Bundkort / BIOS fejl, lort :(

Bundkort / CPU d.  20. november. 2004, skrevet af System
Vist: 573 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
20-11-2004 02:36:59
Svar/Indlæg:
0/11005
Hmm, mit problem...

Jeg opdaterede min BIOS som jeg har gjort før igennem @BIOS (Gigabyte's program i Windows...)... Til F13 versionen...

Efter install virkede maskinen.. Indtil jeg genstartede.. :(
Da jeg genstartede var skærmen bare i sort.. (Som om intet signal til skærm..)

Søgelyset til HDD køre...

Men der sker intet... Da det er Dual BIOS så burde den da skifte over til backup hvis der er et problem :l Men det gør den åbenbart ikke... (Den er sat til at skifte hvis der er problemer, auto...)...

Så nu har jeg et mega problem.. Min comp virker ikke... :(
Har lige PT taget batteriet ud af compen for at vente ca. 15min og sætte det ind igen.. (der er ca. gået 7min nu...)

Nogen der har andre forslag til hva jeg kan gøre?

Ellers må maskinen jo op til SHG.dk på mandag :'(
og så skal jeg jo overleve 100år uden min maskine...

/DjeavleN
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2004 07:14:45
Svar/Indlæg:
4657/53
istedet for og side vente . skulle du nok ha brugt jumperen til og clear comos , det er noget letter end og pille batteriet ud + det tager 4 sek og reset bios.
jeg kender ikke lige dit bundkort , men der må være en jumper eller noget der gør man kan skifte mellem bios chip.

Quato

Superbruger
Tilføjet:
20-11-2004 09:25:27
Svar/Indlæg:
240/13
Symptomerne lyder i HØJ grad som da jeg kom til, at give mit bundkort en forkert BIOS. Kunne være du lige skulle se efter en ekstra gang, hvad det var for en BIOS du flashede med.

Quato

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2004 18:36:21
Svar/Indlæg:
2959/206
Syntes lige vi tager #2 op igen.. og siger jeg har været MEGET OMFG, FFS, JEGERDUM... JEG ER MEGET DUM :(

Har vist opdateret til K8NNXP F13 :l og ikke K8NSNXP... :(

Den har ikke auto skiftet over til Backup BIOS.. (En af mine BIOS er stadige intakte... Der står intet om at man manualt kan skifte over til den anden BIOS på mobo... Det skal gøres inde fra BIOS altså starte compen op.. Hvilket jeg ikke kan..

Så'h.. Nogle der har en anden idé?

(SORRY JEG ER DUM! :()

Quato

Superbruger
Tilføjet:
20-11-2004 18:43:11
Svar/Indlæg:
240/13
Tro mig. Jeg kender præcis følelsen. Jeg opdaterede mit Abit NF7-s rev2 med en BIOS til Abit NF7-s2. Med præcis samme resultat.

Jeg synes det er træls, at de giver dem navne, der ligner hinanden så meget. på den anden side har de ret mange kort at skulle navngive.

Quato

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2004 22:37:36
Svar/Indlæg:
2959/206
Ja de har nemlig mange kort... Nå men jeg laver lige en ny tråd.. Kan desværre ikke lige slette den her da jeg ikke var logget ind.. Men håber jeg så en admin gør :)

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2004 22:42:18
Svar/Indlæg:
722/35
Det er ikke bare træls med de forvirrende navne - det er sjofelt. x(

Man kan finde ud af at lave en så kompliceret ting som et computerbundkort, men samtidig er det åbenbart for kompliceret at lade 1 mand bruge en halv time på at lave et navnesystem der ikke kan give anledninger til denne slags misforståelser.
:00

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2004 22:49:10
Svar/Indlæg:
2959/206
#7 - Så'n er det jo...
Men der er nok noget identisk i serien..
Men alligevel et pisse fucked up lorte "S"!!!!
omfg det gør mig sur :(

GA-K8NNXP
GA-K8NSNXP

Altså.. En rimelig normal fejl? og bundkortene ser stortset ens ud...