Noget MEGET MÆRKELIGT der sker i Win XP!!!!!

Diverse d.  27. november. 2004, skrevet af System
Vist: 427 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2004 14:37:29
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey alle sammen

Er der måske nogle der kan hjælpe mig, med et lille problem med min nye computer.

Jeg har lige købt en Medion computer, med en 3.4 Pentium 4 HT (Prescott model) processor, 512 MB RAM (400 Mhz), en Nvidia 6610 XL grafikkort og en Western Digital 250 GB harddisk.
Jeg er meget glad for computeren og den kan virkelig trække alle spil og er meget hurtig i programmerne. Men der sker noget mærkeligt med den.

Da jeg fik den var Win XP Home Edition installeret, med en masse ekstra programmer. Jeg havde selv lige installeret Doom 3, og LOTR The Return Of The King, og havde spillet begge spil i lang tid. Der gik nogle dage og alt gik godt, men så lige pludselig en morgen da jeg tænder computeren, går den, som den plejer, ind i Windows. Men når jeg bevæger musen ned på proceslinjen vises der et timeglas, og det er der hele tiden. Jeg kan heller ikke trykke på Start, eller på nogle af de genveje jeg har på skrivebordet. Det eneste jeg kan gøre er at trykke Ctrl+Alt+Del, så den går ind Windows Jobliste!!! Der inde fra kan jeg kun genstarte og lukke computeren, men når jeg har gjort det, så gør den det samme igen.!! Nu har jeg lige formatteret det hele og installeret Win XP Home Edition på ny. Og problemet var væk, indtil jeg lige for nogle timer siden installerede Morrowind, for at se hvordan det kører på min computer. Jeg spillede i ti minutter, og så lige pludselig genstartede computeren af sig selv. Efter den havde genstartet, gik den igen ind i Windows, men nu gjorde den det samme som den gjorde før. Altså det med at man ikke kan klikke på ikonerne på skrivebordet, eller på proceslinjen. Jeg ventede i fem min, hvor jeg så blev ret sur, og bar slukkede for kontakten. Da jeg så havde tændt computeren igen stod der: En alvorlig fejl er blevet rettet, og indtil videre kører computeren som den skal.
Men nu er jeg ret bange for at det sker igen, så er der måske nogle af jer der har prøvet noget lignende, eller endda bedre, ved hvordan man kan få det til at stoppe??? Fordi jeg ved ikke om der er noget galt med min computer eller om det bar er Win XP Home der er ustabil?! Så håber virkeligt at nogen af jer kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Katamai
DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2004 14:49:38
Svar/Indlæg:
2959/206
Hmm, hvis den fryser kan det godt være at varme problem.. Men har du antivirus osv på? :)
Lige når du har installeret Windåse så er det en god idé at få noget antivirus på før du går på nettet :)

Men lyder mest som et varmeproblem syntes jeg.. :)

Hmm.. Du kan prøve at få fat i et Antivirus, Firewall og måske ad-aware + protowall? :)

www.ad-aware.com
www.avast.com (antivirus)
www.zonealarm.com (firewall)
http://www.bluetack.co.uk/modu... (protowall)

Avast - Rimelig okay AntiVirus (hva jeg har oplevet..)
Ad-Aware - Et must for spyware..
Zonealarm - Ja en firewall, kan ikke li den.. Men har den alligevel :P
Protowall - Blokere IP'er, spyware osv...

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2004 15:33:15
Svar/Indlæg:
2959/206
#2 - Ja men derfor kan der nemt komme noget lort på din maskine :)

Din CPU bliver måske for varm :)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
27-11-2004 18:27:26
Svar/Indlæg:
4033/364
www.trendmicro.com de har en virusdatabase man kan søge i..

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2004 18:52:22
Svar/Indlæg:
2959/206
#4 / #5 - Det har www.norton.com også :)

NPI

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2004 10:44:03
Svar/Indlæg:
406/1
husk også at installere en firewall samt opdatere windows...