I den nye artikkel om 950 watt PSU'n er der glimrende skrevet om nødvendigheden af ampere understøttelse for de nyeste CPU's.
Generelt kan jeg kun overraskes over så mange overklokkeres valg af PSU, idet de strømme der går i nyere CPU'er (især Intel) er lette at beregne. Jeg så fornylig her en glimrende PSU forklaring/test for valg af PSU.
Intel har trykket meget på at få BTX standarden genemført i de senere år.
Min personlige mening er dog, at Intel mere ser på kabinet airflow end PSU (bestemt rigtig vigtig også, især ved luftkøling).
Forståeligt har de angivet en grænse på 38 grader kab. temp. med de 110 watt de ny Prescott forbruger, hvor de jo nok tænker på deres egen box køler.
Never or les, jeg finder, som sagt, at den nye 24 pol. forsyning klog.
Devastator > Jeg glæder mig til mit nye ASUS P5AD2-E motherboard, der netop benytter 24 pol. BTX stik. Det bliver spændende at se, om de udnytter de ekstra 3,3 og 12 volt der er i dette snit. Som det er idag, kan jeg kun gætte, at en producent som ASUS da har udnyttet disse BTX spændinger til at styrke CPU og PCI ifølge standarden, -men igen, det vil vise sig.
Lige tilsidst, du har ret, det hjælper ikke rigtigt at benytte en adapter alene, hvis du ikke samtidig øger m2 på de berørte ledere..... -og det gør jeg.
KleitusIV > Det er ikke korrekt at P4 stikket kan afhjælpe mangelen af det 24 pol. stik. I P4 stikket er der kun 12 volt.
mvh. Steen