I jagten på en mere støjsvag barebone, mangler jeg blot at skifte min blæser i strømforsyningen.
Det eneste jeg mangler hjælp til, er at udregne forholdet mellem cfm samt 38m3/t, så siger i sikkert brug dog Gorks OC Tools :r hvilket jeg dog også har gjort :p
Men er stadig usikker, har snakket med NoNig som sagde, jeg citerer:
Mig: 38m3/t =22,6cfm right ?
NoNig: Jeg regnede på det i aftes og fik det til: 17,62CFM
I følge Gorks OC Tools, skulle 38m3/t svare til 22,6cfm.
Det eneste jeg er ude efter, er en støjsvag blæser som opfylder min nuværende blæser krav i strømforsygningen, hvor den yder 22,4cfm@25dB
Så den jeg havde i tankerne, var en NoiseBlocker S1 som yder 38m3/t@11dB omrenget til cfm skulle flytte ca 22,6fcm ?
Hvad skal jeg rette mig efter ? modtager gerne gode inputs :)
PS: Jeg er nemlig rimlig meget død, hvis den blæser jeg vælger ikke er god nok (skal bestille til mig om en ven)
Lets go :e
UPDATE! Jeg har netop idag 24/11-2004 modtaget min NoiseBlocker S1@22,4cfm.
Til min store rædsel opdager jeg, at den blæser jeg har/havde siddende i min psu giver 38cfm end de 22,4cfm damn.
Grunden til jeg først har opdaget det nu, er at jeg har læst et tysk review samme model som min egen barebone, hvor de havde pillet blæseren ud af psu`en<--gik derfor automatisk udfra at det var den samme blæser som der sad i min egen psu men det var det ikke.
Så tror i de 22,4cfm er nok ? undre mig en del hvis Soltek har lavet modeller af samme Qbic med 22,4 samt 38cfm. Link til tysk test--> http://www.barebonecenter.de/i...
Dit er (mest) korrekt. Jeg regnede bare i overslag og skrev faktisk også til Martin, at det måske ville ligge lidt over. Men da mit net var ustabilt fik jeg ikke sendt beskeden (plus at Martin loggede noget pludseligt af).