Raid0 vil ikke vises ved instalation af XP

Diverse d.  29. november. 2004, skrevet af Urzahil
Vist: 213 gange.

Urzahil

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 19:52:02
Svar/Indlæg:
112/14
Hej

Har et stort problem kan ikke få min raid0 frem når jeg prøver at installere XP, der er kun min normale P-ata disk(e).??
Raid controleren er intel ich5r skulle være den nyeste (bios er version 1016, fra ASUS) men kommer ikke med når windows installations programmet kører?
Skriver: "at den mangler yderligere oplysninger omkring diskene og kan derfor ikke fortsætte"
Bundkort P4P800 deluxe, HD 2 stk Maxtor 80 Gb er begge blevet formateret under windows (administration delen)

mdp

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 19:58:00
Svar/Indlæg:
106/16
fordi du skal trykke F6 under starten af installation . og kaste raid driver i diskette drevet .. hvis du kigger godt efter,vil du se at windåse spørger efter andre enheder/raid osv. hvorpå du smider disketten i drevet ;)

Urzahil

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 20:07:00
Svar/Indlæg:
112/14
Ok, har prøver at trykke på f6, men jeg ejer pt ikke at floppydrev (kører kun med cd-drev), derfor sker der ikke andet end at windows fortsætter ved tryk på F6 og spørger ikke efter hvor RAID driveren ligger?
Disse har jeg på cd-rom.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 20:09:50
Svar/Indlæg:
6624/113
Du kommer til at formatere dem igen, da.

Til at starte med, skal du ind i bios og enable din Raid controller, samt enable "Raid Bios".

"Save and exit" - og hop ind i Raid opsætningen når du får muligheden. Det er noget med at trykke "CTRL + K" mener jeg, men det står på skærmen. Det er IKKE den normale bios du skal ind i, så hvis du ender derinde, har du gjort noget forkert.

Så laver du et raid array med de to diske, og vælger "Save & Exit" fra Raid bios'en.

Når du booter fra XP cd'en, står der "Tryk F6 for at installere tredjeparts bla bla" - hvor du så tamper løs på F6 og venter et stykke tid. Når det så er gjort, og den beder om en Floppydiskette med driverne på, stikker du maskinen den medfølgende floppy og vælger raid driveren. DER SKAL FOREFINDES ET FLOPPY DREV! Har du ikke et, så må du skaffe det og smide driveren på det. Det er ikke den driver der ligger på CD'en, nemlig.

Derefter fungerer det som om der kun er EN hd, som til gengæld er 160GB hvis du har valgt "striped" - eller en disk på 80GB hvis du har valgt "mirrored". Og denne ene disk skal du partitionere og formatere nøjagtigt som du plejer at gøre hver gang du installerer windows...

Urzahil

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 20:10:20
Svar/Indlæg:
112/14
Ok, har prøver at trykke på f6, men jeg ejer pt ikke at floppydrev (kører kun med cd-drev), derfor sker der ikke andet end at windows fortsætter ved tryk på F6 og spørger ikke efter hvor RAID driveren ligger?
Disse har jeg på cd-rom.

Urzahil

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 20:16:21
Svar/Indlæg:
112/14
Den del ved "CTRL I" er helt i orden er lavet til stripped så jeg har de ca. 160 Gb.
Kan bare ikke få det F6 skidt til at virke, men hopper lige af igen og prøver en gang til, plus det er jo windows jeg har med at gøre og jeg har IKKE prøvet de obligatoriske 3 gange før tingene virker ;)

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 20:46:32
Svar/Indlæg:
1103/38
hvis du ikke har et floppy drev for du ikke installeret dinne diske så bliver det kun i windows du kan gøre det.