Flere Ram???

Diverse d.  28. november. 2004, skrevet af System
Vist: 110 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2004 22:53:05
Svar/Indlæg:
0/11005
Et spørgsmål om performance.

Jeg har 2 *crucial 512 blokke, den alm med CL3, min processor er en hurtig AMD 64bit. Vil jeg få en "betydelig" hastighedsforøgelse ved at smække endnu en blok ram i computeren? Vil jeg vinde mere ved at tage ballistics med en lavere CL, eller skal jeg bare holde mig til dem som jeg har? Ballistics vil jo blive blandet med CL3 blokke, kan man det, og stadig udnytte deres overlegne hastighed?

På forhånd tak
Casper
SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2004 22:55:59
Svar/Indlæg:
1503/128
Alt efter hvad du bruger din computer til, vil du få forskellige resultater med forskellige ændringer.

Selvfølgelig skal man ha' ram nok til at maskinen har noget "albuerum", og 1GB vil i de fleste tilfælde være passende. CL er noget der virkelig rykker tænder ud når vi taler A64, så her er der rigtig meget speed at hente, medmindre du - som jeg før var inde på - bruger maskinen til noget som kræver en helvedes stor mængde ram, og ikke er så afhængig af hastigheden deraf.

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2004 23:09:27
Svar/Indlæg:
1548/24
#1 jeg vil ikke give dig ret i at han vil få et speedboost... Cas betyder ikke så meget på A64, det er 1T og Ras-to-Cas-Delay der har mest at sige...

Og selv om han fik hurtige ram vil det ikke give ret meget... Stort set kun noget man kan måle på...

#0 da du har tænkt dig at beholde dine ram, vil jeg da anbefale dig bare at lade det være som det er... du får ikke noget ekstra ud af at købe hurtigere ram, da de langsomste (dine nuværende) vil bestemme hvor hurtigt alle ram kør...