flytning af tråde

Om siden d.  18. november. 2004, skrevet af PK
Vist: 334 gange.

PK
PK

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:10:39
Svar/Indlæg:
931/181

hvad er det med flytning af tråde der kan være relevante for løsning af software problemer?

har nu i løbet af kort tid fået flyttet 2 tråde ( den ene kom der en lille besked om det, tak) der efter min mening er relevante, de havde begge noget med software-spørgsmål/problemer at gøre.

ved godt de ikke har en katagori de passer ind i, men hvorfor går software problemer bagud for hardware problemer? ku man ikke oprette en katagori for disse ting?

mvh

//pk der ikke kan forstå at software problemer ikke må komme på forsiden :l

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:12:46
Svar/Indlæg:
2664/97
0# det skal jo alt sammen være i den gode gamle OC.DK ånd... som de siger.. men kan kun give dig ret, det er skdie irriterendene man ikk kan ligge noget som software under adnet end diverse, og der for man sku ligeså mange svar som hvis man ligger den under OT x(

PK

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:17:33
Svar/Indlæg:
931/181
#1 nu kender jeg lidt til oc.dk´ånd da jeg har været her et stykke tid med min gamle bruger Psychokid som jeg glemte kodeordet til :r men er en stor del af den (ud over laks) ikke at hjælpe hinanden og holde en venskabelig tone?

og det jo netop det, begge mine tråde er flyttet til diverse som kommer på forsiden, den sidste tråd fik 5 min på forsiden før en eller anden flyttede den... :(

kan det være så meget forlangt at få hjælp med sine software spørgsmål ?:(

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
18-11-2004 11:20:26
Svar/Indlæg:
4295/306
Diverse ryger heller ikke på forsiden...

...hvorfor overhovedet have et emne der ikke kommer på forsiden - hvem gider lave et indlæg der hvor ingen ser det?

:l

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:26:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

"Software/OS" er oprettet til formålet. Den er nem og tilgængelig ved et lille højreklik eller http://www.overclocking.dk/for... ;)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:27:04
Svar/Indlæg:
2664/97
2# yup, kan godt huske din gamle bruger ;) Har også selv sidet på siden en del år snart, og synes på ingen måde om det de har alvet om her sidst, men alle kategorierne. At nogen er slået sammen og andre er fjernet. Kunne meget bedre lide det på den gamle måde, Nu skal man side og glo ALT om hardware igennem før man finder de tråde om grafikkort man skal bruge. Før var der en kategori til det, så man slap for at side og glo alt igennem. Forstår sku godt folk bare opretter tråde, for det er sku ikk til når man får 2000 søge resultater på det man søger efter fordi den også søger i signaturet.

Håber de får lavet lidt om i det når den nye siede bliver smækket på en gang i fremtiden :D

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:27:42
Svar/Indlæg:
823/24
I den som hed software før i tiden, kom der tit ting med Steam, spil o.s.v. som INTET har med overclocking at gøre.. JEg tror det var derfor den blev lukket.

Hvis man har nogle problemer med noget software som har med overclocking at gøre, så smider man den vel bare ind under overclocking..? :)

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:30:34
Svar/Indlæg:
823/24
#4 Hvor finder du den? Jeg kan ikke se den. Har prøvet at søge efter den derinde :l

PK

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:31:18
Svar/Indlæg:
931/181
#3 netop pointen, så længe emnet er computer relateret burde det da være "værdig" til en plads på forsiden...

og kan da godt se at ikke alle er det, og det netop det vi har soapboksen til, men hvorfor så ikke lave "diverse" til et sted hvor alle andre spørgsmål ang. computer kommer i?

eller bare lave en software katagori, nu har jeg haft mange hardware problemer som jeg har fået hjælp med herinde, men software problemer/spørgsmål gir mig sku flere grå hår, og vil ikke allerede som 25 årig være grå-håret.

ser selv oc.dk som et sted hvor man deler viden om pc, kan bare ikke se at hardware delen er så meget mere vigtig end software delen :x

føler lige som nu at jeg har gylpet nok galde op, har nogle af moderatorene eller lign ingen kommentarer?

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:32:05
Svar/Indlæg:
2664/97
4# den ligger netop ikke under http://www.overclocking.dk/for... hvilket games og alle de gamle kategorier heller ikke gør. selvom man kan komme ind i de gamle kategorier forde se ikke har rettet den højreklik menu fejl endnu.. hvis man ligger en tråd under en af de gamle kategorier så bliver den læst endnu mindre, da den ikk ligger på forsiden, ikke i "forum" menuen men kun hvis man klikker højreklik menu også vælger at gå ind i en af de gamle kategorier.. :00 håber du kan følge mig i det jeg skriver :p

PK

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:32:29
Svar/Indlæg:
931/181
#4 nonig my man, tror jeg er blind lige som telle, men hvor er den blevet af ?:( ?:( ?:(

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:33:57
Svar/Indlæg:
823/24
#10 Nu har jeg fundet den..

Prøv at højreklik med musen midt på siden, og så kan du vælge den.. :00 :p

Edit: Hov, så ikke Illisher indlæg :|

PK

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:35:05
Svar/Indlæg:
931/181
#9 illisher, du kommer med vise ord, der gemmer den sig jo :i men der er som du siger jo stadig det at den ik kommer på forsiden :x

Nonig <

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:37:38
Svar/Indlæg:
2664/97
12# nemlig, alle de gamle kategorier de har fjernet er så ensomme, da der aldrig kommer nogen der ind. De er jo fjernet (troede man) men de har bare glemt at rette i højrekliks menuen eller i så fald fjerne den højrekliks menu, da den er ret så misvisene med alle de steder man kan gå hen "som egentelig ikk er der"

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:39:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Det er ok 8)

Det er ikke fordi at man ikke må ytre sig på oc.dk, men som "ny" er man velkommen til lige at stikke fingeren i jorden og tage en slapper sommetider ;)

Der er rigtig mange muligheder her på siden, og selv brugere der har været her i lang tid kender ikke altid til det/dem. Så det er bare i orden. Men husk til en anden gang - hvilket gælder jer "allesammen" - at lige tage den med ro. Inden man smider "svinere" til højre og venstre.

Det gør ikke andet end at oppiske en steming der ikke er grobund for.

Det har vi oplevet et par gange det sidste stykke tid, og ærlig talt, så er jeg helst foruden det. - og det tror jeg gælder en del andre :)

PK

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:47:22
Svar/Indlæg:
931/181
#14 nu var det ikke for at piske en stemning op, det var i hvertfald ikke meningen med tråden, meningen var at få en lille debat op om det og gerne få indført nogle flere katagorier så man ikke står og "skal" proppe den i diverse hvor den ikke blir set.

håber du kender til de der små sure opstød man engang imellem får, de har nok præget mine indlæg lidt :r håber ikke folk ser dem som så negative, det var ikke meningen

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 11:56:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

I know. Har dem da også selv, men "problemet" er blot, at hvis en starter, står der som regel et par stykker på spring til at udnytte situationen og selv komme med lidt galde.

Ikke at det er #0's skyld. Det er det faktisk sjældent, men man skal tænke over hvad man skriver som basis for en tråd.

Jeg håber at min PM klargjorde lidt hvad jeg mente med mit svar i #14?! :)

PK

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 12:15:09
Svar/Indlæg:
931/181
#16 gjorde den :D

men hvordan ville det se ud med at få nogle af de gamle katagorier tilbage?

ville være tilfreds med software/os´en, eller bare at diverse også kom på forsiden

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 12:24:10
Svar/Indlæg:
2664/97
ja en med software ville være meget god ;) Har selv manglet den et par gange.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
18-11-2004 12:37:48
Svar/Indlæg:
4295/306
Hvad gør man hvis man har et spørgsmål til sin 3DMark score...?

3DMark er jo software, men det er hardwaren der er skyld i scoren...

:e :e :e

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 12:43:04
Svar/Indlæg:
2664/97
19# ja dt jo det, derfor det er for dumt de lavede om på kategorierne synes jeg, der er mange ting der ikk helt passer så godt sammen. Men du må vel ligge dne under pc-hardware diverse eller noget. fo hvis den ligger i diverse så får man sjældent svar.

LilleIndianer

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 15:25:36
Svar/Indlæg:
1404/19
Diverse blev smidt væk fra forsiden fordi at folk brugte den i stedet for Off Topic.. :(

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 16:26:09
Svar/Indlæg:
2664/97
21# hmm synes lidt det er en dårlig grund til det, det burde da ikke være så svært at lave et enkelt regelsæt som skal overholdes. Ellers er det da bare at "ansætte" nogle flere moderatore, som kan flytte trådene og tage stilling til om den skal flyttes.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 19:47:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Det er en evig kamp, og du har ingen anelse om hvor meget vi kæmper med det i kulisserne.

Vi sidder rask væk et "helt" crew og ordner netop dét.

Retter overskrifter, skriver til brugere, retter indlæg, skriver til brugere, flytter indlæg, skriver til brugere, skriver til brugere der er sure osv. osv. osv.

Listen er lang, og det er (om "I" vil det eller ej) langt fra alene "vores" skyld.

Der er en grund til at vi har så forbandet med arbejde med netop dét du selv belyser. Nemlig brugere der (undskyld sproget) ikke fatter de formuleringer der står i http://www.overclocking.dk/for... og/eller http://www.overclocking.dk/for...

Vi laver mere end I umiddelbart tror, og det er ikke en klagesang, men et simpelt faktum.

Håber at det gav lidt forståelse for vores tjans?! ;)

Tro mig. Der er en grund til at I ikke ser så mange ytringer fra resten af crew'et. Jeg er den eneste med SÅ sørgeligt et liv, at jeg har tid til både at rette/flytte/slette indlæg/svar, OG samtidig terrorisere forummet! ;) :p

:e

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 20:49:53
Svar/Indlæg:
2664/97
23# ja forstår dig sku godt.. Men troede nu ikke det var så slemt, men det er det åbenbart? Og forstår dig nu godt.

Men var det så ikke idé at "ansætte" nogle flere moderatore som kunne hjælpe med i forummet med at holde styr på tingene?? :D

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 21:06:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #24

Det er ikke for at lyde overlegen eller noget, men prøv at se på hol.dk når for mange kokke fordærver maden :r

Personligt: Mener jeg, at det er bedre at der er en elite af folk der styrer det show. Vi får også en del hjælp af brugere. Jeg oplever "tit" at folk lige linker mig til en tråd med fejl, dårligt sprog o.lign.

Så det er da ikke fordi at vi lænser den synkende skude ;) Men vores (læs: mit) største håb er at "folk" tænker selv, og tænker sig lidt om, i stedet for at udvide crew'et :)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 21:29:16
Svar/Indlæg:
3346/81
#23 - og resten - Så sørgeligt et liv er vi så mindst to der har - he he! Ej - jeg synes det er fint med et moderat antal moderatorer - fordi det er nemmere at holde en rimelig ensartet linie - og jeg synes egentlig at epi^zepto, Sajmon, NoNig og jeg selv, sagde hunden, opnår det helt fint.

Der er selvfølgelig andre fra crewet der også modererer/retter/staver etc. når de er forbi - ingen glemt - men jeg er ganske enig med NoNig at vi skal ikke være for mange kokke.

Det kan da godt være at oprydningen i kategorierne var rigeligt kategorisk - men man kan ikke gøre alle tilfredse - så vi må som brugere udvise lidt snilde, og så få smidt indlæggene i de "mest" rigtige kasser!

Det er da muligt at der i det nye design sniger sig et par af de "gamle" kategorier ind igen - who knows.

Tomgun

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 21:35:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

Glæder mig til at give Merceren baghjul. Kommer anstigende i en Suzuki Alto, så det skal nok blive spaß :00 :e

- og så er jeg ret så enig med dig, sagde jeg! ;)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2004 22:01:18
Svar/Indlæg:
3346/81
#27 - Baghjul - i brændstoføkonomi? Merceren leverer ved blandet kørsel - irl = 7L/100km - så du skal være velkommen!*

Ej - sej gryde - den bliver vel ikke bange når den kører 130 - ligesom din gamle gryde gjorde?

Tomgun

P.S.

Hvis vi pifter dækkene lidt, så kan den stå i bagagerummet, hvis den bliver ked af at stå ude så langt hjemmefra!!!

* - målt over knapt 4.000 km - med en samlet gennemsnitshastighed af 87 km/t!

PK

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2004 18:17:16
Svar/Indlæg:
931/181
#23 gir ikke jer skylden... ville sq gerne hjælpe som moderator nogle timer engang imellem... søger bare et sted til mine software probs :x

og NoNig, vi elsker din terrorisering :D

#26 vi (jeg plus mange andre) er skam glade for crewet og deres indsats, den skal i skam ha ros for, men ja, diverse og offtopic er blevet = hinanden og det var jo ikke meningen, har intet mod at mine tråde skal være i diverse hvis de så bare også kommer på forsiden...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2004 18:44:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

Det var ikke blevet [=] hinanden, hvis "folk" bare kunne finde ud af at placere deres tråde i de rigtige topics.

Hvis man havde en stabil "statestik" over, at:
Off-Topic er meget populær, mulig flytning til forsiden
Diverse er knap så populær, mulig flytning fra forsiden
Overclocking.dk (topic, ikke side :e) er knap så populær, væk fra forsiden.

Men sådan er det desværre ikke. Det er meget "skævt" og folk smider tråde diverse steder. Mange gør det ubevidst fordi at de ikke lige gad at sætte sig ind i de forsk. topics (oftest nye og uerfarne brugere/ikke-registrerede brugere) og omvendt, er der de nøjeregnende og kalkulerende, der med vilje blander rundt i tingene.

- bare for lige at få deres "se mit dværghamster"-tråd.

Der er ekseptionelle tilfælde (hvor trådende bliver flyttet bagefter), men der bør "man" være i stand til at kunne skelne imellem hvad der er mest interessant...

Men du har helt ret. Det er noget l*rt, men der er desværre ikke så meget vi kan gøre ved det.

Er der for meget Off-Topic i ikke-off-topic-tråde, så bliver der handlet. Imod mange brugeres mening og vane, men så'n er det nu engang.

Hvis du virkelig vil svinge en opsang (hvilket jeg i <>bDEN grad mener der er brug for), så gør det imod brugerne.

Det er jeres forum. "Jer" der skriver forkert. Havde vi en mere ens aktivitet i trådene imellem var det noget nemmere. Men når der er off-topic materiale i stort set alle topics, og overclocking-materiale i "software/OS" og omvendt. Så "gider" vi sgu ikke, og rydder bare op en gang imellem...

Vi tager meget af det på forhånd ved at flytte trådende, og hvis de der er interesserede i "Software/OS" kigger forbi, så får #0 sikkert også et svar.

Men problemet er, at "folk" er blevet mere og mere utålmodige. Der er brugere der whiner over mangle på svar, blot 15 minutter efter at tråden er oprettet.

De fleste gode tråde og svar, spænder altså over flere dage.

En andet problem er den måde folk formulerer sig på. Overskrifter som "HJÆÆÆÆLP!", "Hvad skal jeg gøre?", "Bundkort" osv. (Læs: Absolut intetsigende overskrifter) er jeg meget konsekvente over for.

Enten bliver de rettet eller helt omformuleret. Jeg gider simpelthen ikke at se på en forside, hvor 15 af overskrifterne står skrevet med CAPS-LOCK eller "Hilfe", "Help", "Hjælp" eller andre sproglige varianter.

Har man et problem med sit bundkort, går man ind i det topic. Skriver for så vidt muligt en sigende overskrift, og jeg tror sgu at de fleste har hjerne til mere end: "HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!", så det er absolut ingen undskyldning.

- Og så gør man det, som "mange af jer" er rigtig rigtig rigtig rigtig virkelig elendige og rigtig dårlige til: VENTER!

Det er ikke sikkert at man får svar på universets gåder i løbet af 15 minutter eller en time. Man må bare væbne sig med tålmodighed. Jeg deaktiverer pr. princip whine-kommentarer inden for det tidsrum.

- håber at det var fyldestgørende, og tilpas indlæringsformuleret til at forstå, at jeg rent faktisk forsøgte at "opdrage" på samtlige sitets brugere?! :00

(;) :p)

PS.: Jamen så vil jeg da fortsætte med at terrorisere ;) :e

PK

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2004 19:06:10
Svar/Indlæg:
931/181
#30 shiit en smørre (undskyld mit sprog) :D

kan også godt se det fra jeres side, og betegner mig da selv som en af de toldmodige...

men lige som tålmodighed er en mangelvare så er der også mange dovne mennesker (mig selv inklusiv) der ikke gider kigge diverse igennem for tråde der er noget værd da den blir brugt så meget til offtopic...

mit forslag til en efter min mening god løsning ville være at få de gamle katagorier tilbage da de faktisk var gode...

evt give off topic-folket en lille "her er den offtopictråd der sidst er skrevet i" boks så de kan se deres offtopic uden at placere det i andre bokse...

//PK der går i CT mode overfor nonig 8)