Kabel til overføresler?

Diverse d.  24. november. 2004, skrevet af Crelle
Vist: 188 gange.

Crelle

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2004 18:57:58
Svar/Indlæg:
91/59
Hejsa..

Nogen der ved hvilket kabel man ska købe hvis man skal overføre fra computer til computer ? i mit tilfælde er der snak om bærbare computere ?

Er det ikke sådan et specielt kabel ? håber en venlig sjæl gider at hjælpe :)

Mvh Crelle..

P.S. Skal også virke til MAC..

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-11-2004 23:17:51
Svar/Indlæg:
4033/364
øh ;)

du kan bruge

netkabler (RJ45) hvis din computer(e) har netkort (100mbit = 25mb/s (teoretisk) er nok nærmere de 7-15mb/s)

OBS - hvis du forbinder to computere direkte, skal det være et såkaldt KRYDSET kabel - de almindelige kabler skal nemlig via en HUB/SWITCH eller lign. (og så skal man bruge to) koster næsten ingenting for et kort kabel.

du kan også købe specielle USB netkabler som du kan bruge (hvis din MAC har USB vil jeg tro det virker) (USB1.1 = ca2,5 mb/s USB2 = 60mb/s (teoretisk dog) - kan erhverves for ca 100-150kr (aldi har af og til dem liggende - bare husk der skal stå det er til LAN / netværk)

netkabel vil jeg udmiddelbart forslå, da hvis din bærbare bare er rimelig ny burde have det (og det er nemmere at få fat i) - stikket er firkantet med en hel masse ben i (minder om det firkantet telefonstik (RJ11)) - hvis du har ADSL/kabelmodem/FWA så har du næsten med garanti sat det via et netkort.

man kan også bruge noget der hedder et nulkabel (seriel) - men da det er mere end ufattelig langsomt, så vil jeg fraråde dette på det kraftigste