Moderator
Tilføjet: 23-11-2004 11:47:42
Svar/Indlæg:
7881/1165
Sidste Nyt.. www.Primetech.dk har ASUS A8N-SLI/Deluxe på lager!! Alle tiders jule gave ;)
Nyt: Hos www.overclockers.co.uk Er det nu muligt at købe et gigabyte nforce4 standard. Det er på lager, og de kan leveres til Danmark! Happy day!
Gammelt stuff: Nu ved jeg, at jeg ikke er den eneste der venter spændt!! Så jeg har samlet lidt op på markedet: omregnet valuta-kurserne. Og ser på hvad vi kan få for pengene!
Sat fra slutningen af november til starten af december!! * ukendt leveringstid ¤ 10. December! ------------------------------------------ primetech.dk Asus A8N-SLI = 1199kr Asus A8N-SLI-Deluxe = 1379kr
Forventet ankomst = 8-14 dage ------------------------------------------ SHG.dk Asus A8N-SLI = 1129kr Asus A8N-SLI-Deluxe = 1299
Forventet ankomst 21/12-2004 ------------------------------------------ databutikken.com/dk Asus A8N-SLI Deluxe = 1269kr
Forventet ankomst 10/12-2004 ------------------------------------------ Multimediaeksperten.dk Asus A8N-SLI Deluxe = 1358kr Asus A8N-SLI = 1185kr
Forventet ankomst 2-5dage! Har snakket med dem, de regner med 15-30dage! ------------------------------------------ Via K8T890 ------------------------------------------ SHG.dk Abit AX8 = ukendt pris, abit A8V-E Deluxe = 1119kr
Forventet ankomst 2-5dage Jeg har snakket med dem. De regner med 15-30dage. ------------------------------------------ Overclockers.co.uk Abit AX8 = 78,72£ = 850kr
Forventet ankomst: slutningen af november!
------------------------------------------
Har i tilføjelser høre jeg gerne 🙂
- slettet de sælgere, der ikke sender til DK - ændret på nogle datoer - tilfået asus A8V-E deluxe
Jeg vil ik længere rette på priser og udgivelses-datoer, jo mindre jeg finder det meget reelt. Så jeg lægger det på is et par uger, og ser så hvad vi har til den tid! I kan evt. meddele hinanden om ændringer, produkter og sælgere i tråden. Der er nok en del der vil være intereseret i sådanne oplysninger!
Moderator
Tilføjet: 23-11-2004 16:15:14
Svar/Indlæg:
7881/1165
Ja socket478 er en død fisk. Måske kan du se Via PT880 og PT890 til socket 478 (der findes i hvertfald billeder af disse bundkort på nettet) Men der er nok også det sidste store til den socket. Intel laver ret sikkert ikke mere nyt til socket478!! ;)
Moderator
Tilføjet: 23-11-2004 19:53:06
Svar/Indlæg:
7881/1165
#6:' Der kommer ikke nforce4 til AGP og Via K8T890 kommer heller ikke tal AGP. Via PT880pro bliver både til AGP og PCIe men kun til Pentium4 :l Tror det sidste AGP-bundkort fra nvidia er nforce3 :) Forskellen på nForce4 rev.02A (standard-edition) og nforce3-250 er meget minimal! faktisk kun AGP-slottet og PCI-e-slottet. Med rev. 03A (nforce4 Ultra og SLI) er forskellen en del større!!
Og hvor jeg blev lettet da jeg så både PCIe og AGP.. Helt klart et bundkort jeg vil have mine små kleptomaniske fede drengede fedtefingre i.. Savle savle.. SLURP! :e
har været i kontakt med douglas tsai der står for europa sektionen af DFI..han gav lidt vildledende oplysninger...hans agde de kom ud samtidig med asus tidligt i januar....men tror nu asus kommer før....prisen ville han stadig ikke ud med....
Hvilke af de mobo's kan folk foreslå? Aner intet om AMD systemer, men skal til at samle gamecomp nuher.. Går jeg helt galt i byen hvis jeg køber et MSI K8N Neo4 Platinium/Diamond?
:) der er jo ingen AGP port på de kort der. og PCIe/PCI locken tror jeg sq dur på alle sammen, men lad os nu se nvidia klokker nogle gange i det med deres "version 1" af sådan nogle ting... ellelr er det bare mig der syns det?!
Tror både MSI, Gigabyte, og Asus er super gode boards - det er nok mest et spgs om pengepung og hvad man bedst kan lide.
+ Hvis man vil have et Nvidia GFX er det jo bedst at have Nvidia chipset også - mange tests har vist at det giver noget bedre ydelse end samme GFX med et andet chipset.
Jeg tager bare det første der lander i butikkerne tror jeg :p - med SLI selvfølgelig..
Moderator
Tilføjet: 28-11-2004 22:29:41
Svar/Indlæg:
7881/1165
#23 og 28: Jeg kunne forestille mig at biostar lavede et micro-ATX. De plejer at lave micro-ATX-bundkort af praktisk-taget alle chipsæt!! og i ret go' kvalitet!!
Jeg tror også ATI's chipset bliver ret nice, og efter hvad previews siger er det et ret stabilt og godt chipset (i modsætning til nForce4 der havde visse ustabilitetsproblemer).
Moderator
Tilføjet: 29-11-2004 18:21:55
Svar/Indlæg:
7881/1165
#33: Jeg satser også på ultra. Men koster SLI-udgaven ca. det samme, Så går jeg efter SLI. Det kunne jo være man fik de lyster, at man vil sætte 2 af disse lækre dåser sammen. :e :e Men generelt har jeg ikke planer om det.... Men det er dog en smuk tanke!!
#33>> Ja 2 stk 6800 Ultra bruger meget strøm, men 2 stk 6600 GT bruger ikke noget særligt.
Mht. køling skal der selvfølgelig bare vandkøling på - så er det problem jo løst :)
- Så vidt jeg kan se er ASUS A8N SLI iøvrigt det eneste SLI board hvor man kan montere en ordentlig køler (eller vandkøling) på NB, da GFX er i vejen på både Gigabyte og MSI. Så jeg snupper helt sikkert et ASUS..
Jeg synes da det værste ved SLI er at spillene skal være hardcodede i driveren for at det overhovedet virker! Dvs. man er afhængig af at nVidia lige får programmeret ens ynglingsspil i driveren - ellers vil den overhovedet ikke køre SLI men kun bruge det ene kort.
Jeg synes heller ikke der er tale om 2x ydelse, så til den tid hvor et 6800GT er overhalet af et dobbelt så godt ydende nyt kort kan det nok bedre betale sig at sælge sig GT og købe det nye...
Alt i alt er jeg ikke så hooked på den SLI idé. Det eneste jeg kan se det er godt for er dem der vil have det nu og på den måde smadre den højeste benchmark score afsted... men okay det er jo også grund nok!! :e
#36+37>> Nu er det jo nok lidt OT, men jeg synes da det er en ret god ide med 2 stk 6600 GT - jeg vil starte med at købe et enkelt, og så om et par måneder når det er blevet en del billigere kan jeg så købe nr 2. På denne måde kan man opgradere på en billig måde uden at skulle miste penge på at sælge sit første kort. Men ellers har du da ret i at man ligeså godt kan købe et 6800GT med det samme.
På ASUS brættet er der ingen problemer i at montere vandkøling på begge GFX da de sidder ret langt fra hinanden. Om det kan lade sig gøre på MSI og Gigabyte vil kun tiden vise - men mon ikke man lige kan få plads til et par kølehoveder på dem også.
Moderator
Tilføjet: 29-11-2004 21:20:13
Svar/Indlæg:
7881/1165
nåja... et 6600GT kan fåes til 1389kr... Så 2stk er så også en smule billigere end et ægte 6800GT!! Så det passer vel egentligtaget godt nok hvad angår ydelse/pris!
Moderator
Tilføjet: 30-11-2004 13:00:24
Svar/Indlæg:
7881/1165
Her opdateret med lidt ændrede priser, og kort fra multimedia-eksperten :l Tænkte at det da ikke kunne passe. Så jeg ringede til dem, og de kunne bekræftige mine bange antagelser. At det var en fejl. At og at man ikke kendte til datoen. Men 14-30dage lyd meget sandsynligt... ØV!
Moderator
Tilføjet: 30-11-2004 15:27:34
Svar/Indlæg:
7881/1165
#41: Jeg tror de forsinkelser de snakkede om, er dem vi er udsat for, på nuværende tidspunkt! Altså at de faktisk burde være på markedet nu! Jeg tror at deluxe-modellen har 8stk SATA hvor at ikke-deluxe har 4stk SATA Måske er det lidt retail-stof der også mangler... Me det er den fornemmelse jeg har fået af dem.
hmmm det får det tila t give mening at mr douglas fra DFI sagde at MSIs board havde en fejl, og at de ikke ville nå den dato de havde sat....en fejl som DFI ikke skulle have.........det er ca 1 uge siden jeg fik mail om det, men troede det var salgssnak...
Moderator
Tilføjet: 02-12-2004 18:01:58
Svar/Indlæg:
7881/1165
Har lagt en ny pris ind fra overclockers.co.uk Deres kort skulle være på lager meget snart. (6dec.) Har også snakket med compumail! De siger at mange af forhandlerne er meget optimistiske. De regner først med at have kortene engang i januar måned!! :o :o
Moderator
Tilføjet: 03-12-2004 22:53:17
Svar/Indlæg:
7881/1165
ja, jeg har også opdaget det med winchester!! Men gider bare ikke at bestille CPU, før jeg har en reelt dato på SLI-bundkortene i Danmark. Kan jo være at bundkortene først er til at skaffe efter nytår. Og er de det, kan priserne jo nå at falde meget inden da!! Ej jeg venter på sagerne!! :l Og ser tiden an!
forstår ikke hvorfor det tager dem så lang tid.. såvidt jeg har hørt er de i masseproduktion - der må de da producerer en del stykker om dagen.. papkasserne har de også (så en i et review).. så er det vel bare at sende dem afsted ? :i
Syntes de skal rubbe neglene og sørge for at alle os hungrene sjæle for vores bundkort :)
Moderator
Tilføjet: 05-12-2004 19:52:28
Svar/Indlæg:
7881/1165
#55: Forstår jeg heller ikke. Men de kan stadig købes i Tyskland og Norge Så måske det handler specifikt om Danmark! Jeg ved det ik!! #54: Bundkortene.... ja de sendes jo med containere. og det ta'r alligevel en go måned at komme fra japan/korea/taiwan/indonesien før de lander i en havn i europa, hvorefter de skal sendes ud til distribuørene, og derefter forhandlerne..... Det tar desværre sin tid :l
Kunne godt tænke mig at få sat de to op mod hinanden, skal nemlig snart til at samle ny computer..! Og har ikke noget AGP grafikkort som skal genbruges!.. Hvad er de væsenglige forskelle på de to chipsæt? Udover SLI? :D
Moderator
Tilføjet: 15-12-2004 22:30:54
Svar/Indlæg:
7881/1165
Forskellen mellem standard nForce4 og Via K8T890 er meget lille. Den største forskel er at K8T890 er en to chip-løsning hvor nForce4 er en single-chip. Den anden er at K8T890's southbridge er af den ret gamle 8237-chip. Den har kun 2integrede SATA-stik hvilket jeg finder for lidt. nForce4 har 4stk, hvilket jeg finder aceptabelt. Dog vil flere K8T890 få en onboard SATA-controller der giver yderligere 2 eller 4 SATA-stik, også vil jeg finde Via's løsning bedst. De bruge begge to den gamle SATA150-standard. Flere bundkort på via-chippen vil levere via's vinyl-audio med. En løsløsning der er langt bedre end realteks 658 eller 850-løsning som man oftest vil finde på nforce4. (nogle via-bundkort bruger også realteks løsning for at spare penge) nForce4 har så en software forewall oveni. Er valget mellem nForce4 Ultra og ViaK8T890 ville jeg klart hoppe på nforce4 Ultra. Den har integreret SATA300 på 4stik og hardware-firewall.
Moderator
Tilføjet: 15-12-2004 23:46:20
Svar/Indlæg:
7881/1165
ja 8251 har 4 SATA. spørgsmåler er så hvårnår den kommer. Via nyeste Via K8T890pro med dual-GFX har heller ikke den nye southbridge. Så den må være noget forsinket :l
Moderator
Tilføjet: 16-12-2004 21:32:55
Svar/Indlæg:
7881/1165
#78: Jeg har også lagt mærke til det. Men Ultra-modellen burde også blive væsentlig billigere. Gerne under 1000kr. Jeg ved at bl.a. Asus's ultra har 54G-lan indbygget, hvilket jo nok hiver prisen lidt op!
#Alle: Hvis Asus eller MSI SLI kommer på lager et sted... skriv lige til mig inden i skriver herinde.... :e :e :e Jeg har ventet langt tid nok på den undervogn... Alt ligger parat til at smække i. :l :l
Moderator
Tilføjet: 20-12-2004 11:33:54
Svar/Indlæg:
7881/1165
kun i england, de har både foxconn (leadtek) (microATX) og Gigabyte nForce4-mobo's på lager. De er dog begge baseret på nforce4-standard. hvilket vil sige mangel af 1Ghz HT, SATA300 og hardware firewall. www.overclockers.co.uk Ingen Ultra eller SLI-bundkort på lager endnu! :00
Moderator
Tilføjet: 24-12-2004 12:40:46
Svar/Indlæg:
7881/1165
Ja, jeg har jo fået det fra SHG.. blev sendt igår.. så har det nok d. 27.... 1273kr så vidt jeg husker ;) SHG, fik en lille sending hje, og da jeg stod blandt de øverste på listen, har de sendt det til mig!!