at der ikke var nok nye produkter til at få mig op at køre...
Og jo, for dem, der som mig, ikke lige smutter forbi Falkoner Allé hveranden dag, var messen sikkert fed og så videre... men jeg skriver jo også bare om min (Og min mate's) oplevelse.
Fra vores synspunkt er messen producenternes og forhandlernes chance til at promovere deres produkter og sælge løs... AMD- og Intels-stand lå næsten ved siden af hinanden... hvorfor havde de ikke noget at vise og konkurere med...
Jeg ville have svedt i bukserne over en pc mark mellem AMD og Intel, lavet af dem selv... :p
Jeg forventer måske meget af en messe, men jeg syntes sku det er skuffende at der ikke var noget mere hurlumhej og spas, og giv den gas fyrbøder, når så mange firmaer med en sådan omsætning, ikke har mere at byde på.
Der er sku mere gang i den inde på grønttorvet :e
Ok nok om det...
Jeg syntes stadig at NorthQ er nogle rippende tosser...
Da jeg spurte dem om hvorfor det var at deres produkter lignede Zalmans på en prik... (Det gør de sku da oss) gik sælgeren bare uden at svare mig... tøsedreng. :x
Nå, nu vil jeg bygge en gløgg-kølet honningkage computer! :00