-> #29
Det var ikke blevet [=] hinanden, hvis "folk" bare kunne finde ud af at placere deres tråde i de rigtige topics.
Hvis man havde en stabil "statestik" over, at:
Off-Topic er meget populær, mulig flytning til forsiden
Diverse er knap så populær, mulig flytning fra forsiden
Overclocking.dk (topic, ikke side :e) er knap så populær, væk fra forsiden.
Men sådan er det desværre ikke. Det er meget "skævt" og folk smider tråde diverse steder. Mange gør det ubevidst fordi at de ikke lige gad at sætte sig ind i de forsk. topics (oftest nye og uerfarne brugere/ikke-registrerede brugere) og omvendt, er der de nøjeregnende og kalkulerende, der med vilje blander rundt i tingene.
- bare for lige at få deres "se mit dværghamster"-tråd.
Der er ekseptionelle tilfælde (hvor trådende bliver flyttet bagefter), men der bør "man" være i stand til at kunne skelne imellem hvad der er mest interessant...
Men du har helt ret. Det er noget l*rt, men der er desværre ikke så meget vi kan gøre ved det.
Er der for meget Off-Topic i ikke-off-topic-tråde, så bliver der handlet. Imod mange brugeres mening og vane, men så'n er det nu engang.
Hvis du virkelig vil svinge en opsang (hvilket jeg i <>bDEN grad mener der er brug for), så gør det imod brugerne.
Det er jeres forum. "Jer" der skriver forkert. Havde vi en mere ens aktivitet i trådene imellem var det noget nemmere. Men når der er off-topic materiale i stort set alle topics, og overclocking-materiale i "software/OS" og omvendt. Så "gider" vi sgu ikke, og rydder bare op en gang imellem...
Vi tager meget af det på forhånd ved at flytte trådende, og hvis de der er interesserede i "Software/OS" kigger forbi, så får #0 sikkert også et svar.
Men problemet er, at "folk" er blevet mere og mere utålmodige. Der er brugere der whiner over mangle på svar, blot 15 minutter efter at tråden er oprettet.
De fleste gode tråde og svar, spænder altså over flere dage.
En andet problem er den måde folk formulerer sig på. Overskrifter som "HJÆÆÆÆLP!", "Hvad skal jeg gøre?", "Bundkort" osv. (Læs: Absolut intetsigende overskrifter) er jeg meget konsekvente over for.
Enten bliver de rettet eller helt omformuleret. Jeg gider simpelthen ikke at se på en forside, hvor 15 af overskrifterne står skrevet med CAPS-LOCK eller "Hilfe", "Help", "Hjælp" eller andre sproglige varianter.
Har man et problem med sit bundkort, går man ind i det topic. Skriver for så vidt muligt en sigende overskrift, og jeg tror sgu at de fleste har hjerne til mere end: "HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!", så det er absolut ingen undskyldning.
- Og så gør man det, som "mange af jer" er rigtig rigtig rigtig rigtig virkelig elendige og rigtig dårlige til: VENTER!
Det er ikke sikkert at man får svar på universets gåder i løbet af 15 minutter eller en time. Man må bare væbne sig med tålmodighed. Jeg deaktiverer pr. princip whine-kommentarer inden for det tidsrum.
- håber at det var fyldestgørende, og tilpas indlæringsformuleret til at forstå, at jeg rent faktisk forsøgte at "opdrage" på samtlige sitets brugere?! :00
(;) :p)
PS.: Jamen så vil jeg da fortsætte med at terrorisere ;) :e