Kortlæser probs på bærbar

Diverse d.  16. november. 2004, skrevet af WizzD
Vist: 138 gange.

WizzD

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2004 18:50:32
Svar/Indlæg:
55/13
Hejsa

Som overskriften siger har jeg problemer med min kortlæser på min bærbare Acer TravelMate 8003 - det gælder både SD og SM -kort.

Da jeg første gang instalerede xp prof (oem), var der ingen problemer og kortlæseren virkede. Desværre fik jeg en BSOD som gjorde, at computeren ikke ville starte op igen. Jeg måtte geninst. og det forløb også uden probs, men da jeg ville bruge kortlæseren virkede den ikke.

Detaljer:
Når man sætter et kort i siger computeren normalt "USB-lyden" - i ved den lyd som kommer når man sætter en USB-device til - en klokke lyd; først en dyb tone og derefter en lidt højere tone. Det gør den ikke her. Den siger tre toner, dybe, hurtigt efter hinanden. Det betyder vel, at der er noget i vejen.

Jeg har alle windows upgrades inkl. SP2.
Jeg har nyeste bios.
Jeg har forsøgt at installere
O2Micro PC/SC SmartCard Reader Driver version 1.2.2.0
fra
http://support.acer-euro.com/d...
men når den har indlæst installationsprogrammet siger den at "driveren ikke passer til denne platform".

Jeg vil meget gerne undgå at ominst. så det ville være kanon hvis der var nogen, der havde nogen alternative ideer.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2004 19:01:22
Svar/Indlæg:
2540/228
har du prøvet inden du installerede SP2?
ellers så prøv at uninstalle SP2

Zimmermann

Overclocker
Tilføjet:
16-11-2004 19:38:12
Svar/Indlæg:
68/16
Ofte skal man installere noget fra en cd man har fået med kortlæseren - og hvis det ikke er gjort inden du har plugget den til, virker det ikke. Og så bliver du nok nødt til at geninstallere :l

Dream4

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2004 20:06:25
Svar/Indlæg:
184/4
O2Micro PC/SC SmartCard Reader Driver version 1.2.2.0
O2Micro MemoryCardBus Driver version 1.0.6.5

har du installeret begge???

ellers så prøv det engang og se om det hvirker

WizzD

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2004 20:15:19
Svar/Indlæg:
55/13
#1 Har overvejet at fjerne SP2 men sys ikke det burde være nødvendigt.

#2 Jeg mener at det hele burde ligge i installationen - den promter i hvert fald ikke med noget.

#3 Beklager jeg har skrevet forkert: Jeg har prøvet at installere begge, men har lige funde ud af at smartcard ikke er "hukommelses" kort i den forstand. Det er noget sikkerheds noget - chip-kort (som de nye dankort) så man kan låse sin comp.

Jeg har ydermere søgt på intels hjemmeside, men har ikke kunne finde noget der.