Problemer med shg.dk ??

Diverse d.  15. november. 2004, skrevet af Kaz2004
Vist: 180 gange.

Kaz2004

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:11:22
Svar/Indlæg:
507/113
Jeg har altid ment at shg.dk er en hæderlig forretning med god service, men den holdning står da seriøst for fald. For den gode service forsvinder da når man får problemer med sit hardware. Jeg har købt 2 Corsair RAM moduler hos dem, og tester dem efterfølgende. De melder så adskellige fejl indenfor kort tid, og jeg finder ud af at det kun er det ene modul som har problemer. Jeg sender det til RMA, og efter en lille uges tid får jeg at vide at de ikke har fundet fejl, og at jeg vil få dem sendt tilbage med et testgebyr. Fuck det, tænker jeg. Jeg har testet modullet med 2 testprogrammer, herunder memtest86, og i 2 forskellige computere. De må simpelthen ikke havde testet dem godt nok. Jeg ringer så og spørger om jeg kan anvende 14 dagesreturretten på det ene modul, og får at vide i telefonen at det kan jeg godt. Men de har så uheldigvis sendt rammene tilbage til mig allerede. Jeg aftaler med gutten i telefonen at jeg bare kan lade dem gå rettur. Der går så over en uge hvor jeg ikke hører fra dem. Jeg sender så en mail som der ikke svares på, hvorefter jeg ringer til dem. Får så at vide at de er bagud med retturpakker, og jeg vil få besked når de når til bunds. Det var i fredags. Idag får jeg så var på mailen, af en Kenneth, som siger at hvis en varer har været til RMA, så frafalder den 14 dagesretturret man har. Kan det virkelig passe ?? Jeg er så fucking pissed off. Jeg må ikke få penge tilbage, og jeg må ikke få byttet rammene. Hvad sker der lige. Skal jeg virkelig tage et modul fejlagtige ram tilbage. Hvis det er tilfældet, så kan shg godt forvente en kunde mindre i fremtiden.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:19:50
Svar/Indlæg:
2664/97
Sidder selv og skal til at lave en RMA sag ang. mit IC7-MAX 3 bundkort, og i det sammenhæng læste jeg lige deres retningslinier ;) kig derinde hvor de står, tror det er under 9 eller 10, et sted står der noget om lige precis det. ;)

Chinabox27

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:22:31
Svar/Indlæg:
166/9
tjae personligt havde jeg bare sendt dem til corsair direkte da de bytter dem med det samme

hell de bytter dem endda til nogle bedre hvis de ikke lige har den klods på lager

men den med at retur retten forfalder ved RMA inden for 14 dage må de længere ud på landet med

du har en verbal aftale og den holder i retten
så bare ring til dem og sig de skal få fingeren ud og bytte den klods nu

Chinabox27

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:23:26
Svar/Indlæg:
166/9
hvis det som #2 siger så er sandt er det stadig en brøler fra deres side ;)

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:23:26
Svar/Indlæg:
1548/24
#0 har du hørt hvordan de testede? men ellers vil jeg anbefale dig at sende en mail til cosair selv, da de alligevel skal stå for at RMA fra shg.dk

Jeg kender ikke deres retnings linier, men hvis det er ligesom ved Maxtor sender de dig en ny blok og du skal så sende den defekte retur indenfor 30 dage.... ved dog ikke lige helt hvordan det står til med porto og den slags...

Kaz2004

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:24:17
Svar/Indlæg:
507/113
Synes ikke jeg kan finde det ?? Hvad står der konkret om det da ??

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:25:31
Svar/Indlæg:
2664/97
måske var jeg lidt hurtig der, har lige læst lidt i deres betingelser som de kalder det, og kan ikk lige finde det jeg troede jeg havde læst :r

men tror da ikk de kan tillade sig det.. Men prøv at ring igen og få fat i en anden sælger og hør ham, måske er du heldig han kender reglerne, eller heldig han ikk gør ;) :p

Kaz2004

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:29:35
Svar/Indlæg:
507/113
#2 og hvis man sender dem til Corsair, risikerer man så samme problem med at de ikke finder fejl, og jeg skal betale et testgebyr, eller bytter de bare kvit og frit ???

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:30:52
Svar/Indlæg:
1548/24
Tror ikke at den går med at returretten frafalder hvis man har RMA'et det.... Men anyway.... send skidtet til Cosair selv, de er meget mere flinke ;)

Kaz2004

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:53:49
Svar/Indlæg:
507/113
Jeg har nu snakket med en flink og rar ung mand ved shg, som kunne fortælle mig at det IKKE passer at retturretten frafalder. Så må vi se hvad der videre sker. Er lidt for dårligt at samme virksomhed påstår 2 forskellige ting. Håber bare at tingene falder på plads :00

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 18:12:06
Svar/Indlæg:
3329/182
#4 Hvis det du snakker om skal lykkedes så skal du betale for disken i første omgang - så sender de en disk til dig fra Maxtor - så sender du din ind, ved modtagelse og erklæring af evt. defekter returneres dine penge ;)

#0 Jeg læste en artikkel her den anden dag i en avis om at mange sælgere, supportere og kunder ikke fatter en dyt af købeloven og du har formentlig fået en supporter i telefonen der heller ikke fatter noget som helst.

Shg.dk plejer at være gode, men har selv haft et par uheldige episoder med dem - blandt andet med et Abit IC7-Max3 de blev ved med at teste OK selv om det var stendødt - og det endte med at jeg tog til Aarhus i egen høje person med kortet under armen og ud på Michael Drewsens Vej 22 hvor de holder til - ikke det fedeste sted at drive forretning men det er der.

Der fik jeg lov at komme via lageret ind i deres teknikerrum som består af 4-5 mennesker på 20 kvadratmeter som tester skidtet der bliver sendt til dem - Jeg får mit kort testet på stedet og supporteren må tage til kende at kortet var dødt og jeg fik et nyt med hjem - det skal dog siges at kortet blev sendt ind til dem 3 gange inden jeg tog derned :l

Men efter min mening er de ikke grundige nok i deres tests - de tjekker lige om der er liv i lortet i et halv sekund og så ud med det igen og tilbage til forbrugeren. Derfor har de formentlig ikke testet med nogen af de programmer du nævner, men blot set om en CPU med bundkort og din RAM blok kan levere POST til skærmen - og det har den formentlig kunnet.

Men jeg håber da du har fundet ud af det ;)