Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 00:31:14
Svar/Indlæg:
507/113
Jeg har købt en Shuttle barebone til noget af mit gamle hardware. Herunder et Albatron FX5900 XTV med video-in. Den står så i stuen, og skal bruges til at konvertere gamle video-optagelser til DVD, og til at optage ting fra TV. Jeg har så bare et lille problem, som muligvis er svært at løse over nettet, men jeg tager alligevel chancen.
Jeg kan simpelthen ikke få lyden til at virke. Jeg har prøvet med STOIK capturer, VirtualDub og med Windows Movie Maker. Ligegyldigt hvad jeg gør, så kommer der ikke lyd på det jeg optager eller capture.
Nu er jeg ikke lige 100 % inde i terminologien, men jeg bruger et scart stik med s-video/composite/lyd. Selve video kablet går til min VIVO adapter, hvilket egentlig er uinteressant, da det er lyden som er problemet. Lydkablerne går så fra scart-adapteren til et lille samlingsstik, som så går i line-in porten bag på barebonen. Så jeg kan ikke se at der skulle være noget galt der. Så jeg gætter på at det er noget opsætningsmæssigt. Jeg kan bare ikke gennemskue hvad. Nogen der har en ide om hvad der er galt ??