Overclocker
Tilføjet:
21-11-2004 22:54:30
Svar/Indlæg:
87/34
Ja jeg ved ikke om det er her jeg skal poste eller ej, men ihvertfald:
Jeg sad og clockede min Barton2500+ idag (som nogle af jer måske har set i min forrige post) og det gik jo fremragende...11x200 @1.85 dog kom temperaturen højt op, omkring en 60grader, så jeg pillede lidt frem og tilbage....
For en times tid siden satte jeg den så til 9x240@1.8v 400FSB, 2.75v på RAM og 2.5 3 4 7 timings....jeg genstarter, men den reagerer ikke..."Nå..." tænker jeg så og som så mange andre gange resetede jeg min BIOS...så da strømkablet er på vej ind i computeren laver stikket nogle mærkelige lyde..."Skrat, knirk, host" osv...jeg skynder mig at putte det i og tænker endnu engang "Nå..."...så trykker jeg på min "tænd" knap og hvad sker der så?!?!? INTET! Den reagerer overhovedet ikke, eller joooo...den tænder, men "Poster" ikke, ingen bip, skærmen tænder ikke osv. Har nu prøvet at resete min BIOS 4 gange uden held. Jeg tror ikke det er min oc da jeg mange gange har prøvet det med at den ikke ville starte - så skulle jeg bare resete min BIOS...
Kom til at tænke på om det måske ikke kunne være noget strøm der rendte igennem bundkortet og "stegte" BIOS-en?!?!?! Det vil jeg tror det er...
Håber nogen kan hjælpe.
Med hensyn til min oc så kørte den helt stabilt på 11x200@1.85 dog på en temp. på omkring en 60grader. Kørte helt fint i spil og en masse stress-tests på RAM og CPU uden fejl, dog genstartede den i 3dmark2001SE efter en 5 tests (nok pågrund af overophedning)...har lige bestilt en Zalman 7000B-Cu som skulle kunne køle en 2500+ oc 3200+ rigtigt godt...så den får jeg lige =)...skal god lige have repareret bundkortet først.
Men nogen der har nogen ideer? =| Det er dælme træls det her...