-> #0
Først, jeg har aldrig oplevet problemer med SHG.dk der ikke kunne klare hvis man blot talte venligt til dem.
For det andet, så har man ikke krav på noget nyt, blot fordi at det ikke "overclocker godt nok". Selvom (rigtig) mange producenter selv ligger op til det, så er det er brud på garantien. Det står som regel i manualerne, at: "overclock kan være skyld i ustabilitet og muligvis beskadige din hardware" - el. noget lign.
Og lige en sidste ting: Kunden har aldrig, og jeg gentager, aldrig krav på noget nyt. Kunden har krav, på tilsvarende eller bedre.
Det er muligt at det bundkort du har fået tilbage ikke er "bedre" end det du havde. Men det er i det mindste tilsvarende, ud fra specifikationerne på det indleverede. Så dér har du ikke noget at klage over.
Men en ting jeg ville være utilfreds med er, at jeg kunne se at det er et brugt bundkort. Jeg har selv handlet en del hos SHG og kan ikke nikke genkendende til nogle af de uheldige tilfælge man hører rundt omkring. Men alle kan have en dårlig dag, bare man husker på, at enkelte tilfælde sjældent bør få lov til at farve helhedsbilledet.
SHG er en fin butik, hvor sælgere/konsulenter (hader det ord) taler pænt til dig, hvis blot du taler pænt til dem. Man kalder ikke hinanden for "røvhul" medmindre der er en rigtig god grund til det.
Men som sagt, hvis ikke du allerede har gjort dem opmærksom på at de er "kommet til" at sende et brugt/gammelt bundkort med, så gør det lige. Det er det bedste for begge parter.
Jeg havde et problem med, at mit Radeon var brændt af. Derfor skulle det sendes til RMA. Jeg fik at vide at der ville gå 4-6 uger, hvilket ikke rigtig passede mig, da jeg seriøst stod og skulle bruge et grafikkort. Som sagt, så gjort, jeg mailede og plagede om ikke jeg kunne få et nyt grafikkort.
Der gik et lille stykke tid med korrospondance, og jeg fik chefen på linjen. Vi skrev lidt sammen, og de var rigtig flinke. Så et par dage efter stod jeg med et "nyt" Radeon 9800pro. Sværere er det ikke.
Snak pænt til dem, så skulle de også helst snakke pænt til dig/jer. Men bider de jer af, så går I efter struben og flår nosserne af dem.
I skal ikke finde jer i noget, men vær fornuftige... ;)