Du kan sagtens få et netkort der kan aflaste cpu'en! 😉
Da jeg altid har svoret til 3COM så kender jeg ikke så meget til andres løsninger på problemet... Men et ganske alm. 3C905 kort har en "parallel tasking 2/3" processor, som er istand til at aflaste cpu'en betydeligt, og hvis du sætter 2 computere med disse netkort overfor hinanden er det muligt næsten at opnå den teoretiske maks. hastighed 😉
Det andet + ved at køre rent 3COM, er at de er istand til at køre en eller anden form for realtime komprimering (skal ikke gøre mig klog på det helt tekniske ved det...) ved dog heller ikke om det kræver en 3COM switch? Har kun eksperimenteret med det på en 3COM switch nemlig 😉
Men jeg har 2stk. 3C905b combo server kort liggende, som jeg på et tidspunk prøvede med, og jeg kom op på en overførsel på ca. 23Mb./sek full duplex (dvs. ca. ½delen i henholdsvis download/upload) Det blev dog udført på en ganske alm. Unex switching-hub, men kun med de 2 enheder på... Men hvis der kommer flere enheder på, så skal man nok op og ha fat i en rigtig switch med en langt større båndbredde, for at kunne holde den høje hastighed!
For mange år siden lavede jeg også et forsøg med 2 computere, med 3C900XL (10Mbit kort) kom jeg op på 1,1Mb./sek. download 😉 Det var dog med en 3COM hub...
Men din computer må have en eller anden form for opsætnings fejl e.lign.? Godtnok er det kun en AMD du har 😉, men den burde stadig være mere end hurtig nok til at du overhovedet ikke skulle kunne mærke, når du brugte netværket...