Brugt mobo tilbage fra RMA (oc' er skod)

Bundkort / CPU d.  29. november. 2004, skrevet af hestenhenning
Vist: 459 gange.

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 22:33:02
Svar/Indlæg:
1137/24
Hej!

Mit gamle MAX3 mobo døde, så det røg til RMA, og har nu fået et "nyt" tilbage...

Men jeg kan se det er brugt, for der er støv på OTES køleren og div. steder... Det kan jeg nemt leve med...

Men her kommer min irritation, for alt over 210 FSB vil det ikke stabilt og ved 220 FSB vil det ikke engang boote :x , og det er ikke min CPU eller ram der er synderen!!

Men hvordan hænger det sammen med oc og rettigheder??
Bliver selve mobo'et oc'et når jeg hæver FSB?!?!

Kan jeg sige til shg.dk, at det oc'er skod og jeg vil have et nyt??
/Thomas

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 22:35:06
Svar/Indlæg:
2786/120
Tjaa... boardet er jo ikke lavet til at kører over 800 fsb... de vil sikkert sige det er din egen skyld... Man kan jo ikke bare bytte et board fordi det oc'er skod :l

MVH.
Toke :)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 22:35:49
Svar/Indlæg:
2664/97
har du sikret dig at du har slået agp/pci lås til? ellers kan det meget nemt være derfor ;)

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 22:39:07
Svar/Indlæg:
1137/24
Agp/pci er låst
BIOS update er lavet

Kan det være fordi jeg har installeret 2 diske i raid 0??
/Thomas

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 22:46:20
Svar/Indlæg:
1137/24
#1 Er du sikker på det??

På den ene side, så kan man self ikk klage over, at et mobo kun kan køre 300 fsb, når man havde regnet med 310 osv...

Men på den anden side, oc'er man så ikke kun ram og cpu, når man hæver fsb og burde det ikke kunne mere, når der står ekstrem oc på kassen?!?!?
/Thomas

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 22:49:07
Svar/Indlæg:
2786/120
#4 Ja ok, kender ikke pakken ;)
Men SHG er i deres gode ret til at sige nej, hvis du RMA'er det pga. for lidt oc... det er bare der jeg vil hen :)

MVH.
Toke :)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 22:54:15
Svar/Indlæg:
2664/97
kan desværre heller ikk lige hjælpe, men som sagt, tager de ikk et kort tilbage pga. noget med overclock. Og de skriver også at hvis man overclocker, eller giver ting mere spænding, så forsvinder garentien også, så der er sku nok ikk så meget at gøre end at bide i det sure æble :(

red_martians

Moderator
Tilføjet:
29-11-2004 23:05:11
Svar/Indlæg:
7881/1165
havde samme probs for et stykke tid tilbage...
Afleverede et ATi R360 og fik et R350
Jeg gad ikke det RMA længere, så bestemte mig for at leve med det!
Havde trodsalt fået noget tilbage :l
Og det var jeg i grunden taknemlig nok for!!

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 23:10:51
Svar/Indlæg:
652/24
#alle det kan da ikke være rigtig han skal leve med at få et "nyt"/"brugt" MB som er dårligere.. end det han havde før han kan vel sige han ikke vil have noget brugt..

Synes SHG laver så mange sære ting på det sidste med at sende brugte ting som nye... x(

(har selv været ude for det)

EDIT: når der er støv på må det da også ha været brugt i længere tid.. Det vil jeg ikke finde mig i hvis jeg var #0

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 23:23:16
Svar/Indlæg:
846/74
Du kan forlange et nyt, da du har KRAV på et nyt

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 23:31:10
Svar/Indlæg:
3943/44
Har også fået brugt mobo fra shg! (3 gange! i samme rma sag!, 3 gang testede jeg den ingen gang, havede købt nyt i mellem tiden! rma sagen tog 107 dage!, det var også ældre revsioner hver gang en det jeg sende ind!)

http://www.forbrug.dk/klage/re...

Jeg ringede til forbrugerklage nævnet og de ville gerne køre en sag men der var flere måneders behandlingstid!, så jeg ringede til shg og klagede (over lang rma og brugt kort!) de sagde til mig at jeg kunne se mine rettigheder på forbrug.dk og sagde jeg ikke havde krav på nyt board!, så begynde jeg at remse oven stående link op! - vel stoder ville ikke give mig mine penge tilbage fordi at det var brugt, men jeg fik dem pga. den lange RMA sag. (efter at havde ventet i over 3 måneder! var jeg ligeglad hvorfor jeg fik mine penge, bare jeg fik dem!)

Shg er nogle svin!

Bahh har lige brændt mit gfx af! x(

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2004 23:32:31
Svar/Indlæg:
1137/24
Har fundet fejlen og det er en STOR fejl 40... :r :r

MEM var sat til cas2 225 og det vil de ikke ved DDR440+ med 2,8Vdimm, og det ved jeg sådan set godt... :00

Men problematikken var meget sjov ikke!?!? :e

Men den vil stadigvæk ikke 230 fsb, men jeg mener jeg har hørt om stabilitetsproblemer med ic7 serien, når man oc'er og har diske på silicon sata-connectoren...

Nogen der kan be/afkræfte det?
/Thomas

Chinabox27

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 06:38:21
Svar/Indlæg:
166/9
max3 og sata kan være et problem... godt nok et stykke tid siden jeg havde mit men da jeg knaldede en sata på ville den sgu ikke så meget mere

så tjoe kan vel godt passe men har osse hørt om nogle boards der godt ville med sata... så det :r

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 08:22:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Først, jeg har aldrig oplevet problemer med SHG.dk der ikke kunne klare hvis man blot talte venligt til dem.

For det andet, så har man ikke krav på noget nyt, blot fordi at det ikke "overclocker godt nok". Selvom (rigtig) mange producenter selv ligger op til det, så er det er brud på garantien. Det står som regel i manualerne, at: "overclock kan være skyld i ustabilitet og muligvis beskadige din hardware" - el. noget lign.

Og lige en sidste ting: Kunden har aldrig, og jeg gentager, aldrig krav på noget nyt. Kunden har krav, på tilsvarende eller bedre.

Det er muligt at det bundkort du har fået tilbage ikke er "bedre" end det du havde. Men det er i det mindste tilsvarende, ud fra specifikationerne på det indleverede. Så dér har du ikke noget at klage over.

Men en ting jeg ville være utilfreds med er, at jeg kunne se at det er et brugt bundkort. Jeg har selv handlet en del hos SHG og kan ikke nikke genkendende til nogle af de uheldige tilfælge man hører rundt omkring. Men alle kan have en dårlig dag, bare man husker på, at enkelte tilfælde sjældent bør få lov til at farve helhedsbilledet.

SHG er en fin butik, hvor sælgere/konsulenter (hader det ord) taler pænt til dig, hvis blot du taler pænt til dem. Man kalder ikke hinanden for "røvhul" medmindre der er en rigtig god grund til det.

Men som sagt, hvis ikke du allerede har gjort dem opmærksom på at de er "kommet til" at sende et brugt/gammelt bundkort med, så gør det lige. Det er det bedste for begge parter.

Jeg havde et problem med, at mit Radeon var brændt af. Derfor skulle det sendes til RMA. Jeg fik at vide at der ville gå 4-6 uger, hvilket ikke rigtig passede mig, da jeg seriøst stod og skulle bruge et grafikkort. Som sagt, så gjort, jeg mailede og plagede om ikke jeg kunne få et nyt grafikkort.

Der gik et lille stykke tid med korrospondance, og jeg fik chefen på linjen. Vi skrev lidt sammen, og de var rigtig flinke. Så et par dage efter stod jeg med et "nyt" Radeon 9800pro. Sværere er det ikke.

Snak pænt til dem, så skulle de også helst snakke pænt til dig/jer. Men bider de jer af, så går I efter struben og flår nosserne af dem.

I skal ikke finde jer i noget, men vær fornuftige... ;)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 08:31:03
Svar/Indlæg:
2664/97
8#+9# hvorfor har han krav på en ny ting, når han sender en gammle ting ind?? Hvis de har et tilsvarene kort liggende som er "gammelt" og han sender et "gammelt" kort ind, så er det da kun fair han får sådan et kort tilbage, det kan jeg sku ikk se noget galt i.

11# Nu spørger jeg dumt måske, men hvad for sata porte er det den der silicon sata-connectoren bruger. Ér det dem alle, eller er det kun 3,4,5,og 6 og så intel controlleren på 1 og 2? :r hehe

Jeg har nemlig ikk haft problemer med at clocke efter jeg begyndte at bruge mine sata diske i Raid0 på 3+4, kan ikk clocke mere, men mit clock er hellere ikk faldet :D

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 09:01:58
Svar/Indlæg:
3943/44
#13 Shg taler pænt til folk, jeg kan bare ikke tage når en IT-supporter taler nedladende til mig! (jeg er jo nørd, og ved en del om computere!)

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 10:11:59
Svar/Indlæg:
1137/24
#14 Silicon er 3,4,5 og 6 connectors'ne...
Men da min windoze ligger på mine sata diske, så skal jeg til at reinstallere windoze for at prøve...

Igår prøve jeg lige en hipro5 moded bios, og den virker ikk sammen med silicon-controlleren, så jeg skal alligevel reinstallere windows på en IDE hd for, at få det til at virke igen :l
+ Jeg glemte at partisionere mit raid igår, så det skal alligevel også gøres anyway...

Bare af 2 omgange nu, da award flash dør når jeg åbner det :x
/Thomas

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 10:17:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

Så fortæl dem det. Tro mig. Du når længst ved ikke bare at sidde og surmule og modtage. Du skal også sende lidt den anden vej.

Mange IT-supportere skal lyde lidt nonchelant. Det dutter jo ikke at Hr. og Fru Jensen ringer ind til en usikker nørd, vel?! Han har ikke mere at gå ud fra, end det du giver ham.

Jeg hader også når jeg snakker om computere til folk, for jeg ved sjældent hvor meget DE ved om det i forvejen. Så jeg ynder altid at starte med: "Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om computere, men...". Og så er bunden ligesom lagt.

Jeg føler mig ikke dum senere hvis folk så fortæller mig at de rent faktisk ved en del om computere. Men det skal sgu ikke gøre sig selv til offer på min bekostning. Så kunne de bare have meldt ud... og, jeg hader mindst lige så meget som du, når folk taler til mig som om at jeg er ny inden for computere.

Det gælder ikke bare IT-supportere, men folk generelt. Jeg hader det virkelig.

Det er ligesom en bagsædechauffør... :l

I "mange" tilfælde vinder du lidt ved det. For så kan de ikke tillade sig at tage røven på dig. Hvis de tror at du er "dum", kan det jo være (læs: dette er en antagelse) at det har lidt friere tøjler. For hvordan skal Hr. og Fru Jensen vide om det her bundkort overclocker godt eller ej?!

Og undskyldningen om, at kun "kloge" folk køber high-end er noget fis. Jeg har oplevet folk der end ikke kunne spille guitar, få en Gibson Les Paul forærende i konfirmationsgave eller noget andet. - Det samme gælder computere.

Man bliver så fucking frustreret over den slags. Ikke fordi at det er forlangt at man skal vide alt om computere eller guitar for eje sådan et vidunder. Men et eller andet sted, mener jeg, at man skal have erhvervet sig lidt disciplin.

- men det var et sidespor.

Bottom line, han ved ikke at du er nørd, og ved en del om computere, medmindre du gør ham opmærksom på det ;)