Hjælp til overclock, P4 2,6 ghz på ASUSP4P800

Overclocking d.  15. november. 2004, skrevet af System
Vist: 180 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 17:39:07
Svar/Indlæg:
0/11005
Først vil jeg gerne sige tak til dig, fordi du bare gad læse mit indlæg! :)

Jeg har en Pentium4 2,6Ghz på et Asus P4P800S-E Deluxe bundkort, med 512MB Kingston HyperX PC3200 (400MHz) ram og jeg vil gerne have lidt hjælp til at overclocke.

For det første kan jeg sagtens finde de steder i BIOS hvor jeg kan ændre de forskellige settings og lege med multiplieren etc. - men hvor meget tør jeg ændre den, hvordan kan jeg teste hvornår den kører bedst og stadig stabilt, og hvor mange volt skal jeg give ekstra til CPU'en? (Og hvad du nu ellers synes jeg kunne få brug for at vide...)

Jeg har aldrig overclocked en computer før, så vil gerne have velformulerede svar - dermed ikke sagt at det skal være forklaret til mindste detalje, men bare så jeg har noget at gå ud fra og en sikkerhedsventil eller noget i den stil, så jeg ikke pludselig brænder hele lortet af. :)

På forhånd tak

- Jamial

Micker
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 17:52:20
Svar/Indlæg:
1012/98
først har jeg en guide til dig :) p4 overclocking på p4p800 http://www.micker.frac.dk/guid...

hvis du bare brugere stock køleren kan du sagtens give vcore 1,600 v. Men du skal kun hæve den hvis den bliver ustabil. (du kan nok godt give den mere vcore, men stock køleren er ikke det bedste der er lavet).

Til at teste om den er stabil kan du bruge sisoft sandras burn-in test og sætte den til i nogle timer. Du kan også gi dig til at game i nogle timer (efter min mening belaster det computeren mere).

Men HUSK at lås din agp/pci!

asus kortet kan kun give 2,85 v til rammene så det skulle ikke være noget der skader dem.

En god ting er at ha motherboard monitor kørende imens du tester om den er stabil, så kan du se hvor meget dine spændinger falder samt se temperaturen.



Don`Amigo
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 18:36:16
Svar/Indlæg:
17/9
Hmm har nogenlude samme problem! Har samme bundkort men med en 3Ghz processor! Hvis jeg bare clocker den med 5% i bios stiger min score i 3dmark05 lidt, men hvis jeg går over de 5%, altså 10,20 eller 30% falder min score! Fatter over hovedet ikke hvad det kan være der er galt... ?:(
Plz help me!!!



Micker
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 18:45:03
Svar/Indlæg:
1012/98
#2 prøv at overclock manuelt, det fik jeg ihvert fald en del mere ud af



JLT2000
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2004 14:39:29
Svar/Indlæg:
1103/38
hvorfor bruge en anden motherboard monitor end probe som asus selv laver ?

ja kan godt ske der er forskel på dem og deres gr osv men så længe maskinen er stabil så er det jo ligemeget.

til #2 og man clocke ik med det shit man clocker manuelt

det er sikkert fordi den stiller dine ram på 333 over 5% og så kører det jo ik meget mere end de 175 i fsb fremfor de 200 som de kører normalt.