linux probs

Diverse d.  19. november. 2004, skrevet af PK
Vist: 167 gange.

PK
PK

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2004 18:07:24
Svar/Indlæg:
931/181
kære moderator, nu starter jeg med at be dig/jer om ikke at flytte tråden til diverse da den ik blir set der/ik besvaret der, ønsker stadig en software/os katagori i forummet.

jeg har nu dømt min 500mhz gamle skod pc ude, den køre XP ok, men ingen linux versioner vil den tage....

prøvede så på min egen (3hgz) bare for se om der ikke gik for meget fejl 40 i (er linux noob), her ku jeg da installere suse og få det til at virke.

men igen, SME (www.e-smith.org )server som jeg gerne sku ha til at køre på den lille spand, da den version kun er lavet med server brug for øje, vil ikke:(

den installerer fint på begge, men ved opstart kommer den lige forbi post og laver så bare et "L" og så intet, på den store står der dog en "_" og blinker, men stadig efter ½ time sker der intet :l

er der nogen der kan svare lille mig på hvorfor den lille spand gerne vil køre xp men ikke linux ?:( heller ikke selv om jeg har givet den 3 forskellige og testet den ene version en ekstra gang...

er igang med at hente en ny version af SME bare for at sikre mig der ikke er noget galt med min version...

hvis det nu bare er en fejl 40, er der så ingen der kan guide mig til en anden version af linux der stadig er tiltænkt til serverbrug?

//PK der føler sig som en stor fejl 40

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2004 19:36:23
Svar/Indlæg:
830/15
1: Hvorfor bryder du reglerne med vilje, jeg håber tråden bliver flyttet så du kan lære - det er sådan noget her der får "vores" kære side til at ligne hol.dk mere og mere. :(

2: Hvis den nye version ikke funker så prøv at proppe en anden HD i maskinen og smid SME ind derefter, det lyder skørt men vi har lige haft 3 diske der ikke ville køre redhat men gerne mandrake der hvor jeg worker....hvor underligt det end lyder.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2004 19:52:41
Svar/Indlæg:
931/181
#1 syns da lige du sku tjekke denne tråd:

http://www.overclocking.dk/for...

er ikke ude på at lave det til hol.dk... så ikke kaste med sten for tidligt ;)

hmm, har prøvet 2 forskellige, og den ene er meget ny... weird

Locutus_dk

Superbruger
Tilføjet:
19-11-2004 22:30:50
Svar/Indlæg:
117/2
Det lyder som om at LiLO bootloaderen er smadret.
Har du prøvet at overskrive bootsektoren fx med gdisk?

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2004 22:37:56
Svar/Indlæg:
3943/44
Hvis du kan lave en boot disk under installationen, prøv at boot fra den første gang, det var jeg nød til med den linux jeg kører med nu!

Ellers tror jeg på den med HD, en af mine venner har leget meget med SME, og den ville bare ikke hvis HD ikke var 100% i top form!

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2004 22:44:03
Svar/Indlæg:
3943/44
Dette indlæg ville jo nok gøre sig temmeligt godt på www.linuxin.dk !

PK

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2004 23:29:32
Svar/Indlæg:
931/181
#3 tja, har ik gjordt mere, har nada forstand på det, er første gang jeg installere linux...

#4 skal det gøres på diskette?

der burde ikke være noget galt med disken...

#5 tja... kan jo også prøver der, tak