Den Absolut Ultimative PC3200 C2 512 Mb Ram B

Diverse d.  26. november. 2004, skrevet af sapoisk
Vist: 328 gange.

sapoisk
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2004 10:23:26
Svar/Indlæg:
78/13
Jeg står og skal til at købe ny ram blok men er lidt ubeslutsom mht hvilken det skal være..

Jeg har pt bestilt en GeIL Ultra X 512 PC3200 C2 blok
http://www.edbpriser.dk/Listpr...
men vil høre jer om der er en vildere blok.. det skal være noget der rykker ekstrem meget og ligge i prislejet 1000-1300kr.

lige nu har jeg et Abit NF7-S rev 2 med en XP 3000+ cpu.

hvad vil være den bedste blok til sådan et lille system. skal siges at blokken højest sandsynligt skal tages med over til en FX55 system når jeg engang skal opgradere i nærmere fremtid..

håber der er nogen der kan give nogle gode råd til hvad der eller er af fede ram blokke..

SnottyDongle
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 10:26:25
Svar/Indlæg:
84/20
Tror den sparker rimlig meget røv! den er jo med TCCD chips og brainpower PCB!



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 11:15:11
Svar/Indlæg:
2307/37
Helt sikkert gode ram. Men et alternativ kunne være Crucial Ballistix: http://www.edbpriser.dk/Listpr...

De er lidt billigere og kører med Micron chips i stedet for Samsung chips. Ydelse og overclockpotentiale er ca. det samme - når man skal op i de helt vilde hastigheder kræver det alligevel også en portion held at få fat i et par super blokke...



Nelius
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 11:46:01
Svar/Indlæg:
39/0
Den generelle forskel på Micron og Samsung TCCD er at Micron vil kunne gå højere med lave timings, i forhold til Samsung TCCD. Tilgængel kan TCCD så clockes højere end Micron chips kan.

Det betyder så at hvis du ikke regner med at de kommer til at kører hurtigere end 265-270 på grund af bundkort eller lign. så er deten god ide at vælge Ballistix med Micron chips, da de vil kunne køre med lavere timings end Samsung TCCD kan indtil da. Hvis du regner med at komme højere end de 270 så er Samsung TCCD det bedste valg, altså de Geil PC3200 UltraX som du selv linker til.

PS. Hvis de inden for et par måneder skal bruges til et socket 939 system (FX55), vil jeg helt klart anbefale de Geil UltraX :i



Nelius
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2004 11:48:00
Svar/Indlæg:
39/0
Se evt. denne tråd på xtremesystems.org:
http://xtremesystems.org/forum...

Der kan du se hvilke ram der er Samsung TCCD chips på, og hvilket PCB de bruger.



sapoisk
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2004 12:17:49
Svar/Indlæg:
78/13
først tak for de hurtige svar til jer alle..

lige pt vil de ikke komme over 200 da jeg køre med en multiplier på 12.5! min fsb ligger på omkring 185 så vidt jeg husker rigtigt.. (har i går ændret mit OC og selvf. ikke fået ændret det i profilen)

det jeg gerne vil have er en stram timing med en super stabil blok.

mht opgraderingen af mit system vil det nok ske i feb. måned så der er inden for et par måneder men mindre der bliver udmeldt noget fra amd som man absolut bliver nød til at vente med...

så rammmene skal mest bruges til det system jeg har pt men skal også kunne performe pænt godt til det nye system..

Nelius tak for linket vil lige kigge det igennem når jeg kommer hjem fra arbejde..

men hvis fsben ikke kommer over lad os bare sige 210 så jeg dækket ind(kommer ikke højere alligevel) og jeg gerne vil have en stram timing hvilken blok vil så være bedst???
som jeg forstår det vil det være GeIL'n der vil være bedst til mit nuværende system og dets setup pt... men vil den også være god nok til mit FX55 system når det engang kommer eller vil i så hellere anbefale mig ram som palle prop linker til..
jeg har nemlig også kigget på de ram og ville også have købt dem men da jeg så fik lidt flere penge til rådighed ville jeg lige høre jeg eksperter først..