#23 > Nåh sådan :e
Anyway, det er da meget nemt omend en anelse OT.....
[Begin OT]
3dmark2001se: ATI er SÅ meget hurtigere at det nærmest er flovt for Nvidia. Og det er over hele linien, især at test 4 nature er så meget hurtigere på ATI end den er på Nvidia overrasker mig en del. Det er formentlig den lavere clock speed på GPU'en der gør forskellen, for det er i alle deltests at der er pæn stor forskel. I polygon crusher testen dragothic snakker vi over 100 fps forskel.... Samlet omkring 4000 point mindre til et 6800GT @ 440/1200 end et ATI x800xt @ 550/550.
3dmark03: Her er Nvidia faktisk "bedst" hvis man regner i score, men det er meget, meget tæt. Desværre er Nvidias svage punkt faktisk nature, hvor det især er der hvor fps er allerlavest i selve naturetesten at Nvidia konsekvent ligger ca. 10 fps lavere end ATI, og her snakker vi hhv ~30 og ~40 fps.
3dmark05: ATI vinder, men det er faktisk kun i test 1 at der er en egentlig forskel på fps, og forskellen er ikke stor, men den er der.
Aquamark: Jeg troede faktisk at Nvidia ville være bedst, men ATI er faktisk hurtigst. Her er det dog Nvidia der har den højeste minimum framerate og ATI den laveste. Det er dog max ~2 fps forskel vi snakker om. Samlet kan jeg dog hive over 6k mere ud af et x800xt end et fabrikstunet 6800GT @ 440/1200
Så summa-summarum, skal man benche er det altså et ATI kort man skal have fat i. Eneste test hvor jeg tror et 6800GT/Ultra kort ville kunne slå et x800xt i samme system er i 3dmark03.
IRL er der ikke nogen nævneværdig forskel på hvordan de 2 kort opfører sig, hverken i spil (både mht. fps og billedkvalitet) eller mht. farve/billed gengivelse generelt.
[end OT]