Erfaring med kabelstrømper?

Case-modding d.  25. november. 2004, skrevet af Banko
Vist: 352 gange.

Banko
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2004 16:11:13
Svar/Indlæg:
79/33
Hej
Er der nogen, som har erfaringer med anvendelse af kabelstrømper, og hvor de eventuelt kan erhverves lidt billigere end de trivielle steder?
Mht. erfaringer tænker jeg på afmontering af molex stik m.m. uden brug af specielt værktøj til formålet.

Nanos
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2004 16:42:17
Svar/Indlæg:
180/16
Hej Banko... ja har da prøvet at sleeve en del strømforsygninger efterhånden 🙂 men det har ikke altid været lige nemt.. det kræver tid.. men så får man jo os det bedste resultat.. jeg har prøvet Vantecs sleeving kits, og de er bare fine.. tror sådan et sæt koster omkring 99kr... men har os set at www.pc-modd.dk har nogle lidt billigere kits til 85kr.. men dem kender jeg ikke noget til :l

mht. afmontering af de forskellige stik har jeg til molex bare brugt en nål til at vippe modhagen ind på den anden side.. det er ikke det store problem..
men til det store atx og p4stikket har jeg lavet mit eget lille værktøj som har virket fint ved mig, det jeg har gjordt er at jeg har taget den der beskytter af en diskette og klippet den til så den lige kan komme ned og trykke modhagen ind og så rykker du bare lige i ledningen og vupti 🙂

Når du har fået afmonteret stikket, så tager du lige de skarpe genstande til også fører du ellers bare sleevingen uden om ledningerne og til sidst ete stykke krympeflex over, og samler stikket igen og krymper :e

/Nanos



Nanos
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2004 16:43:54
Svar/Indlæg:
180/16
glemte lige at sige ved det store 24pins atx stik der gav jeg ledningerne et lille nr lige når jeg tog dem ud, for at kunne holde lidt styr på de mange ledninger..



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 16:54:32
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg har selv gjort det med min PSU, og det gik da nogen lunde godt.. Et par steder er det da ved at gå fra hinanden nu her, måske fordi jeg ikke har brugt strips til at holde strømpen fast oppe ved molex stikket om jeg læste i en guide man skulle. Men ellers tålmodighed når det skal laves, så bliver det flottest.

Jeg brugte bare en lille skrugetrækker da jeg skulle skilde stikkene ad..

og lige en ting, P4 stikket behøver man ikk skilde af, der kan man sagtens få sin strømpe uden over ;)



Banko
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2004 21:38:21
Svar/Indlæg:
79/33
Tak for de behjælpelige indput..så tror jeg godt, at jeg tør vove mig ud i det alligevel, og se om jeg kan få lidt mere styr på ledningerne i mit kabinet. 🙂