Bridging af 2 trådløse netværk

Diverse d.  24. november. 2004, skrevet af BIO--DK
Vist: 176 gange.

BIO--DK

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2004 20:08:55
Svar/Indlæg:
81/3
Jeg har en SMC trådløs 54Mbit router stående på mit værelse hvor der er koblet 3 computere til trådløst. I et andet rum har jeg så et Belkin 11Mbit access point som er koblet til en switch med nogle computere på.

Vil det være muligt med mit nuværende udstyr at lave et trådløst "bridge-connection" imellem 2 netværk, sådan så at de computere der er sat til switchen kan få forbindelse til SMC routeren og derved Internettet???

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-11-2004 21:07:24
Svar/Indlæg:
4033/364
HVIS din router eller accesspoint har muligheden for at bridge kan du meget meget måske gøre det (det gøres på macadressen, den kan du normalt se i bunden af router/AP) .. generelt er det nok sådan at man ikke skal forvente bridging medmindre det er samme fabrikant og serie.. desværre.. men prøv dog ad.. vil næsten tro at belkin'en kan det (uden at have haft fat i nogle af delene), ved bare ikke om det er muligt med en SMC router.. anyway, vil det stå i admin menuen som et punkt.. (se evt. belkin testen på HT om emnet)-

omvendt mener jeg at du lave en softwarebridge i Windows XP/ (og vist nok også 2000) så du alligevel kan få forbindelse, da din computer så forbinder det trådløse (belkin net) med det kablet (SMC) hvilket dog selvfølgelig kræver at den computer du har til det, har et trådløst netkort og netforbindelse til den anden enhed.

anden mulighed er at købe trådløse netkort til de computere der står langt væk.. eller sælge , så du får to enheder der rent faktisk kan bridges..

BIO--DK

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2004 21:59:56
Svar/Indlæg:
81/3
Fair nok... Jeg læser lige dokumentationerne igennem... (Wuaaargh over 100 sider ;) )

ViperZ

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2004 22:25:14
Svar/Indlæg:
850/23
#2 Korrekt! Det kan Dlink heller ikke.... dog skal det her laves sådan at det ene kører AP og det andet brigde... ikke begge!

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-11-2004 22:30:52
Svar/Indlæg:
4033/364
oh, jeg troede at alle på routeren var kablet