Test af supermarkeds PC - holder de hvad de l

Diverse d.  22. november. 2004, skrevet af Giant
Vist: 1727 gange.

Giant
 
Overclocker
Tilføjet:
22-11-2004 22:33:27
Svar/Indlæg:
29/20
Dette er IKKE tænkt som en reklame !!! - men jeg har lige set i en tilbudsavis, at supermarked XX nu igen har en PC til salg.

Ud fra specs ser den ganske lovende ud (P4@3.4GHz, 512 MB DDR@400MHz, GeForce 6610 XL 128 MB, 4 S-ATA, DVD Dual layer brænder med meget mere). Prisen er da også ganske attraktiv med sine 8.000,- kr.

Nu synes jeg at det kunne være interessant at se, om sådan en supermarkeds PC nu også kan levere varen, om den indeholder nogle fornuftige stumper, kan den overclockes mv.

Med andre ord synes jeg det kunne være sjovt at se om der er tale en et får i ulveklæder - eller om dte måske er en ulv i fåreklæder - er der andre der har det på samme måde eller er det bare mig ?




Vejby
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2004 22:37:23
Svar/Indlæg:
205/22
Ideen er god nok...

men er bange for at du bliver skuffet over mobo, ram og gfx...

GeForce 6610 XL 128 MB <-- bare mig eller lyder det ukendt ?:(

Mobo er der sikkert ikke gode oc muligheder på. men self :)

Grib chancen vind bamsen ?



|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2004 22:38:17
Svar/Indlæg:
2694/107
Og lad og så bare sige at det er fra Aldi :e
men ja, det kunne være underholdende med nogle benches

/Ash



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2004 22:38:22
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er vist den Medion du har set...?

Men den skulle være god nok 😉 Det er en del af deres strategi at de køre den slags knald tilbud, og det er jo kun godt for køberen at han rent faktisk får noget ret fedt hardware for næsten ingen penge... (tjeck lige hvad det koster selv at samle den!)

Det skal også siges at hver butik kun får et meget begrænset parti, og det derfor er kø tilbud!!! tror det plejer at være 5-6 stykker de får i hver butik?



Dream4
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2004 22:38:44
Svar/Indlæg:
184/4
Det kunne da helt sikkert være sjovt at se om den virkelig holder havd den lover, for som du selv siger ser specs gode ud, der må være nogle der køber den og skriver en lille tekst om den!



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2004 22:41:00
Svar/Indlæg:
4120/115
Sammenlignet med andre "mærkevare" pc'er, så kan medion'erne da kun være den samme kvalitet eller bedre!

Har i nogensinde kigget ind i en IBM e.lign. 😉 (var der nogen der sagde bambus)



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2004 22:46:12
Svar/Indlæg:
2664/97
For det meste så er de Aldi PC'er altid pengeneværd. Måske er der et par ting der ku være bedre, men set i lyset af det så plejer det sku at være nogle kanon fede PC'er de sælger, sammenlignet med prisen.



Giant
 
Overclocker
Tilføjet:
22-11-2004 22:47:18
Svar/Indlæg:
29/20
-> #1
Jeg er godt klar over at stumperne nok ikke er verdens bedste, men hvis de leverer varen så er det vel OK ;)

-> #2
Ja du har ret, men ved ikke at nævne navnet løber jeg ikke ind i problematikken omkring reklamer her på siden :e

-> #3
Du har ligesom #2 ret, og jeg ved også godt at der kun lander et meget begrænset antal i hver butik. Jeg har også hørt at maskinerne faktisk skulle være ganske gode, og det er da også derfor jeg synes at en test kunne være interessant. :e

-> #4
Jeg vil tage dit forslag op og opfordre en evt. køber til at droppe et par linier om maskinen og dens fortræffeliheder - eller mangel på samme !!! :e





Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
22-11-2004 22:52:28
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg mener at de bundkort medion bruger, bliver produceret af MSI og er udmærkede. Dog kan CPU/RAM ikke overclockes.

Tror ikke at gfx fejler noget som sådan. Det kan godt være det ikke overclocker super godt, men det er heller ikke af den grund, folk køber de maskiner :)

Dog vil jeg sige at jeg ville kunne samle noget (mindst) lige så godt til prisen. Men det er jo smag og behag.



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2004 22:55:43
Svar/Indlæg:
1304/117
Jeg har en Medion derhjemme, og i den tid var den THE best af PC'er man kunne købe (udtaget Alienware osv.)

Det var et P4 1,8ghz, GF3Ti200, 256mb Ram, osv.

Men bundkort var et-eller-andet billige udgave af en i forvejen billigt MSI, GFX'en var også produceret af Medion og den ydede ca 10% mindre end den skulle i forhold til hvad den havde i sig.

Dog er de her "Aldi computerer" beregnet til brug af "normale" mennesker. Altså mennesker der ikke piler i compen hele dag lang :)

Og så bliver moren ikke sur nå man køber noget HW før jul! Hun kender det jo fra Aldi! :e



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2004 22:59:11
Svar/Indlæg:
1304/117
Kan lige tilføje at det var uhyggeligt til at kigge ind i den Medion 8)

Jeg havde forventede 10,000,- værd af ultra HW, og så var der bare 3 grøn PCB'er og en stock kølere. Fra mit kildere har Aldi i Nordhavn fået 12 stks :)



dR-EsKiMo
 
Superbruger
Tilføjet:
22-11-2004 23:01:12
Svar/Indlæg:
456/27
...det kan ikke overclockes overhoved!!

..men ellers så er det et okay comp...man kan jo altid købe et nyt gfx mobo og ram...mine venners er kun single sidet...



K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2004 23:21:16
Svar/Indlæg:
767/119
Ja, Aldi - de forstår nu at købe hjem.. Men de lever også meget på at tingene ikke må have nogen stor fejlprocent.
Aldi går til fx medion og siger - hvad er prisen hvis vi skal have 5000 af de computere, så får de en pris, er prisen for høj og så køber de da bare 10000 i stedet for, for at få den rette pris.. Så har Aldi den indkøbs aftale med Medion at de har 30 dages kredit - dvs de får solgt alle computerene før de egentligt er betalt hos producenten, og det er shu da smart! Men så er det jo bare at deres avance kun er 3-5% :( og det giver jo problemer hvis der bare er 100 maskiner som de ikke kan få solgt - så kan det mærkes i regnskabet..

Men alt er jo let når man er en af de største kæder i tyskland :e Mener at aldi solgt 30% af den hjemmeelektronik der blev solgt i tyskland forrige år ( er ikke sikker - men de sælger RIGTIG meget)

Lige en lille OT historie om Aldis indkøbs metoder :p



TwinX!
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2004 00:10:51
Svar/Indlæg:
909/40
Der er mange der heller ikke regner ind, at der er software for ret mange penge med.... i al fald 2-3k man selv skulle bruge hvis man ville køre windows og office lovligt....
Jeg synes sq det er et godt tilbud, men gad godt se nogle benches...

Hva tror i så'n en yder? 15k i 3dmark01?



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2004 01:57:35
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg syns da at aldi skal have al respekt for deres måde at bringe billige højt ydende computere til forbrugere. Jeg kan så sige at min far har en 2 ghz Medion som vi har haft i et par år efterhånden. Den var virkelig god da vi fik den. Det eneste minus der var ved den var dog at den larmede temmelig meget. Men det blev nu klaret på en halvtime, med nogle strips og samlemuffer. Så var der lige pludselig ikke noget støj længere. Den virker meget godt vil jeg sige.
Jeg har dog geninstalleret den en gang, men det er også det.



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2004 02:06:52
Svar/Indlæg:
2192/67
Apropos det med OC. Så har jeg da prøvet at OC med en cpu fra en aldi PC. Mig og en af mine kammerater ville lige se hvor meget sådan en 1,8 ghz kunne clockes til på et 800 mhz fsb bundkort. Når cpu'en kun kører 400 mhz fsb, så burde det jo blive vildt. Det var så i min mach II @R404A. Det var godt nok grin agtigt. Vi fik den i første forsøg til at køre bare 133 mhz FSB. Bare lige for at se om det virkede. Det gjorde det så. Nå så kørte vi ellers bare der udaf. Vi tog bare nogle store skridt i starten for at se hvad der skete, så vi hoppede direkte på 150 mhz fsb. Det virkede også fint. Så gik vi så lidt mere forsigtigt fremad, og vi endte på 3300 mhz meget fedt. Faktisk, så turde vi ikke mere for vi var oppe og give næsten max vcore på det tidspunkt. Den skulle jo også kunne bruges i hans com bagefter.
Men så fik ham min mate jo blod på tanden, så han købte et billigt 800 mhz fsb bundkort og nogle DDR ram. Samt en Zalman køler, og nu futter den lustigt derud af med 2600 mhz.



BørgeB
 
Overclocker
Tilføjet:
28-11-2004 23:28:51
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg sprang på Aldi's MM-tilbud, Medion, Intel 3,4 Ghz, GeForce 6610XL skærmkort m.m.
Men ... når jeg afspiller film (både downloaded til pc'erens egen disk og over nettet , 10 mips) ... så hakker billede og lyd ...?

For sjov skyld prøvede jeg også på min Dell Latitude D600 - her var resultatet nogenlunde det samme. Checkede net og processor ressourcer - nettet blev ca. 30% brugt, proc. ca. 25%

... hvad gør man så ?




#17
KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2004 23:30:32
Svar/Indlæg:
673/535
det selve filmen børge..



#18
Xim
 
Overclocker
Tilføjet:
28-11-2004 23:52:26
Svar/Indlæg:
5/1
Hej. Dette er så officielt mit første indlæg her på forum.

En af mine m8's har lige købt sådan en pc, men jeg ved endnu ikke hvordan den performer. må lige høre ham ad i morgen.

Men så vidt jeg ved, så har #12 ret, måske endda lidt mere, mht markedsandel. så jeg tror ikke man skal være så bange endda.

Men nej, man kan self ikke vide med sikkerhed ang. OC. Men det er jo heller ik OC-folk som invisterer i sådanne pc'ere.

Mvh Xim



#19
Dane
 
Superbruger
Tilføjet:
28-11-2004 23:53:16
Svar/Indlæg:
270/104
Jeg læser af og til de tyske pc-blade, og generelt får netop pc'ere fra Aldi topkarakter i forskellige tests.
Komponeterne i maskinerne er også kvali for det meste!
(det gælder iøvrigt også deres digikameraer o.s.v.)



Pressure
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2004 01:54:09
Svar/Indlæg:
223/10
Grafikkortet er et Geforce 6600, som ligger mellem vanilla versionen og GT versionen i ydelse.

Den er svær at slå til prisen, så hvis man ikke har behov for at overclocke det store eller pille ved de forskellige ting er det et godt køb.