Det er første gang jeg skal til at købe vandkølning, men det ser jo ud til at være til at arbejde med for en nybegynder.
Jeg vil også gerne nøjes med cpu kølning i første omgang og udbygge senere med gfx og chipset når jeg er mere fortrolig med det.
er der noget jeg mangler såsom alge væske eller lign. ved det sæt? Jeg er lidt i tvivl med tykkelsen på slangerne i sættet, men kan i finde andet til ca 200£ som vil yde bedre?
Jeg har idag en thermalright slk-947u køler med en papst 120 mm high output. Ved godt det er en god køler, men vil det vandkølningssæt ikke kunne køle endnu bedre?
well Pumpen ved alphacool er meget bedre.. end ved waterchill.. kølehovdet ved watherchill er det bedste da det er et high presiour køelhovde hvor vandet nærmest bliver spulet ind der hvor kernen sætter.. men skal ikke kunne sige hvordan alfacool hovdet ser ud invendig mangler lidt billeder.. men du skal huske på at du får en bedre væske køler ved alfacool hvilket er en god ting hvis du vil tilføje flere kølehovder senere..
6# rækkefølge er helt ligemeget, da det er så lille en forskel det gør..
Det med reservoir skal sidde øverst er en skrøne, det er ligemeget hvor du sætter det, reservoiret opfanger luft uanset om det sidder i bunden eller i toppen.
Alphacool laver gode kølehover!! Har både et Alpha-CPU og GRU-Hovede...
Men CPU faldt fra ca. 50 ved load (2,6@3,4) til ca. 30 ved load med deres kølehovede... Min GPU faldt fra ca. 75 ved load (6800GT@Ultra) til ca. 50 ved load med deres kølehovede..
mange tak for info'en. nu er der vist ikke så meget andet end at kaste sig ud i eventyret. syns at alle jeg har læst om der har konverteret til vandkølning har været utrolig glade for det.
er der eventuelle phif til påfyldningen af vandet. sættet skal sidde i et thermaltake soho filserver kabinet