Overclocker
Tilføjet:
14-11-2004 18:25:36
Svar/Indlæg:
9/4
Hej allesammen. Jeg kunne rigtigt godt bruge noget hjælp med det her, for det er ved at drive mig til vanvid.
Jeg har lige(nok ca. en måned siden nu) købt en ny maskine som er bygget op således:
Lian-Li PC-V1000 Kabinet
Chill Innovation CP-510A Strømforsyning
ASUS A8V Deluxe WiFi Bundkort
Athlon64 3500+ CPU
4x512 MB GeIL Ultra PC3200 Dual channel RAM
Sapphire Radeon 9800 PRO med Zalman ZM80HD-HP køleprofil + blæser
SAMSUNG SP1614C 160 GB SATA Harddisk
NEC 3500A DVD brænder
Jeg har haft en række problemer med mit setup, og det har ikke altid været helt forudsigeligt.
Det første problem er, at skærmen under opstart er helt fyldt med flimrende skrammel og monitoren brokker sig over ugyldige scan frekvenser. Ud over at jeg ikke kan se hvad der foregår, ser det ellers ud til at windows start godt nok op i baggrunden. Problemet opstår kun første gang jeg tænder maskinen efter at den har været slukket i længere tid.
Herudover har Ramtest fortalt mig at min RAM var dårlig. Jeg gik ind på GeIL's hjemmeside og læste at jeg bare skulle give rammen lidt mere strøm. Det gjorde jeg så, og nu brokker Ramtest sig ikke mere.
Desuden har jeg haft store problemer med at kommer til at spille på min nye maskine. I starten kunne jeg ikke rigtigt spille noget som helst uden at min maskine crashede. Nogle gang med en blå skærm, andre gange fryser den bare, og den kan også finde på bare at genstarte. Dette problem har jeg vistnok også været i stand til at løse med drivere og BIOS settings. Mine spil har i hvertfald virket fint i en uge eller to.
Jeg har haft skidtet til at køre fint. Nogle af mine problemer blev 'løst' ved at give grafikkortet og rammen lidt mere strøm. Jeg har også installeret nye drivere, gamle drivere, opdateret min BIOS, sat mine settings til hvad der skulle være sikkert og slået alle ubrugte onboard features fra.
Men nu er den sq gal igen. Alle mine spil fryser/crasher(Doom 3 virker af en eller anden grund fint) og grafikkortet sender stadig skrammel ud når jeg tænder maskinen første gang. Og for at det ikke skal være nok, vil windows ikke længere kendes ved min DVD brænder.
Er der nogle af jer der kan komme med et bud på hvad der er galt? Jeg går ud fra at jeg har et eller andet hardware problem, eftersom grafikkortet stadig ikke er med når jeg starter op.