Superbruger
Tilføjet:
27-11-2004 10:30:28
Svar/Indlæg:
507/113
Jeg har lige købt en Shuttle SN45G V2 nForce2 Ultra 400 så jeg kan bygge en lille socket A maskine til stuen, af mit gamle grej. Jeg har så bare lige et par spørgsmål inden jeg smider skidtet sammen.
1. Der følger en lille kobbershim med, som skal smides ovenpå CPU´en. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt den skal bruges eller ej. Jeg kan nemlig huske at shg.dk sælger diverse kobbershim´s til socket A CPU´er, men ved den kobbershim som hører til Athlon XP CPU´er står der "XP/MP Thoroughbred CPU'er IKKE barton". Så jeg er lidt i tvivl om hvorvidt den passer til mine barton´s, og om jeg skal bruge den eller lade være ???
2. Jeg synes den CPU køler løsning som Shuttle har lavet ser lidt ineffektiv ud. Er det anbefalingsværdigt at anvende den løsning som følger med, eller er det OK at anvende en anden CPU køler, hvis der er plads, og så smække en almindelig blæser bagi, for at få luften ud ??
3. Nu ligger landet sådan at jeg har 2 barton´s liggende. En 2400+ barton mobile og en 2800+ barton. Er der nogen der ved om der er problemer med mobile´s på det bundkort som sidder i den ovennævnte Shuttle ?? Jeg gider ikke installere hele lortet for så at finde ud af at jeg skulle have smidt min 2800+ i istedet for. Kan ligeså godt få det på plads med det samme.
På forhånd tak,
Kaz