#4:
" Dét bliver lynhurtigt uoverskueligt!"
Gu' gør det ej.
Hvad er uoverskueligt for dig? 20 svar? 50 svar? Det er ikke sikkert at alle har samme tærskel for dig, og om du kan lide det eller ej, så skal vi alle være her.
"Dvs enhver noob med hardwareproblemer skal have lov til at kommentere i en salgstråd? (hvilket nogle vil gøre, i manglende erkendelse af egne begrænsninger!) "
Hvis man selv er lidt usikker på, hvorvidt man ved noget om det, så begynder man nok ikke at udbrede det i en salgstråd.
Jeg kan jo passende spørge: "Hvor tit ser du det?"
Jeg kan pt. komme i tanke om en tråd, der omhandlede nogle BH-5 RAM, ellers ikke.
"Hvor tit ser du det? (så du med sikkerhed kan sige til e potentiel køber "køb ikke X vare"?"
Det sker en gang imellem. Ikke ofte, hvilket heller ikke er pointen. Men det sker jævnligt, at helt nye produkter er fejlbehæftede på den ene eller anden måde. Hvilket igen medfører at nogle folk desværre forsøger at sælge dem, til noget nær nypris (hvilket er set før).
"Det må i sidste ende være folks eget ansvar at undersøge aktuel brugtpris/kombatibilitet."
Ja, i sidste ende. Men at give et par hints med undervejs, er der intet til hinder for. Der kan være ganske særlige omstændigheder, der gør sige gældende ved forskellige konfigurationer. F.eks. at et GFX og et bundkort ikke funker sammen, med en specifik RAM-klods. Hvis man ikke selv har oplevet det, er det svært at google sig frem til.
"Vi er ikke en børnehave."
Nej, men vi er heller ikke en ingeniør-højskole (langt fra!).
Selvfølgelig kan man da godt smide en bemærking hvis en stakkel er ved at blive tørret for 1000,- men igen: Hvor tit sker det?
Min grænse går godt nok lavere end 1000,-, men hvis du har råd til at smide en tusse ud af vinduet, så kontakt mig venligst for en adresse - så kan du bare sende dem herhen i stedet.
Seriøst - der er ikke nogen grund til at betale overpris, blot fordi ikke lige har den reelle brugtpris på et GFX i hovedet...
"Tja, hvis man ikke er sikker på at éns hardware passer sammen, så lad være med at købe."
Bavl! (undskyld udtrykket).
I enhver henseende er det et mål, at både køber og sælger er så velinformerede som overhovedet muligt - det giver også mindre bøvl bagefter, og vi slipper for tråde af slagsen: "bruger XX er en svindler", selvom det måske ikke er tilfældet, og køberen blot har været misinformeret.
"Igen, der må være en "nedre grænse" for "hjælpsomheden". Køb/salg er på eget ansvar!"
Enig, der må være en nedre grænse. Du mener bare den skal være alt for høj...