6800LE unlock

Diverse d.  25. november. 2004, skrevet af System
Vist: 414 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2004 06:23:23
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg kan ikke få Riva tuner til at unlocke de sidste Pibes
Er der nogen der har erfaringer med det?
Eller er der nogen der VED, (ikke tror at de ved noget).
Jeg vil kun have seriøse henvendelser da jeg ikke vil have smadret mit GFX.
hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 06:38:21
Svar/Indlæg:
1419/29
Her er et link:
http://www.overclocking.dk/soe...

Man kan søge ude i siden. Til det emd seriøse henvendelser. så syntes jeg du skal scrool helt ned i bunden der står:
Overclocking.dk og Hardware-test.dk kan ikke holdes ansvarlig for skader på udstyr som følge af informationer og software på disse sider
Overclocking.dk

Du vil nok ikke kunne smadre dit gfx ved at gøre det men moske er de sidste piplines defekte også virker korted ikke. Det er der jo ikke nogle der ved om de er ;)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 08:11:47
Svar/Indlæg:
2664/97
0# Efter hvad jeg har hørt så skulle det kun være på det her kort man kunne unlocle de sidste pips på, læste lidt om det inde på hol.dk der har hvist været et par tråde om clocking a lige det kort.. Noget med man skulle kunne clocke det op til et GT kort uden de storer problemer, hvilkte jeg selv synes lyder godt, da jeg godt kunne finde på at købe det så, når jeg kommer til penge.

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 08:24:38
Svar/Indlæg:
1494/10
http://www.overclocking.dk/for...

Mit svar nr #5:

- Hent og installer den nyeste version af RivaTuner
- Start RivaTuner (Tager lidt tid første gang).
- Når programmet så er startet op, skal du ind under menuen "Main" (den starter på den side). Her skal du klikke på den lille pil der er ud for "256bit NV40 (1A, 12x1,5vp) with 128mb DDR...
- Klik på low-level system settings
- Gå ind under menuen "NVstrap driver"
- Nede i bunden trykker du på Installer og du vil nu kunne ændre på nogen af de ting der står i felterne.
- Ud for "Active pixel/vertex units cunfig" ændre du den fra "Determined by VGA bios" til custom (16x1,6vp).
- Du klikker så på Customize og så vil du se en liste over de PL og Vs der er aktive og deaktivere på dit kort.
- I den række der hedder "State" er der to af dem der står til disable. Ved de to sætter du et "flueben" ud for dem og klikke OK. Programmet vil bede dig om at genstarte, hvilket du bare klikker ja til.

Det er ikke alle 6800LE der kan moddes helt op til GT og heller ikke alle 6800NU, der kan. Du må bare prøve dig frem og finde ud af hvor mange pipelines du kan åbne.

Efter du har gjort som jeg skriver punkt for punkt. Hvis det så stadig ikke virker, så kan du bare tag et screen shot af oversigten af pipelines og vertex shaders, så kan du bare sende det til mig.

/AphiX

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 08:58:52
Svar/Indlæg:
342/54
Låner lige tråden.
Hvis de ekstra pibelines er defekte, kan man så lukke dem igen?
Er der en reel risiko for at kortet går på de evige jagtmarker ved dette mod, eller vil man ofgtest kunne redde de hvis der er defekte pibes man åbner?

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 09:02:36
Svar/Indlæg:
1494/10
Ofte er NU/Le kort, kort hvor der har været en eller flere defekte pipelines eller en defekt VS. Producenten har jo så lukket de/den defekte pipeline og nogen flere, så kortet er kommet ned på et NU/LE. Du vil ikke risikere at kortet bliver defekt af det, da det er RivaTuner der åbner de sidste pipelines, ikke et bios mod. Du kan derfor altid bare geninstallere Win og så have kortet som da du købte det. Ofte er det også kun under load af gfx at grafikkortet vil crashe eller lave artifacts, hvis der var nogen af de unlocked pipes der ikke virkede.