Fremtids-sikret hardware!

Diverse d.  25. november. 2004, skrevet af Anti-Pjerrot
Vist: 204 gange.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 12:55:09
Svar/Indlæg:
2126/135
Sådan en gang når sneen smelter og priserne på Nforce4 mobo og sli-kort er faldet lidt, kan man godt få sig selv til blive lidt ængstelig over at man ikke har sådan noget grej. Men løsningen er selvfølgelig enkel.
Køb skidtet. :)
Det varmer i stuen og ens venner kigger misundeligt indenfor i ens kabinet, og spørger om de ikke må blive lidt længere...
Du svarer venligt: "Gå din vej jeg skal spille BF2", og bruger derved al din tid foran denne dejlige maskine... :D
Eller hvad? :l

Om cirka 6 mdr ser markedet jo helt anderledes ud, det ved alle. Men er prisen værd at betale, for en kort periode med den ypperste geiler maskine???
Og hvornår for man mest for pengene? Skal jeg sprænge mit dankort og købe det når det lige er kommet på markedet, eller skal jeg vente til priserne er faldet 15-20%, og et helt nyt revolutionerende system er på vej?? ?:(

Hvis jeg køber nu har jeg maxer galoren på i mindst 8-10mdr. Men så skal jeg også ud og smide hen i nærheden af 12000kr. for de vigtigste dele, mobo, cpu, 2*sli-gfx-ultra. :x Ad. Jeg er på SU for faan! x(

Hvis jeg venter til medio April, kan jeg spare lidt penge sammen (2-300kr) :00 Men så er priserne også faldet lidt. Måske 3000 kr. 8) .
Men vil jeg så stadig have det gamle lort?
Hvad er det mest fornuftige man kan gøre?
Min pengepung siger: "Du kan sagtens klare dig 10½ år endnu med din 1600+ og et 9700pro."
:l
Min krop og arme siger: KØB KØB KØB!!! :e

Desværre er det jo sådan at pengepungen er stærkere end alle vores arme kroppe! :00

Så Jeg ser jo nok tiden an igen...
(Mig så gerne have ny computer) :(

Nå ja, jeg kan jo stadig glæde mig over at mit gfx er bedre end det Geforce4800 der sidder i min mate's 64'er...Og at jeg får den største score i 3dmark03 :e

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 13:01:47
Svar/Indlæg:
2694/107
Det lyder meget kraftigt som en penisforlænger. hvad med bare at købe hardware når du ikke kan spille de spil som du har flydende mere.
det er hvad jeg gør og se engang på mit system. det er ikke noget at råbe hurra for, men det virker fint for mig.

/Ash

TinkerBell

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 13:04:11
Svar/Indlæg:
369/0
1) der findes ikke noget fremtidssikret hardware

2) Der kommer ikke noget nyt revolutionerende de næste 6mdr
http://www.anandtech.com/cpuch...
http://www.anandtech.com/cpuch...

3) Hvis du har brug for det nu, så nytter det jo ikke at vente 6mdr

4) Du behøver vel heller ikke 2 6800Ultra? Du kan vel nøjes med et til at starte med

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 13:05:24
Svar/Indlæg:
1262/95
Enig med #1

Hvorfor hele tiden fokusere på hvad andre synes, tænker og mener om din PC ?

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 13:14:29
Svar/Indlæg:
2126/135
#1-3 jeg tror I misforstår budskabet! :e

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 13:16:51
Svar/Indlæg:
342/54
Jeg ville helt klart forlænge levetiden af mit system mest muligt. Fx. kan du købe en lidt større Cpu fx. 2500+ for en billig penge så er du kørende i noget tid igen :)

Ja det er en udskydelse af den store investering, men hvorfor ikke vente længst muligt.

Prinsvalium

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2004 14:41:45
Svar/Indlæg:
461/64
Den smule det giver xtra at opgradere til det sidste nye er bare ikke pengene værd! Jeg startede med en 2,8 p4 533 fsb 1024 pc 3200 ram og hvad dertil høre, en ganske fin pc der kunne det jeg egentlig havde brug for. Så skulle der ske noget så jeg brugte en rimelig mønt syntes jeg selv, for at finde ud af at forskellen ikke var det værd. Det er nemlig helt rigtigt som ocdevil siger, hvad tænker andre, og det skal helst være det sidste nye for ellers lever man sammen med flintstones og det går jo virkelig ikke! Men hvad er dit behov egentlig når det kommer til stykket?? Jamen bevares det er vores hobby og det skal da koste, men det ene kontra det andet :l Jeg skal ihvertfald se nogle vilde opfindelser før jeg skifter mit system ud.
Prinsvalium 8)