OC.dk langsom... Igen

Om siden d.  15. november. 2004, skrevet af KHC
Vist: 375 gange.

KHC
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:09:59
Svar/Indlæg:
174/41
er jeg den eneste der synes oc.dk er langsommere end fandens oldemor med rollator med et fladt hjul? (Ok indrømmet lidt syret sammenligning :e )
Men langsom er den da, også selv hvis man undlader at køre noget som helst andet web baseret.
Jeg har stor respekt for alle der får OC.dk til at funke, men det funker sgu ik helt hurtigt nok.
Undskyld hvis jeg lyder som om jeg kke er taknemmelig for crewet bag OC.dk.

SkyQuake
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 20:13:24
Svar/Indlæg:
40/4
Enig - den kan være ekstrem lang tid om at loade!



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:13:57
Svar/Indlæg:
3329/182
Den køre fint nok for mig.

Jeg kan dog ikke se den store grund til at oprette en tråd om det - der er så mange i forvejen.

Siden skulle løbende blive udskiftet og det er efterhånden lang tid siden Dark-Mixer fortalte det så mon ikke kvalerne bliver løst inden for rimelig tid ;)

Husk på at team'et bag kodningen også har krav på fritid og ferie :)



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:14:23
Svar/Indlæg:
2651/179
Det er rigtigt det går langsommere.
De andre sider har fået hurtigere servere imens vores side bliver langsommere og langsommere :x
Crevet gør meget for at gøre det bedre, men det vil vist bare IKKE :l Sådan er det jo. Men det går altså mig på nerverne en gang imellem.

Mvh.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:15:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Siden servicerer omkring 250 brugere. Deriblandt jeg.

- og det går ikke specielt langsomt her :l



SkyQuake
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 20:16:24
Svar/Indlæg:
40/4
Den er da uffattelig langsom lige nu? det tog mig 20 sekunder at åbne denne tråd igen, 30 sekunder at poste min første besked!

Min line er 1024/128



KHC
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:17:14
Svar/Indlæg:
174/41
Zepto... i øvrigt et fedt nick, men det er en anden sag.
Jeg håber at det var klart af #0, men igen, jeg har al respekt for crewet og I laver klart det fedeste site, er næsten kun herinde, begynder sgi at glemme url'en til nogen som helst andre sites, men jeg synes stadig at OC.dk er for langsom. SRY hvis jeg træder nogen over tæerne, men jeg er utålmodig anlagt mht. comper. hehe



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:18:34
Svar/Indlæg:
4338/142
Kører 1024/256 - og her er der ikke noget at klage over...



SkyQuake
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 20:18:47
Svar/Indlæg:
40/4
hmmmm hvis det er tilfældet er der noget galt med siden! Alle andre sider undtagen Aceshardware og denne kører lynende hurtigt for mig.

Kan det have noget med SP2's popupblocker?



LunD^
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:19:07
Svar/Indlæg:
448/42
Ja, om aftenen kører siden meget langsomt. Men om natten fx. reagerer den promte. Men det er jo klart, der er langt flere mennesker om aftenen, derfor er den langsommere. Håber da vi kunne få en hurtigere server, eller noget i den dur der kunne hjælpe.



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:20:03
Svar/Indlæg:
1503/128
Synes faktisk den har kørt upåklageligt - de mange brugere taget i betragtning - siden den daglige genstart blev indført.

Bliver den service egentlig vedligeholdt, eller er der bare sket noget andet som sætter lidt mere fut i sagerne?

Ingen klager herfra - hurtige, og i værste tilfælde acceptable loadtider for mit vedkommende :)



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:20:04
Svar/Indlæg:
2664/97
har nu også lidt problemer her.. hmm Men synes da siden kører fint til dagligt, kunne måske kører bedre, men er da tilfreds med den som den kører for tiden. Mon ikk den bare lige skal have en genstart..

Synes det er lang tid siden vi har hørt noget fra B@ng eller The Boss om hvordand et går med alt det de var igang med at lave om, og ekstra ting osv. nogen fra the Crew der ved noget?



#12
KHC
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:20:13
Svar/Indlæg:
174/41
#5, samme her. der nåede at komme 3 posts inden jeg nåede at opdatere, læse, skrive og opdatere igen. (Enten læser jeg meget langsomt, eller... :e )
512/128



Ghidora^DK
 
Superbruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:20:52
Svar/Indlæg:
207/5
ja den er meget langsom lige for tiden =/



SkyQuake
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 20:21:25
Svar/Indlæg:
40/4
hmmmm SP2's popup blocker slået fra gør ingen forskel. Men som #1 er jeg også meget utålmodigt anlagt - alt over 4-5 sekunders venten generer mig.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:21:45
Svar/Indlæg:
3329/182
#6 Tak ;)

Det er ikke mig du skal takke - jeg ryder blot op herinde så der altid er rent og pænt, hvis du vil møde dem der koder kan du rende ind under "Redaktionen" på www.hardware-test.dk ;)

Jeg ved godt det ikke er den bedste side der bliver stillet til brugernes rådighed og du træder mig som end heller ikke over fødderne og jeg kan godt forstå du er lidt utålmodig.

Jeg synes også selv det er sjovere når siden går hurtigere, men jeg har god tiltro til dem der løbende ombygger siden og jeg er overbevist om at det nok skal blive til det bedre, men en side som overclocking.dk er stor og omfattende at lave en sådan ombygning på. Det er ikke noget man lige fikser på en weekend :00



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:21:49
Svar/Indlæg:
3346/81
#3 - m.fl. for syvhundredeogfemogfirsindtyvende gang:

Det har ikke en bjælde med hardware at gøre - men derimod den oprindelige programmering - der også er belastet af det positive fænomen at vi har fordoblet antallet af besøgende pr. måned i indeværende år. Der plejer at foregå en reboot her ved aftenstide for at mindske problemet - men om det lige er sket i dag ved jeg ikke.

Darkmixer m.fl. har lappet de værste programmeringshuller - og bruger nu energien på at programmere et helt nyt site fra bunden - det kommer til verden når det er klart - hvilket man kunne håbe på blev i begyndelsen af det nye år!

Og mere er der ikke at sige til den sag - Amen!

Tomgun



#17
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:22:23
Svar/Indlæg:
3712/44
Øhh, har oc.dk da overhovedet været i nærheden af at være hurtig de sidste 6 måneder ?:(

:p :e :e :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:22:44
Svar/Indlæg:
23132/740
... og jeg ser egentlig heller ikke megen relevans i at oprette (endnu) en tråd om emnet :00

PS.: "Det tog: 0.921875 sek
Selve denne siden uden design delen, tog:0.546875 sek at eksekvere"

Det er det langsomste/længste jeg har oplevet indtil videre...

EDIT: En genstart (af siden) hjalp...



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:22:56
Svar/Indlæg:
3329/182
#10 Det er jeg sikker på Sajmon kan svare på - tror det er hans job ;)



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:26:31
Svar/Indlæg:
2651/179
Serveren blev genstartet her 18.20.

Tomgun ved godt at det er kodningen der skulle vist have stået:

De andre sider bliver hurtigere og hurtigere men vores side bliver stort set ikke hurtigere, derimod er denne side klart den MINDST Ot fyldte :), bedste test, bedste crew osv.
Karakteren skulle til denne side være: 10 - 11. Savner en hurtigere side, og lidt flere tests.

Mvh.



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:27:54
Svar/Indlæg:
2651/179
Som sagt så genstarter serveren hver dag klokken cirka. 18.20.

Mvh.



SkyQuake
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 20:29:07
Svar/Indlæg:
40/4
Mit umiddelbare problem er bare, at der går lang tid før siden reagerer. Man klikker, den søger, 8-20 sekunder senere skifter den pludselig til siden. Ikke noget med at siden langsomt bygges op.

Nogen gange reagerer siden med det samme, men i mine øjne er det meget sjældent på det seneste.

Overclocking.dk er pt den bedste HW-side i DK og det er ikke et ondt ord om crewet. Desuden skal de kunne tage man gør opmærksom på problemer - så lad være med at forsvare dem :)

Jeg har SP2 mistænkt for et eller andet. Det kan være reklamerne eller et eller andet script der bremses, who knows. Jeg har som sagt kun oplevet problemet fornyeligt her og på aceshardware forumet. Den hænger helt vildt længe før der sker noget.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:32:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #17

Nu ikke flabet :r :p

Bare fordi at din computer er størst :00 (Eller på størrelse med min :e)

-> #22

Ja. Men du bliver også lidt "irriteret" når din mor for 117'ende gang, gør dig opmærksom om rodet på dit værelse?! ;)

Vi er klar over problemet og ved godt hvordan det skal klares.

Men tillad mig at sige det således:

"Vi er pt. opmærksom på problemet og OC.dk gør alt hvad der står i deres magt for at løse det hurtigst muligt.

Hav en fortsat god dag"

- bedre kan det vist ikke siges?! :e



SkyQuake
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 20:33:25
Svar/Indlæg:
40/4
For hulan folkens - lad være med at være i defensiven!

Jeg tror siden kører upklageligt for en stor del af brugerne. Det lader bare til nogen af os har vanskeligheder. Istedet for at forsvare kodningen og hardwaren, kunne vi så ikke finde ud af om vi der "lagger" mangler noget eller har en fællesnævner der gør siden opleves langsom!

Windows XP sp2 med den indbyggede popupblocker slået til! Om den er slået fra gør ingen forskel.



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:36:34
Svar/Indlæg:
1881/217
Til dagligt genstarter jeg serveren kl 06:00 og igen kl 18:00, men har ikke kunne komme til det siden fredag.

Så det kan være derfor at den har været lidt sløj weekenden over.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:39:19
Svar/Indlæg:
4338/142
Som TomGun nævner, er det ikke hardwaren der fejler noget. Hvis nogen betvivler dette, så besøg Hardware-test, jeg går da ud fra at den kører på samme server.

der er 224 besøgende, og over 100 logget ind - det taget i betragtning synes jeg det går glimrende.



#27
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:40:32
Svar/Indlæg:
3712/44
#23 > Hehe, jamen min IE/computer/ISP er af én eller anden grund bare ikke rigtigt "gode venner" med oc.dk

Jeg kan ikke huske hvornår det sidst har taget mig meget mindre end 20-30 sek at loade en side i "primetime"....

Meen jeg whiner ikke, jeg driller bare.... og så er jeg nok lidt flabet ind i mellem... :p



SkyQuake
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 20:44:06
Svar/Indlæg:
40/4
#27

Samme her - siden kørte upåklageligt indtil for 2-3 md siden. Det sjove er at siden kører meget hurtigt på min p3-500 windows 2000 maskine lige nu. Det er bare min fx-51@2600 winxp pro sp2 der ikke kan følge med :)

SQ



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:46:04
Svar/Indlæg:
4338/142
#28

That's Windows XP for you ;) :p

Kører btw Win2k og altså uden probs 8)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 20:49:24
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg køre med Windows XP og med SP2 installeret og det uden problemer - dog er den indbygget firewall slået fra til fordel for Agnitum Outpost Firewall der efter min bedste overbevisning er en bedre løsning :)

Det tog mig ca. 3 sekunder at loade denne side og det er det længste jeg har oplevet i aften og jeg synes det er okay - det kan jeg sagtens leve med - det giver lige tid til at kigge på TV'et i mellemtiden :p



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 21:02:02
Svar/Indlæg:
3346/81
#17/23/27 Det er en ære at Lars driller - Danmarks suværent mest utålmodige mand - han skal da opleve dette site som langsomt!

- Lars, det er dit karma, præcis som traktorer og urgamle Ladaer er mit.

#24 - SQ - fint nok at du gerne vil teste om oc.dk reagerer hurtigere eller langsommere på din maskine m/u SP2 - men det er dit issue - ikke sitets - men lad os da endelig høre om det gør nogen forskel m/u SP2. Defensiven - næh, men som NoNig skriver i #23 - så er der lidt mor-brok-allergi overfor kaniner der bliver trukket op af hatten for 117ende gang.

Tomgun





#32
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 21:09:21
Svar/Indlæg:
3712/44
#31 > Hehe Tomgun, ja jeg er godt nok utålmodig. Det MÅ være mit karma. At overclocking.dk er lidt langsomt idag (og de andre dage....hehe) er nu ikke noget der for alvor irriterer mig. Jeg skal jo også have tid til at skrive på MSN og svare på mails osv... ;) :e

Men at min pakke fra England med mit Gainward 6800 kort ikke er kommet endnu, se DET kan..... x( x( x( x(

...... :e



SkyQuake
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 21:39:47
Svar/Indlæg:
40/4
#31

Ja det er mit issue. Men hvis man ikke kan spørge efter hjælp her, da netop jeres side opleves langsom for mig og ikke for andre ved jeg sq ikke hvor jeg skal spørge.

Tomgun vær dog glad for så mange siger siden opleves superhurtig og istedet prøve at hjælpe mig med hvorfor det ikke lige sker for mig.

KHC bragte bare det på bane jeg længe har ønsket at spørge om.

Dette er faktisk første gang jeg oplever en negativ tråd på OC.dk. Jeg havde ventet en positiv reaktion, f.eks. om vi kørte xxx-browser, om vi havde husket at opdatere xxx-driver. Om vi havde husket at slå den og den indstilling til eller fra. Eller "havde samme problem som dig, men gjorde så..."

Istedet drejes sagen over på brok og 117'ende angreb på OC.dk hvilket hverken jeg eller KHC (uden at vide det) havde tiltænkt.

Jeg håbede da at oc.dk var et sted hvor man kunne diskutere problemer med siden uden det skulle ende i Gøg og Gokke som på andre danske sites. Jeg er fuld tilfreds med moderationen, informationen og reviews. Som jeg har sagt før er siden i mine øjne pt DK's bedste HW-side og bedste forum. Det ændrer dog ikke på at siden fornyeligt er blevet ekstrem langsom for mig.

Men jeg må tage til takke med at PM'e Huddy.

Jeg må med dyb beklagelse erkende at jeg har problemer og at jeg har delt disse med jer :(



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 21:59:44
Svar/Indlæg:
3346/81
#33 - Det jeg mente var at det er svært at ændre fra sitets side, og det kan egentlig kun testes af dig eller andre med en tilsvarende oplevelse.

Jeg kan så fortælle dig at den gør nøjagtigt det samme her - og har gjort det de sidste to år - nemlig at den ikke reagerer - sommetider tager det forever før den pludselig "vågner"

Det varierer tidsmæssigt, men kører generelt OK, når Huddy får rebootet som han plejer 🙂

Nu er kvantitet ikke lig kvalitet - men jeg vil gætte på at du ikke har været her så længe, målt i antallet af posts, og som du sikkert har observeret så er som sagt en hvis metaltræthed hos flere brugere over indlæg der har været oppe at vende nogen hundrede gange (Overdrivelse for klarhedens skyld) - Egentlig svarer Epi i #2 på resten af det tråden kører rundt i.

Det er nok summen af hvorfor entusiasmen du møder i denne sammenhæng er begrænset 🙂

Det må vi så håbe det ikke er i mange andre sammenhænge.

Tomgun



GgozZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 22:20:30
Svar/Indlæg:
377/17
Den nye site, kan være brugernes julegave :e



SkyQuake
 
Overclocker
Tilføjet:
15-11-2004 22:22:26
Svar/Indlæg:
40/4
Tak for svaret.

Jeg leder dog med lys og lygte efter en sammenhæng mellem www.aceshardware.com og oc.dk. Om det er noget asp, java-scripts eller noget helt tredje der er bugged hos mig.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2004 23:42:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> SkyQuake

Det var ikke ment som en hetz mod dig, men tag det for gode varer, når sitets (tør sgu næsten ikke at bruge ordet "ældste" af respekt for TomGun, men også Lars - for hvem det lyder til at tid er et problem :00 :p) faste skare fortæller dig hvad problemet er ;)

"Vi" har bare hørt det så mange gange, og svaret på det så mange gange, at de eneste der ikke er helt med endnu (desværre) er nyere brugere som dig.

Men som jeg skrev længere oppe, vi er klar over problemet, men lige nu er det ikke et voldsomt nok problem til, at det er noget der bliver prioriteret højere end noget andet.

Ðark-Mixer (plus resten af den sære besætning) gør alt hvad der står i Djævelens magt og vold, for at få en (*tys tys* :r) ny side op at køre.

Der kommer hele tiden (brandgode) forslag til forbedringer, og mange af dem vil sikkert også blive set i den nye side. Men lige nu, ligger kræfterne dér, og ikke så meget her.

Et tog der har kørt i 30 år (og jeg snakker IKKE om senior-brugere :00) ved man kan køre. Man har lært at leve med skavankerne og de små sære ting (stadigvæk ikke TomGun eller andre sære brugere) og kommer videre i hverdagen.

Tro mig, som erfaren nørd er der visse ting i hverdagen man har på rutinen og bare "glemmer". Nogle af dem er "lag" på oc.dk, en anden er at man lige skal 'restette' for at computeren starter ordentligt osv. osv.

Pointen er: "Folk" er klar over problemet. Du ramte bare en dårlig åre ;) :)

-> Lars

Ikke fordi at det er noget der interesserer mig synderligt, men er du også så hurtig på aftrækkeren over for damen?! :e

*host* :00 *host*

(;) :p)



wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2004 00:00:07
Svar/Indlæg:
652/24
Så hvis man kigger på det der arto hvor der om dagen eller hen under aften er der omkring 10000-11000 bruger online jeg klager ikke over OC.dk for det er sku den fedeste side ever.!

Lige noget for alle os Nørder der sidder og stener på siden.

men fra 200 til -->> 11000 er der lang vej!



#39
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2004 04:24:16
Svar/Indlæg:
3712/44
Hmm, her kl. 4 om natten er oc.dk faktisk ok hurtig.... Bare lidt en skam at der ikke er så mange at "snakke med".... :e



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2004 07:37:46
Svar/Indlæg:
1881/217
#39

Der er altid sig selv at snakke med? :e
Det er meget brugt herhjemme :e

I går kl 22: 30 lykkedes det mig endligt at komme på serveren, og give den nogle vitaminer, så der er ikke mere grus i vaselinen.
Serveren vil fortsat få hugget kl 06: 00 og kl 18: 00



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2004 08:54:04
Svar/Indlæg:
3943/44
Græd mig en flod!!!
Der kommer en ny side, men hvornår?
Kunne faktisk være rart at vide hvor langt de er kommet!




Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2004 09:25:08
Svar/Indlæg:
1881/217
#38

Har et billede som bekræfter at Intel er kvinden og AMD er manden, som du har skrevet i din Signatur :e

http://www.overclocking.dk/bil...