Jeg synes det er lidt sjovt at læse jeres kommentarer. Jeg tror vi er mange der bliver alt for influerede af få fps forskel.
Nu har jeg spillet adskillige timer både Halflife 2 og Doom3 på dels et x800xt og dels et 6800GT ( @ Ultra+ speeds) på min egen maskine. Jeg ejer begge kort og kan skifte frem og tilbage som det passer mig.
Jeg har spillet begge spil i 1600x1200 med alt på max. og også prøvet med fuld AA og AF, og der er ingen som helst nævneværdig forskel på ydelsen IRL på de 2 kort. Hverken i HL2 eller i Doom 3.
Hvis ikke det var fordi gamma som standard er lysere på Nvidia kortet ville jeg heller ikke kunne se forskel på kortene. Billedkvaliteten er tillige helt i top på begge.
Den eneste forskel jeg overhovedet har bemærket (ud over at Nvidia kortet fylder lidt mere) er at blæseren på et Gainward 6800GT G/S GLH larmer ret meget mere end på et Club3D x800xt.
Jeg har heller ikke haft nogen som helst driverproblemer med nogen af kortene, selv om jeg swapper frem og tilbage, og skiftet mellem adskillige drivere (inkl. beta) på dem begge 2.
Set i lyset af mine egne erfaringer er det fuldstændigt ligegyldigt hvilket et af dem man vælger, hvis målet er at spille de nye spil i højeste opløsning og bedste billedkvalitet.