Køb af X800XT i udlandet?

Diverse d.  25. november. 2004, skrevet af Stefan_SN
Vist: 326 gange.

Stefan_SN
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 23:20:43
Svar/Indlæg:
175/32
Køb af X800XT i udlandet? Hvad skal man passe på, hvilken betalingsform anbefaler i..? Sælger er meget godt bedømt(671 positive bedømmelser)

Jeg har vundet en auktion på www.ebay.com omhandelende et Radeon X800XT PE grafikort, og OCZ 2x512MB PC4200 RAM.
Den pris jeg skal betale er 800$ ialt, med fragt + forsikring, men jeg ville lige hører hvilken betalingsformer i anbefaler?
Hvad skal man passe på, og hvilke ting kan jeg kræve af sælger..? Så som leveringstid, fragt pris mm.
Hvor stor er chancen for at blive snuppet i tolden, og hvad koster det at fortolde + evnt, bøde.
Nogen gode tricks til at slippe lettere igennem tolden?
En hver hjælp er meget velkommen.
__________________
Mvh Stefan Pedersen

Snavsi
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2004 23:23:31
Svar/Indlæg:
48/22
Jeg ville ikke gøre det, men det er mere af hensyn til garanti OSV... :l



virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 23:23:57
Svar/Indlæg:
888/34
hvis du tænker på at overføre pengene skal du lave en garnti på det nede i banken så det er muligt at få sine penge igen hvis det går i vasken koster vist lidt(mener jeg godt man kan ret mig )

hvis det er privat tror jeg der er store muligheder for du ikke bliver snuppet



Fumlestar
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2004 23:28:12
Svar/Indlæg:
104/3
Jeg har selv handlet lidt på eBay, de fleste vel gerne have at man betale igennem www.paypal.com , og hvis du kun har dankort(visa) er din limit på 750$

Og det er nemt at slippe igennem tolden med det, de tjekker jo ikke alle pakker der kommer ind jo, bare sig til ham at han skal sende det, som om det var en gave, eller det i noget der er umærket af firma logo osv

Men bøden er altid 25% af det du har købt

Håber at det hjalp lidt 😀



Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 01:39:56
Svar/Indlæg:
658/48
Bøde og bøde.... jeg ville kalde det moms q:



Lynge
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 09:02:05
Svar/Indlæg:
485/57
få ham til at sende kortet i en f.eks radeon 9200 kasse. Tolderen kender nok ikke så meget til hardware som os. Jeg gjorde nemlig dette da jeg i sin tid købte et 9800pro derovre, og jeg blev bustet og betalte så told af 9200 værdien (told = 100kr, hehe)

Det samme med rammene... pc2700 er jo ikke så dyre;)

Jesper



Holtz
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2004 09:18:45
Svar/Indlæg:
40/8
Har selv købt utroligt meget på Ebay.com og Ebay.de.

Den nemmeste betalingsform er at sende cash i et anbefalet brev, hvis du ikke har en paypal konto.

Det med at blive taget i tolden, jeg er nok lidt pesimistisk, men det er desværre min erfaring at alt bliver taget i tolden fra 1. dec. til sidst i januar. Det vil hjælpe hvis du siger til afsender at de skal sætte en meget lille værdi på pakken samt....ingen angivelser af den rigtige værdi nogen steder.

#3. Man får ingen bøde, med der pålægges ca. 3 % i told og afgift, herefter 25% moms af værdien inkl. fragt og inkl. told.

Derudover tager post DK (så vidt jeg husker) 50 kr. i gebr for at opkræve told og moms.

Et godt lille fif er, at få sendt pakken til en fimaadresse. Så plejer de at lade den være





Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 10:09:45
Svar/Indlæg:
2664/97
3# Hvad snakker du om. 25% Du har hvist aldrig prøvet det kan jeg hører.

6# nej så meget kommer der ikke oven i. og post danmark kræver ikke noget, efter som de ikke skal have fat i pakken. Han sender formendelig med USPS eller nogen af de andre større, også er det også Dém der aflevere pakken, altså ikke Post DK

0# Det bedste er at bruge paypal, og har du visa kan du nemt og hurtigt oprette dig en konto der inde, også overfører pengene til ham.
Du kan også gå i banken og overfører dem til ham, men det koster lidt, også tager det nogle dage før de når frem. Da jeg gjorde det kostede det ca 80kr og det tog 4 dage for dem at nå frem. Det gode ved det var så at jeg til en hver tid kunne trække pengene tilbage i op til 14 dage.

Mine erfaringer er blandet hvad angår told. har fået 2 pakker igennem, og 2 er blevet bustet. Så det er lidt 50/50. Men hvis du kan få ham til at sende det som en gave (gift wrap) så er der lidt større chance for at den kan gå igennem. Få ham også til at nedskreve pakkens værdi. Dog ikke alt fo meget, da en misktænksom tolder til enhver tid kan holde din pakke tilbage hvis han mener der er fusk med i spillet, også beholder han altså lige pakken i en måned, kan det tage. (har hørt om en det skete for emd en Shuttle)

men hvis din pakke skulle blive busted sker der det, at den bliver liggene hos tolden, og du får tilsendt et girokort hvor på der står hvor meget du skal indbetale også når de har registreret din indbetaling så sender de pakken videre, det tager ca 1 uge ekstra, så håb på det bedste. :D



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 10:36:09
Svar/Indlæg:
2664/97
0# her er lidt mere om samme debat :p http://www.hol.dk/traad.asp?fI...



Holtz
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2004 11:17:30
Svar/Indlæg:
40/8
#7

Hvad er ikke så dyrt.

Jo den danske stat tager 3% i punktafgift, og herefter kommer der moms af hele lortet (desværre).

Post Danmark startede for ca 2 år siden at opkræve gebyr for fortoldningen, indtil da var det gratis.

Jeg har også prøvet at de ikke troede på den værdi der var angivet, så man skal dokumentere hvad varen har kostet.

Man kan ikke på forhånd sige hvem der omdeler posten.
Hvis afsender sender den med US post, er det Post dk, der omdeler. Hvis det er UPS er det UPS selv der omdeler, Hvis det er TNT har jeg måtte hente det hos TNT i Høje tåstrup og så har jeg flere gange været hos Pakketrans.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 11:23:45
Svar/Indlæg:
2664/97
9# yup, derfor sender man med USPS da de er meget bedre, og passer på ens ting ;)

Der kommer ikk 25% i, eller det gjorde der ikk i Januar, skal ikk ku sige om de har lvet det om, men dem jeg kender som køber i usa, og mig selv har aldrig betalt 25% når vores ting bliver snuppet. snak selv med www.america4sale.us eller www.americanshopper.dk
det er nogen man kan købe hardware igennem også ompakker de og sender til en, prøv at snak med dem om det med told og sådan..



Holtz
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2004 11:31:42
Svar/Indlæg:
40/8
#10

Hvis du bliver taget i tolden, vil du altid....og jeg siger altid skulle betale 25% i moms af værdien.

Told og skat har en bagatelgrænse som hedder 350 kr. (mener jeg) hvis den angivne værdi ligger under denne dropper de det, hvis den er over så bonger den. Derudover er de ligeglade om der står gift eller noget andet på den.

Tro mig, jeg har handlet på Ebay siden 1998 og fået mere en 100 pakker hjem fra USA, så jeg har prøvet alle mulige senarier og smutveje.

Jeg ved ikke hvordan America4sale gør det, men hvis de bliver fanget i tolden så skal de af med moms.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 12:23:38
Svar/Indlæg:
2664/97
11# nå oki, men ud af de 17000kr mine pakker havde af værdi, betalte jeg kun lige under 1000.- for at få dem dennem tolden, kan ikk helt se det med 25% der i:00



sapoisk
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2004 12:54:13
Svar/Indlæg:
78/13
mht at blive taget i tolden skal du passe lidt på.. det er meget stor foreskel på hvad det vil koste i bøde osv. det er alt efter hvad der er sent og værdien af det.. noget tages som moms svindel (hvilket ikke straffes så tungt) men de kan også tage det som import svindel hvilket er en helt anden sag.. hvis det er købt af privat person som over Ebay vil det højest sandsynligt blive taget som moms svindel hvis den bliver taget og dertil kan der nok komme en bøde på omkring 20% + momsen som du skal betale oveni men som regelt slipper du bare med at betale momsen og i dit tilfælde vil det nok være mest sandsynligt da det jo ikke er flere 100000kr du køber for.. men læs betingelserne igennem på Ebay for som regelt skriver firmaerne det deri..

der kan være skrevet noget vrøvl da jeg ikke har tid til at checke hvad jeg har skrevet men det skulle være rigtigt nk da jeg selv har undersøgt det da jeg har en svoger i USA der sender pakker til mig rimlig tit...



schuster
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2004 13:01:39
Svar/Indlæg:
62/2
# 12

Var de 17.000 værdi eller det du betalte? Eller begge ;)



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 13:02:42
Svar/Indlæg:
2664/97
13# nej man kan ikk få bøde og/eller blive stemplet for svindel, da man jo ikk kan gøre det andetledes. Man kan kun sende en pakke på en måde, og hvis den går igennem uden at blive taget, så er det ens pligt at selv sørge for at få den fortoldet! (ikk at man gør det :p, men det en anden sag)

Men det jo den eneste mulighed der er, at sende også "håbe" på de ligger moms på i tolden så man kan gå rundt med ren samvittighed.. (eller noget :p)



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 13:03:42
Svar/Indlæg:
2664/97
17# det var det jeg fik i bøde x(

hehe ej, det var mine pakkers værdi, Og betalte næsten 1000.- for at få dem igennem tolden.



Holtz
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2004 13:20:34
Svar/Indlæg:
40/8
#16

Kun 2 kommetarer.....

1) Godt gået!!

2)Vil meget gerne høre hvordan du klarede den. Vi er en gruppe samlere der køber meget i USA, og vi har alle det samme problem.

Jeg regner med at der på pakkerne har stået den rigtige værdi. (som så tilsammen har givet 17.000 kr.)