hejsa!! jeg står med et underligt problem, jeg kan ik komme over 260 Fsb på mit Abit As8-v. Hvis jeg kommer over siger windows at min cpu er en 3ghz og helt ned til 300 mhz!! og det kan jeg ik forstå da det mobo skulle kunne komme helt op til 300fsb! skal lige sige det er en 2.8 P4 E Prescott.
ting jeg har prøvet:
bios update til nyeste. mere vcore. slået onboard lyd/lan fra. SATA controller er disable. da jeg køre med ATA!
Hey Har du prøvet at sætte din ram divider ned på 3:2, for hvis dine ram har svært ved at komme over 208 mhz så kan det godt være derfor. 260x4/5 er jo 208. Det er tit problemet.
Btw. der er da gået lidt inflation i de der "falske" profiler efter hånden, der står jo i din profil at du kører 272 mhz FSB:...
For det første, har du elendig køling på en temmelig varm CPU. For det andet har du et sindsygt strømkrævende system, så medmindre din PSU virkelig kan spille med musklerne, så ligger der også hér en meget væsentlig faktor.
ved godt der står 272 fsb i min profil, har ik lige fået det rettet men troede også min cpu kørte 3800mhz da Abit uGURU sagde. 8) men den kørte kun 3000/300mhz ved 272 fsb!!
ved godt der står 272 fsb i min profil, har ik lige fået det rettet men troede også min cpu kørte 3800mhz da Abit uGURU sagde. 8) men den kørte kun 3000/300mhz ved 272 fsb!!
Hehe ok...der var bare en her forleden som også havde problemer med FSB'en og i hans profil stod der han kørte 20 mhz over den FSB han havde problemer med. Men ja det er nok fordi at den throttler, så bedre køling er et must. Gerne noget Zalman CNPS7000 eller 7700 (120 mm blæser i stedet for 92mm).
jeg kan ik forstille mig det er kølingen, da den burde komme 1fsb mere op i fart! så det kan da godt være jeg skal have mig en bedere psu! da min kun er en cheftec 360 w psu!