Jeg har den omtalte ALDI PC Titanium MD 8083 XL, som er nice nok. Men har hørt noget om at man ikke skulle kunne overclocke den?! så tænkte det her ville være det bedste sted og spørge om der er nogen der ved om man kan eller ikke.
Du skal bare ud til venstre <--------- Også klik på "Guider" så skal du bare finde overclocking's guiden :) Hvis der er noget du ikké kan hitte ud af eller bare vil spørge om noget :)
Min gamle pc med MD3000 mobo kunne ikke clockes men det Geforce 3 TI 200 GFX der sad i den blev clocket 45% på coren med selvsamme bundkort
En af mine venner med det md5000 Mobo kan heller ikke clockke sit så med stor sandsynelighed kan jeg sige at du bør skifte mobo. jeg skiftede mon over til Asus P4P800-e Deluxe og nu clocker jeg alt 8) :D Skal dog lige tilføje at det kabbinet min PC blev levert i var stærkt underventileret.. så hvis du begiver dig i kast med gfx clock vil jeg lige andbefale dig at flerne sid og stikke en hånd ind i maskinen for at tjekke temperaturen reglmæssigt. Men bortset fra mobo og PSU så var alt andet hardware super og udgør stadig en stor del af min nuværende system (dog ikke ramende da det var SD)
vil lige tilføje efter at have læst svar 6. at min onbord temp probe var i stykker. ihverfald har men CPU temp konstant 145,7 eller noget i den stil :l
#12-13Nej temperaturen var i Celcius ligesom mine harddiske de var på 30C tror jeg, men temperaturen på harddiskene skiftede en gang imellem hvilket min CPU temperatur ALDIG gjorde den var ALTID på den temperatur
har du stikket hånden ind i den?? det føles rigtig godt når man gramser på sådan en køleprofil.... eller pointen er at du lige "Manuelt" skal vurdere om det nu også er ringtig at den er 65C... og det gøres ganske enkelt ved at stikke hånden ind og mærke 8)... i øvrigt hvis den er 65C vil jeg være stærkt benænkelig ved at lege mr clocker sammen med den ;)