Mærkeligt harddisk problem

Diverse d.  27. november. 2004, skrevet af Nugit
Vist: 130 gange.

Nugit

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2004 09:03:00
Svar/Indlæg:
274/19
Mit system blev ustabilt her da jeg sad og spillede hl2 (bliver kun ustabilt i netop det spil).

Nå men jeg genstartede og minsandten om systemet ikke nægtede at boote, står bare der ved xp logoet og baren under kører og kører. Plejer højst at stå sådan et par sekunder nu står det der indtil jeg slukker.
Kan heller ikke geninstallere xp, det fryser der hvor det siger examining disc.

Prøve så seatools (seagate diagnostic program), det kan lave read og write test overfladescanning så hvilke partitioner der ligger på men går ned når det skal se på filsystemet.

Der er en SATA disk så jeg kan ikke bare bruge en start disk og formatere, hvad gør jeg?

PS vil gerne beholde data på d: og e: drevet derpå men c: er lige meget...

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2004 09:08:37
Svar/Indlæg:
3799/43
du bruger programmet som du ligger ned på disketten og booter fra den.. seatool ændre ikke noget ved dit software på harddisken den scanner bare for fejl og kommer sansynligvis med en fejl meddelese

Nugit

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2004 09:36:12
Svar/Indlæg:
274/19
Med seagates discwizard kan jeg godt (har ikke røvet men skulle kunne) slette alt på harddisken, men vil meget nødigt slette mit d: og e: drev...

Nogen der har nogle ideer?

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2004 10:21:35
Svar/Indlæg:
3799/43
du skulle gerne få muligheden at vælge Disk men du kan ikke lov level formatere selve partitionerne på harddisken.. dvs hvis du har et c: og et D: på samme harddisk vil de begge to blive slettet..
low level formatering sætter alle magneterne (bits) til 0 ved den slag format derved eksistere der ikke noget på den efter formateringen

Nugit

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2004 10:27:47
Svar/Indlæg:
274/19
fik løst problemet vha norton ghost, det kunne ikke finde de images jeg har på min disk men kunne bruge et gammel et fra en cd, kopierede noget af det til harddisken og genstartede. Nu kunne windows installer lige pludselig godt finde drevet og den installerer i skrivende øjeblik :)