Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 16:27:05
Svar/Indlæg:
3712/44
Nå, efter en længere og yderst hyggelig samtale i går på oc.dk's stand med PSU guruen Robin (aka. Deep Thought) besluttede jeg mig for at lege lidt med min elmåler igen.
Det passede ret fint, da mit Max 3 midlertidigt er "ude af drift".... :00 :e Så kunne man jo passende checke både det nye IC7-G ver 1.1 og sin OCZ psu efter i sømmene og se om der var mere at komme efter i rå Mhz. En udskiftning af AS Alumina til fordel for en gang AS Ceramique og en meget grundig montering af kølehovedet lader til at have givet 5°C lavere max load temps :)
Anyway, på mit Max 3 kunne jeg bare ikke komme over 258 Mhz fsb med nogen som helst grad af stabilitet. Jeg vidste at jeg på det gamle IC7-G kunne benche op til 260 Mhz fsb, og lige kunne boote ind i windows @ 262.
Så jeg prøvede lige engang at boote ved 260 Mhz fsb (4423 Mhz) og 1.875V i bios (hvilket jeg vidste virkede fra sidste IC7-G). Det så ud til at spille fint. Så var det jeg tænkte at jeg lige skulle se hvormange Watt sisandra så mente at den brugte. Hehe, 196W.... :o Ok, godt så tænkte jeg, det lyder voldsomt, Sisandra overdriver nok bare. Derfor fatter man sin lommelygte og ser lidt på sin elmåler, som jo lige sidder på psu'en.. Den ligger pænt på omkring 230W når systemet idler (med mit midlertidige 9700pro). Fint nok, jeg kører lige en SiSandra cpu benchmark for at se hvormeget mere strøm cpu'en så trækker.... Jeg fik et mindre chock. Elmåleren røg direkte op på 415W, og maksede ved 419W :o :o :o Det er lige 189W MERE bare ved en simpel cpu test.... Damn, ikke noget at sige til at det kræver sin psu at holde trit :e
Nå ja, og så måtte jeg i øvrigt lige lege lidt med clockgen, da alle benchmarks jo kørte fint @ 260 Mhz fsb. Så nu har jeg faktisk haft min EE oppe over de 4.5 Ghz... :) Der ligger lidt friske billeder i profilen.