Superbruger
Tilføjet:
16-11-2004 18:35:40
Svar/Indlæg:
507/113
Jeg har for nyligt købt en NorthQ 4100 500 watt´s PSU, som afløser for min gamle NorthQ 4001. Efter ganske kort tid observerede jeg at den lavede en underlig pip-lyd eller "skrattende" pivelyd under opstart. Og det var sjovt nok KUN under opstart. Når den var kørt varm kunne jeg genstarte ligeså tosset jeg ville uden at lyden kom. Jeg har så længe gået og overvejet om jeg skulle sende den til RMA, men da jeg har en RAM sag kørende med shg, som jeg ikke har den store succes med, så var jeg ikke voldsomt tændt på dette, da jeg risikere at skulle betale endnu et testgebyr.
Og så er det så det mystiske opstår. Jeg plejer altid at slukke på stikkontakten på væggen, når jeg har lukket min computer ned. Det glemte jeg så ved et tilfælde i forgårs, og da jeg skulle starte computeren næste dag lavede den ingen lyde. Jeg tænkte at det måtte være et tilfælde, men det samme oplevede jeg igår, hvor den heller ikke sagde nogen lyde. Jeg prøvede så at slukke på kontakten i nat, og idag er lydene tilbage. Det er sgu da mærkeligt. Jeg kan selvfølgelig bare altid lade strømmen være på. Men jeg kan ikke gennemskue hvad det er som gør forskellen ?? Er der fordi der stadigvæk står strøm i PSU´en når der ikke slukkes på kontakten, hvorved komponenterne til en vis grad holdes varme eller hvad ?? Og hvorfor er lyden der normalt kun ved koldstart ??