Hvad sker der for SHG.dk????

Diverse d.  17. november. 2004, skrevet af SnowMann
Vist: 383 gange.

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:20:41
Svar/Indlæg:
543/67
Hejsa

Er bare så frustreret at jeg blev nød til at dele det med nogle andre...!
Jeg modtog for en uge siden, onsdag d. 10/11, et POV 6800 GT (sammen med nogle andre vare) og til min store skræk var det et brugt, afbrændt kort! En af mosfetsene var røget sig en tur så det var helt sort - Jeg tænker: Hvad fanden sker der? Det kan da ikk passe at de har overset sådan en fejl ved en evt. RMA sag, eller at de med vilje har solgt kortet som et nyt. Jeg skriver derfor en mail til dem, og en til, og en til, men ingen svar. Så ringer jeg til dem og ryger som nummer 9 i køen...det tar over en time før jeg kommer til. Jeg forklare dem hvad der er sket og for at vide at jeg skal sende det ind og så vil de ombytte det. ok, jamen det gjorde jeg så, vedlagt fakura og kvitt. fra fragten, og skrev på en seddel at jeg havde snakket med dem pr. tlf. (det sagde han jeg skulle). Nu er der så gået en uge og har stadig intet set til mit grafikkort! Har skrevet 3 mails mere, men igen, intet svar! Jeg ringede ind idag, men blev igen smidt i kø som nummer 9, og gider ikke sidde og vente en time!....

Arhgg det er fandme for dårligt at jeg ikke får hvad jeg har betalt så dyrt for....3500kr...som jeg heller ikke har set noget til (de må jo gerne bare retunere pengene)

Øv bøv...nå men må vel bare sætte mig i kø så...det ser ud til at være det eneste der virker!

Handler sku aldrig der mere...!

Speje

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:25:46
Svar/Indlæg:
104/3
håber for dig at du har sendt det på en sådan måde at du kan bevise at du har sendt det tilbage... hvis jeg var dig ville jeg få min bank til at anullere betalingen (afhængig af hvor stor en del af købssummen graffikkortet udgør).... så kan de lære det ;)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:26:11
Svar/Indlæg:
2664/97
*shhhhh* ikke den slags historier nu hvor jeg skal til at sende mit bundkort til RMA hos dem.. du gør mig jo nervøs..

Men det med mails har du ret i, sendte dem en her i søndags, og den har de ikk svaret på, ved ikk hvad problemet er, om de slet ikk svare på nogens mail, om de ikk modtager halvdelen eller kun svare på dem de har lyst til :00 synes ikk helt det er god service at lade folk vente så laang tid i en tlf. kø, men det e rnok den eneste mulighed man har for at komme i kontakt med dem, hvis man ikke bor i nærheden.

Flæsketarzan

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:26:19
Svar/Indlæg:
201/72
Har også kun haft dårlige erfaringer med det amatør firma...de sucks x(

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2004 17:26:51
Svar/Indlæg:
14079/622
Synes at shg er en fortræffelig butik :)

Tror deres problem er at de har for travlt...
Men ja, alligevel for dårligt

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:28:36
Svar/Indlæg:
1494/10
Ja, det er sq for dårligt sådan noget. Jeg synes også kun det er gået ned ad bakke for SHG det sidste år. Før synes jeg det var den bedste shop, men nu er de altså røget ned som en af de sidste forhandlere jeg kigger ved hvis jeg skal købe noget.

Jeg købte godtnok min 3200+ 90nm, AV8, dvd brænder og køler ved dem for en uge siden og jeg havde det da også dagen efter. Men jeg har også haft alt for mange dårlige erfaringer med dem.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:30:05
Svar/Indlæg:
2353/24
hvad havde du tænkt dig at vi andre skal gøre ved det? hvor vil du hen i verden med denne tråd?, den handler jo hverken om at du gerne ville have hjælp e.lign.

desuden så er 1 uge ikke ret lang tid, da en uge kun er 5 arbejdsdage og hvis postDK skal have 2 dage hver vej til fragt (eks. har du afleveret pakken kl 17.00 og posten hentede dagens breve + pakker kl 16.00).

At de har sendt dig et afbrændt kort er jo beklageligt, men de er kun mennesker.

[Edit] hører denne tråd ikke hjemme i soapboksen?

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:30:27
Svar/Indlæg:
4338/142
Har sq aldrig haft problemer med SHG, men jeg har (til trods for at jeg har bestilt omkring 50 pc'er hos dem)heller aldrig haft en RMA sag på noget.

Jeg vil dog sige, at hvis/når jeg får noget hardware som ikke virker - vil jeg til hver en tid sende det direkte til fabrikanten og undgå mellemled.

7-9-13 :00

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:32:54
Svar/Indlæg:
543/67
#1 Sendte jo kvitteringen med som han sagde i tlf. så de kunne retunere det beløb, da jeg i hvertfald ikke skal betale det!

# Alle

Ja det er fandme en bøsse butik, og service ved de ikke hvad er! Åhh ha...er nummer 7 i køen nu...har ventet i 15min...!

The

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:35:58
Svar/Indlæg:
2651/179
Sendte mit 9600 pro til rma hos dem, fik en nyt kort 2 dage efter :D

Sendte en del mails til dem, istarten var de hurtigere til at svare, men de sidste mails fik jeg aldrig svar på :l
Desværre havde de sendt grafikkortet hen til den forrige ejer af kortet :p
Tjah. De er hurtige, men ikke alt for smarte :)

Mvh.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:37:39
Svar/Indlæg:
2353/24
om muligt at der er 1 times ventetid, men prøv lige at se hvilket tidspunkt af døgnet du ringer på!

1. Alle har fri så de vil ringe på dette tidspunkt, nøjagtigt ligesom dig selv :00 - så ring om formiddagen, hvis du har mulighed for det

2. nu da klokken er over 17.30, så er der sansynligvis kun een eller 2 der er på arbejde... har du lyst til at arbejde på denne tid?

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:38:08
Svar/Indlæg:
543/67
#9 Så har du vist været heldig...!:)

Er nummer 3 i køen nu:)

Micker

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:41:13
Svar/Indlæg:
1012/98
Syntes egentlig shg.dk er en kanon god shop, jeg vil gætte på at de næsten er danmarks forstrukne butik. Har selv handlet der over 15 gange uden problemer. En af kammeraterne har godtnok fået lukket sin konto efter at ha været oppe og skændes med dem over et bundkort :00

Det eneste jeg ville klage over var for et par uger siden da jeg skulle samle en computer til af gutterne og efter at ha ventet på varene en uge får vi en mail om at "en af medarbejderne var blevet kørt ned af en el-stabler og skulle på skadestue, de havde derfor mistet gejsten" :00 :e

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:41:52
Svar/Indlæg:
543/67
#8 Et A/S firma skal have en ordentlig service...hvis jeg havde et firma så ville jeg da aldrig drømme om at lade nogen vente i tlf i en time! Om klokken så er 10 eller 16..! På samtlig kontore jeg har ringet til, kommer jeg/man da altid til med det samme. De har simpelthen ikke nok personel til at yde service til de mange henvendelser. Og mange mennesker ringer nu ja, fordi de har fri...man kan ikke bare ringe i arbejdstiden, og når de har åbent til kl 18, så skal de også kunne yde service via. tlf kl 1759! Det er så ringe tlf. service at det er til at brække sig over x(

Nu virkede det lidt som om det var dig jeg blev sur på, men det er nu stadig shg:)

CMJ

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:45:44
Svar/Indlæg:
872/65
#10 Der er sq næsten aldrig mere end 2 til at sidde i support afdelingen i SHG ;)

Exos

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2004 17:47:40
Svar/Indlæg:
32/7
syntes at shg er en rigtig god butik, men deres rma sager tager altså meget lang tid, købte en cpu af dem som så ikke hvar den jeg havde bestilt, 3 uger efter fik jeg en ny, hvilket jeg syntes er for lang tid når fejlen blot hvar de havde sendt mig en forkert..

men fik en ulåst cpu tilbage, så jeg klager ikke

bias_hjorth1

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:49:37
Svar/Indlæg:
93/3
SHG.dk er desværre ikke de hurtigste for tiden, men det kommer nok. De skylder mig 2k for en cpu jeg afleverede 14 dage siden. Jeg regner med at der snart sker noget i den sag.
Ellers er de bestemt flinke :)

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:50:03
Svar/Indlæg:
1713/31
Modotg et blad på arbejdet den anden dag over danmarks største IT virksomhedder lige nu og i udvikling. SHG lå vidst nummer nogen og 30 og omsætter for godt 200 millioner om året - ingen anden forhandler fra edbpriser var på. Kan da lige checke de præcise beløb imorgen... så en lille amatør butik er det ikke - de har bare for travlt.

CMJ

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:51:18
Svar/Indlæg:
872/65
De omsætter for ca. 1 mil om dagen

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:53:00
Svar/Indlæg:
1103/38
de er oki men er heller ik helt tilfreds med dem men en ting skal de ha de har det man skal bruge det.

at de så er så sløve som et plejehjem er lidt noget skod

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:53:31
Svar/Indlæg:
543/67
Hmm har endeligt fået fat i dem nu, og der var da heldigvis en god grund - men syntes nu stadig ikke det retfærdiggøre at jeg har skullet vente så længe på en vare til 3500kr..!

De får første nogle på lager på fredag, så han lovede at sende på fredag og så har jeg det vel mandag/tirsdag....

Nå men nu ved jeg da at det kommer....håber jeg da :00

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:56:13
Svar/Indlæg:
543/67
At de omsætter for så og så meget er sådan set unerordnet når deres service ligger i helt i bund! Hvis de omsætter for 200mil og har så få ansatte må de have et godt overskud og dem kunne de passende ansætte nyt personale for...som kun sad ved tlf. hele dagen...ved jeg ikke om dem ved tlf. gør nu også - så skal de bare have nogle flere...også til at besvare mails!

bias_hjorth1

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 17:58:41
Svar/Indlæg:
93/3
snowmann.

SHG.dk har intet overskud ift. deres store omsætning. Derfor også få medarbejdere ;)

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 18:00:45
Svar/Indlæg:
543/67
#23 Tjaee så har de et problem...nu har de i hvertfald mistet en kunde..:)

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 18:01:59
Svar/Indlæg:
611/26
#7 Sålænge der er reklamation på en vare, så ville jeg da altid sende den til butikken og ikke producenten. Desuden er der jo rent faktisk tale om en defekt levering og han kan be om pengene igen uden problemer...
Jeg havde nok ALDRIG valgt at handle samme sted som jeg får et stykke afbrændt hardware. x(
Fabrikkerne QC'er alting til en vis grad og jeg tvivler på at sådan en fejl er kommet igennem,
Så måske har SHG haft dit kort ude til en anden og dermed overtrådt købeloven om at oplyse at salget opfatter et brugt kort.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 18:02:53
Svar/Indlæg:
1713/31

Ved fra en jeg kender der arbejder i en butik der sælger hardware til private at de tjener ned til 20kr per vare for at være billigst... kan ikke lige huske hvilken del af markedet det er, men er faktisk et område hvor de sælger ting under indkøbsprisen grundet den store konkurrence. Ved godt det lyder sindsygt, men er skam ikke løgn.

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 18:04:56
Svar/Indlæg:
1016/19
Det kunne de jo have fortalt dig i en hurtig mail, så du havde være fri for at sidde i telefonen....

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 18:07:04
Svar/Indlæg:
543/67
#27 Det er nemlig rigtigt, og det er os det der gør mig sur...de gør det jo besværligt for mig, andre kunder og sådan set os dem selv!

Speje

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 18:22:20
Svar/Indlæg:
104/3
håber for dig at du har sendt det på en sådan måde at du kan bevise at du har sendt det tilbage... hvis jeg var dig ville jeg få min bank til at anullere betalingen (afhængig af hvor stor en del af købssummen graffikkortet udgør).... så kan de lære det ;)

Micker

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 22:24:51
Svar/Indlæg:
1012/98
Så må det sq kun være her på det sidste at de er blevet sløve til deres rma sager. Jeg sendte mit bundkort ind med posten mandag, de modtog det tirsdag og havde lavet det kl 14 samme dag, så sendte de det også fik jeg det onsdag. Det kan sq ikke gå meget hurtigere!

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2004 22:34:11
Svar/Indlæg:
2602/173

Har aldrig haft problemer med shg.dk, det er faktisk den butik jeg stoler allermest på af alle her på nettet, og så er de skam flinke at snakke med :)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 00:12:28
Svar/Indlæg:
4263/107

Det tog mig 2 mdr. at få mine penge retur, sidste gang jeg køber der :x

Mathias-K

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2004 00:36:55
Svar/Indlæg:
301/14
#SnowMann
Som de andre siger.. De er sikkert pressede, da der er hård konkurrence fra små virksomheder der får nogle billigere sendinger hjem.. Desuden kan du vel heller ikke forvente, at de har 10 mand siddende ved telefonerne?

For nu lige at rette lidt kritik mod SHG sendte jeg min DVD brænder ind til dem. Den startede med ikke at ville brænde, og så begyndte den på OVERHOVEDET ikke ikke at reagere og virkede ikke til overhovedet at modtage strøm. Så ringer de og siger, "det starter da helt fint". Så tænker jeg "hva?!", og spørger dem, om den så kan brænde..

"nej, det har jeg godt nok ikke lige fået testet.."
:00 :l ;)

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2004 10:19:59
Svar/Indlæg:
543/67
Konklussion sådan en tidlig lørdag morgen godt bagstiv må være at de bare har ALT for travlt, og ikke nok ansatte til at de kan følge med. Har også endeligt fået svar på mine mails, og han undskyldte da også, men der var åbentbart noget med serveren.

Han skrev, underligt nok, i mailen at han lige skulle vide hvilket kort jeg ville ha det ombyttet til. Jeg var så inde på deres side og se hvilke 6800 gt kort de havde. Det eneste der var på lager var det POV, så jeg skrev at jeg ikke lige forstod hvad problemet var i bare at sende et nyt kort fra POV....nu må vi se hvad de skriver tilbge:)

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
20-11-2004 15:10:09
Svar/Indlæg:
894/36
Prøv at se efter flere butikker hvor man evt. kan få det billigere!

www.edbpriser.dk

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2004 14:58:48
Svar/Indlæg:
543/67
Det var dog utroligt! Har stadigvæk ikke modtaget det lovede kort! For helvede det er dårlig service mand! Og igen har de ikke svaret på mine mails! Og er nummer 7 igen igen i køen...ARHHHH x( x(

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2004 22:42:20
Svar/Indlæg:
543/67
Nu ser det endeligt ud til at det er blevet sendt og er her i morgen, lad os da håbe det!:)

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2004 07:01:43
Svar/Indlæg:
2175/21
tud tud tud..der forekommer uheldige episoder alle steder, personlight har jeg altid fået hvad jeg skulle have og det har aldrig fejlet noget hos shg, og det kom til tiden......de ER altså ikke hurtigere end deres leverandører....og siden de har så stort et udvalg, så vil der være brodne kar indimellem.....

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 07:44:10
Svar/Indlæg:
543/67
#38 Hvad er det du ik har forstået? Du ville ikke blive sur hvis de for det første sender et gfx som man TYDELIGT kan se er futtet af (meget sort omkring mosfets) og man prøver så at skrive til dem, men de svarer ikke tilbage (jo- efter 5 dage!) så man ringer, og venter 1 time, hvorefter man får at vide man bare skal sende det ind. Det gør man så i den tro at de sender et nyt, men nej nej. Sådan fungere det ikke JEG skal selv ringe ind og rykke for det, men stadig ingentin, så man ringer igen (nu er det altså 10 dage siden jeg sendte det ind) nå ja, det var ik på lager, så man venter til mandag, men nej nej, så jeg ringer igen, og ja så siger han at det bliver sendt samme dag, men nej først tirsdag igår, sender de det, og så håber jeg da jeg får det idag :S

tuder ik, er bare sur!