Den nye processor vil ikke køre!

Bundkort / CPU d.  17. november. 2004, skrevet af System
Vist: 437 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
17-11-2004 13:14:29
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har lige for nylig købt en ny processor, en Pentium 4 3.0Ghz, med en Prescott-kerne, men når jeg sætter den i bundkortet og starter op vil den ikke køre! Jeg har gået ind på bundkortets hjemmeside og har fundet en BIOS-updatering, som specifikt omtaler problemer med at boote en P4 processor. Men opdatering er ret kompliceret (noget med genstarte i DOS og køre nogle filer på en diskette, som så flasher BIOS'en), men jeg er ikke sikker på at det vil fikse problemet og måske smadrer det endda BIOS'en hvis jeg kvajer mig!
Hvad skal jeg gøre!?

Bundkortets opdatering:

http://www.dfi.com.tw/Support/...
The
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 13:20:19
Svar/Indlæg:
1836/61
Du har 2 muligheder:

1. sæt den gamle CPU i og glem den nye hurtige CPU.
2. opdater bios ved at følge vejledningen og brug den nye CPU.

Hvis det skulle gå galt kan denne hjemmeside sikkert hjælpe dig.
http://www.bios-flash.dk/

Men bundkort producenterne skal advare mod uforudsette hændelser.
Oftest går en bios flash godt og uden problemer og en ven som er god til det er ikke af vejen.



Martino
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 13:35:34
Svar/Indlæg:
59/1
Du skal ikke være bange for et flashe en ny bios i dit bundkort,man skal bare ha lidt respect for det,men hvis du bare læser omhyggeligt hvordan du gør,evt. printe det ud så du kan sidde med papirene i hånden når du er i dos,så virker det helt sikkert.
Held og lykke med det.
MVH.Martino ;)



Comp
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 14:38:04
Svar/Indlæg:
191/6
Du henter en alm. dos-bootdisk på fx. www.bootdisk.com




Abildhauge
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 14:41:42
Svar/Indlæg:
342/54
Mange producenter har en windows Bios flash utility som følger med bundkortet, eller en nemmere AZ-flash som blot kræver man trykker på nogle taster under bootup også en diskette med den nye bios på.

Du har ret at hvis bios opdateringen går galt ser det skidt ud for bundkortet. Man kan dog ofte købe sig til en ny bios, det kræver dog en der er lidt fingersnild til at skifte dem.

Jeg har aldrig selv haft problemer med at flashe, det vigtigste er at du følger instruktionerne 100% og ikke kommer til at afbryde stræmmen under flash.

Jeg kunne ikke komme ind og se features på dit bundkort PE11-TC, men der er sikkert andre der kan tjekke om der er en nem måde at flashe på, på dette bundkort.



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 15:56:22
Svar/Indlæg:
1836/61
Du skal starte med CD-support, det mener jeg løser problemet.
Eller du skal lave start diskette med mulighed for CD-support.
Det er noget i den stil, som gør den spørger om det, mener jeg.