Video-in lydproblem

Diverse d.  30. november. 2004, skrevet af Kaz2004
Vist: 197 gange.

Kaz2004
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 00:31:14
Svar/Indlæg:
507/113
Jeg har købt en Shuttle barebone til noget af mit gamle hardware. Herunder et Albatron FX5900 XTV med video-in. Den står så i stuen, og skal bruges til at konvertere gamle video-optagelser til DVD, og til at optage ting fra TV. Jeg har så bare et lille problem, som muligvis er svært at løse over nettet, men jeg tager alligevel chancen.

Jeg kan simpelthen ikke få lyden til at virke. Jeg har prøvet med STOIK capturer, VirtualDub og med Windows Movie Maker. Ligegyldigt hvad jeg gør, så kommer der ikke lyd på det jeg optager eller capture.

Nu er jeg ikke lige 100 % inde i terminologien, men jeg bruger et scart stik med s-video/composite/lyd. Selve video kablet går til min VIVO adapter, hvilket egentlig er uinteressant, da det er lyden som er problemet. Lydkablerne går så fra scart-adapteren til et lille samlingsstik, som så går i line-in porten bag på barebonen. Så jeg kan ikke se at der skulle være noget galt der. Så jeg gætter på at det er noget opsætningsmæssigt. Jeg kan bare ikke gennemskue hvad. Nogen der har en ide om hvad der er galt ??

Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 00:38:17
Svar/Indlæg:
10398/435
er din line-in "mute" eller er der ikke skruet op? se det under Start / Accessories / Entertainment / Volume Control.

Ellers prøv at sætte lydkablerne fra scartstikket til line-in på dit stereoanlæg/reciever og se om der kommer noget lyd ud..



Sstv
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 07:24:01
Svar/Indlæg:
50/1
Hej,

Der er faktisk mange muligheder for manglende billed/lyd ved capture.

Morderne capture SW og HW lægger billed og lyd i enten AVI eller MPEG format.
Disse er et "container" format, hvori forskellige "stream" (spor eller strømme) kan ligge.
Var verden ideel, da alle formater for AVI -men verden er ikke ideel.
For MPEG, kun MPEG formater.

Jeg kan anbefale NeoDVD (www.mediostream.com ), som jeg selv anvender ved analog capture.

Lad os tage din lyd fra en ende (du skriver intet om billed):
Du skal naturligvis sikre dig, at dit Stereo kabel er compatibelt med dit TV og Barebone.

TV lyd ud:
1. Dit TV skal indstilles til signal ud på Scart port/udgangen.
(her må du være sikker på valg af Scart udgang, scart udgange er forskeligt monteret)
2. Scart adapteren skal sættes på "Ud".
(Check evnt. med din Stereo amp. om du HAR lyd ud af TV Scart adaptoren.)

Barebone:
1. Din barebone PC skal have Lyd in.
2. Capture programmet på Barebone skal sætte op til at benytte ("se") lydkortet.
3. Lydkortets Line-in sættes "ON" og skrues op til det nødvendige i lydprogram/Windows.
(de forskellige lydkorts SW er også forskelligt inrettet, så dette skal du også kende)

Du skal nu kunne capture lyden også.

Held og lykke, video capture og redigering er en verden for sig, men morsom.

mvh. Steen



Kaz2004
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 11:37:11
Svar/Indlæg:
507/113
Jeg ANER ikke hvad jeg gjorde. Men jeg sad og rodede med de forskellige lydsettings i windows igår, og lige pludselig var lyden der når jeg optog. Umiddelbart var der ikke noget som var muted, men det er også lige meget hvad jeg gjorde, for nu virker det. Men ellers tak for budene ;)



Sstv
 
Superbruger
Tilføjet:
01-12-2004 04:51:34
Svar/Indlæg:
50/1
Godt det lykkedes.
Du har sikkert fået slået Line-in til i Windows under:

Volume Control -> Options -> Properties 8)